Új jelszó Kérése
Új jelszó Kérése

KÍNÁLATUNKBÓL

Várható megjelenések

Termék részletek



PSZICHOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN

-10%
PSZICHOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN
2 980 Ft
Akció: 2 680 Ft
Kezdete: 2014.04.22   A készlet erejéig!

Szerző: Kunz, Torsten

Dialóg Campus Kiadó, 1999

 

Gyermekeink mozgásszegény, de érzelemgazdag világban nőnek fel. A kötet szerzője ismerteti az óvodáskorúaknál a hiányos mozgáskultúra és a balesetek gyakorisága közötti összefüggéseket, kutatómunkája alapján fejlesztési tervet és játékgyakorlatokat dolgoz ki ennek meggátlására, és ismerteti a testkontroll, a reakciógyorsaságot és a gyerekek egyensúlyozó képességeit javító módszereket, gyakorlatokat, bevezet annak óvodai alkalmazásába. Az óvonőképzőkben, tanítóképzésben nélkülözhetetlen szakkönyv sok szakmai újdonságot és kitűnő gyakorlati ötleteket ad a már végzett óvónőknek, tanítónőknek is.
A tartalomból: Gyerekkori balesetek, lefolyásuk és okaik - A hagyományos biztonságra nevelés mai korlátai - A motoros fejlődés alapjai - Összefüggések a motorika és más pszichológiai faktorok között - A rossz motorika okai, következményei az egészségre - A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban - Az óvodai játék mellett szóló érvek - Mozgásfejlesztés a gyakorlatban: az óvodai team, a játékok (fogójátékok, váltóversenyek, labdajátékok, reakció-, egyensúlyérzék-, érzékelés-, tapintást fejlesztő játékok stb.) részletes leírása - Életkori teljesítménytáblázatok.

  • A kötet adatai:
    Formátum: B/5
    Kötés: kartonált
    Kiadási év: 1999
    Terjedelem: 136 oldal

    Tartalom:

    1. Bevezetés

    2. Gyerekkori balesetek - lefolyása és okai
    2.1. A baleset
    2.1.1. Otthon és szabad időben bekövetkező balesetek
    2.1.2. Az óvodai balesetek legjellemzőbb lefolyása
    2.2. Baleseti okok
    2.2.1. Technikai okok
    2.2.2. Motoros hiányosságok

    3. A hagyományos biztonságra nevelés korlátai
    3.1. Kognitív okok
    3.2. Emlékezet
    3.3. Viselkedési szokások tanulása és elsajátítása
    3.4. Veszély ismerete és a veszélytudat
    3.5. Viselkedés irányítása és figyelem
    3.6. Összefoglalás

    4. A motoros fejlődés alapjai
    4.1. A test fiziológiai fejlődése
    4.1.1. Magasság, testsúly, testfelépítés
    4.1.2. Az izomzat és a csontfelépítés fejlődése
    4.1.3. Idegrendszer
    4.1.4. Keringési rendszer
    4.2. A motoros képességek és fejlesztésük
    4.2.1. Kondicionális képességek
    4.2.2. Koordinációs képességek
    4.3. Készségek
    4.4. Kontroverzális öröklődés - Gyakorlás
    4.5. Észlelés és motorika

    5. Összefüggések a motorika és más pszichikai faktorok között
    5.1. Motoros és kognitív tényezők közötti összefüggések
    5.2. A motorika és a szociális viselkedés, illetve a pszichikai fejlődés más területei közötti összefüggések
    5.3. A tényezők kölcsönös befolyásolása

    6. A gyermekek motoros fejlettségi állapota
    6.1. A mai óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségi szintje
    6.2. A rossz motorika okai
    6.3. A rossz motorika következményei az egészségre és a pszichikai fejlődésre
    6.4. A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban
    6.5. Összegzés

    7. A játék mellett szóló érvek
    7.1. Az óvoda: fejlesztés, célkitűzés és feladat
    7.2. Mozgásfejlesztés
    7.3. Mozgásfejlesztő játékok
    7.4. A mozgásfajták külső feltételei
    7.5. Összegzés

    8. A mozgásfejlesztés lehetőségeinek vizsgálata az óvodában
    8.1. A kutatások előkészítése
    8.2. A motoros képességek és készségek mérése
    8.3. A motoros készség fejlesztésének hatékonyságvizsgálata
    8.4. Gyerekek eredményei jó és rossz motorikával
    8.5. A motoros fejlesztés tartóssága
    8.6. A fejlesztés optimális, időbeli ábrázolása
    8.7. Változások a balesetekben
    8.8. Normál érték és összehasonlítás más vizsgálatokkal
    8.8.1. A fiúk és lányok eredményeinek összehasonlítása
    8.8.2. Összehasonlítás más vizsgálatokkal
    8.8.3. Összegzés
    8.9. Az óvópedagógusok körében végzett kérdőíves vizsgálat

    9. Mozgásfejlesztés a gyakorlatban
    9.1. A fejlesztés tartalmi és szervezési vonatkozásai
    9.2. A fejlesztés kialakítása az óvónői team segítségével
    9.3. A játékok leírása
    9.3.1. Fogójátékok
    9.3.2. Váltóversenyek
    9.3.3. Labdajátékok körben
    9.3.4. Reakcióképesség-fejlesztő játékok
    9.3.5. Egyensúlyérzék-fejlesztő játékok
    9.3.6. Érzékelést-tapintást fejlesztő játékok
    9.3.7. Egyéb játékok
    9.4. A fejlesztés folytatása az iskolákban, valamint a felnőttkorra kiható következményei
    9.5. Az óvodák építészeti kialakítása
    9.6. Normál értékek

    10. Irodalom

    11. Tárgymutató

    A szerző rövid életrajza
  • ISBN
    978-963-9123-79-3
Webáruház készítés