A KÖZÉPISKOLAI ANYANYELVI TANTÁRGYPEDAGÓGIA VÁZLATA

-15%
A KÖZÉPISKOLAI ANYANYELVI TANTÁRGYPEDAGÓGIA VÁZLATA

Szerző: Bicskeiné Zsulán Julianna

JATE Press, 1999

630 Ft
Akció: 535 Ft
Kezdete: 2018.03.31   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek
A kötet adatai:
Kötés: Puhakötés
Megjelenés éve: 1999
Terjedelem: 136 oldal

Tartalomjegyzék:

ELŐZETES MEGJEGYZÉSEK

I. BEVEZETÉS
1. A tantárgypedagógia fogalma, helye a pedagógia tudományában
2. Az anyanyelvtanítás utolsó évtizedeinek története
3. Bibliográfia

II. AZ ANYANYELVI NEVELÉS TARTALMA
1. A tantervek általános jellemzői
1.1. Az anyanyelvi tantervek célrendszere
1.2. Az anyanyelvi tantervek feladatrendszere
1.3. Az anyanyelvi nevelés tantárgyi ágazatai
1.3.1. Az általános iskola alsó tagozata: ismeretek és készségek
1.3.2. Az általános iskola felső tagozata
1.3.3. A középiskolai tananyag
1.3.3.1. Ismeretanyag
A. Általános nyelvészeti ismeretek
B. Szövegtan
C. Grammatika
D. Stilisztika
E. Nyelvtörténet
1.3.3.2. Készségfejlesztés
A. Olvasás, szövegértés
B. Szövegvizsgálat
C. Szövegalkotás
D. Stílusfejlesztés
E. Nyelvhelyesség
F. Helyesírás
G. Beszédművelés
H. A tudományos kézikönyvek használata

2. Az anyanyelvi nevelés tankönyvei

3. A „Magyar nyelv” tantárgy órakerete

4. Bibliográfia

III. AZ ANYANYELVI NEVELÉS A TANÍTÁSI ÓRÁN
1. A tanítási folyamat korszerű értelmezése

2. A tanulási-tanítási folyamat szervezési formái
2.1. Frontális osztálymunka
2.2. Csoportmunka
2.3. Egyéni munka

3. A tanórai anyanyelvi nevelés módszerei (tanulói és tanári tevékenységi formák)
3.1. Feladatmegoldás (feladattípusok és gondolkodási műveletek)
3.2. Megbeszélés
3.3. Vita
3.4. Közlés
3.5. Szemléltetés
3.5.1. Nyelven belüli szemléltetés
3.5.2. Szemléltetés a nyelven kívüli eszközökkel
3.6. Koncentráció
3.6.1. Külső koncentráció
3.6.2. Belső koncentráció
3.7. Játékos formák

4. A tanítási óra főbb didaktikai feladatai
4.1. Motiválás: a tanulók érdeklődésének felkeltése
4.2. Az új ismeretek kialakítása
4.2.1. Induktív eljárások
4.2.2. Deduktív eljárások
4.2.3. Heurisztikus eljárások
4.2.4. Programozott eljárások
4.3. Az ismeretek alkalmazása, készségfejlesztő gyakorlás
4.3.1. A beszéd
4.3.2. Az olvasás
4.3.3. Az írás
4.4. Az ismeretek megszilárdítása
4.5. A tudás- és készségszint ellenőrzése és értékelése

5. Bibliográfia

IV. BEFEJEZÉS
1. Az anyanyelvi nevelés tervezése
1.1. A tanmenet
1.2. Tematikus terv
1.3. Az óratervezet és az óravázlat
1.4. Óralátogatás, óraelemzési szempontok

2. Anyanyelvi nevelés a tanórán kívül
2.1. Felzárkóztatás
2.2. Tehetséggondozás
2.3. Fakultatív tantervű oktatás

3. Bibliográfia
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
315-978-000-016-2
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu