NEVELÉSELMÉLETI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

-15%
NEVELÉSELMÉLETI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

Szerkesztő: Csapó Benő, Csirikné Czachesz Erzsébet, Pukánszky Béla, Vidákovich Tibor

JATE Press, 1994

2 205 Ft
Akció: 1 875 Ft
Kezdete: 2018.03.31   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek
A kötet adatai:
Kötés: Puhakötés
Megjelenés éve: 1994
Terjedelem: 602 oldal

Tartalomjegyzék:

Bevezetés

I. A NEVELÉS FILOZÓFIAI DILEMMÁI ÉS HUMANISZTIKUS IRÁNYZATAI.
A PEDAGÓGIAI HATÁS MECHANIZMUSAI
Martin Buber: Beszédek a nevelésről
Angelusz Erzsébet: Antropológia és nevelés
Zrinszky László: pedagógia a Nagy Elbeszélések után – A posztmodern bizonytalanság
Vekerdy Tamás: Az emberi és a gyermeki jogok nemzetközi törvényei és az iskolázás szabadsága Európában
Zrinszky László: „Aki gyerekeket akar nevelni, tönkre akarja tenni őket” – Jegyzetek az antipedagógiáról
Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv
Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé
Pogány Mária: „Neveletlenek nevelnek neveletleneket”
B. Méhes Vera: Maria Montessori pedagógiai rendszeréről
Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák – Waldorf-iskolák a Német Szövetségi Köztársaságban
Ehrenhard Skierra: Haladó nevelési mozgalmak és az iskola Európában

II. EGYÉN ÉS KÖZÖSSÉG.
A CSOPORTJELENSÉGEK FELHASZNÁLÁSA A NEVELÉSBEN.
SZOCIÁLIS TANULÁS
Albert Bandura: Szociális tanulás utánzás útján
Albert Bandura: A személyiségfejlődés szakaszai
Buda Béla: A szocializáció a gyermekkorban
Buda Béla: Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban, nevelési felhasználásuk
Morton Deutsch: A csoport kialakulása
Muzafer Sherif: A vonatkoztatási csoport fogalma az emberi kapcsolatokban
S. E. Asch: A csoportnyomás hatása az ítéletek módosulására és eltorzulására
Leon Festinger – Stanley Schachter – Kurt Back: A csoportmércék működése
William Doise – Serge Moscovici: A csoportdöntés

III. MOTIVÁCIÓ ÉS MORÁLIS FEJLŐDÉS.
ERKÖLCSI NEVELÉS, NEVELÉSI PROBLÉMÁK
Robert F. Biehler és Jack Snowman: Motiváció
Jean Piaget: A gyermek kétféle erkölcse
Lawrence Kohlberg: A morális karakter és a morális ideológia kialakulása
Lawrence Kohlberg: Összefoglaló – Kohlberg morális fejlődés-elméletének szakaszai
Katona Nóra – Szitó Imre: Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései
Kozéki Béla: Fegyelem és jellem
Robert F. Biehler és Jack Snowman: A fegyelmezetlenség okainak elemzése
L. G. Cairns: Viselkedési problémák
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok – szociális inadattáció
Veczkó József: Szociokulturális ártalomforrások, leggyakoribb veszélyforrások

IV. A TANÁRI SZEREP ÉS SZEMÉLYISÉG.
A TANÁR–DIÁK KAPCSOLAT
Benda József: Személyiség és interakció
Trencsényi László: A szerep kategóriájának alkalmazása a pedagógus-magatartás elemzésében
Joseph Adelson: A tanár mint modell
Buda Béla: A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége
D. S. Lewis: A tanár személyisége
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
315-978-000-159-6
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu