CSAPATPSZICHOLÓGIA

-15%
CSAPATPSZICHOLÓGIA

Szerző: Sigurd Baumann

Dialóg Campus Kiadó, 2006

 

 

4 980 Ft
Akció: 4 235 Ft
Kezdete: 2018.08.19   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

Bár egy csapat több sportolóból áll, több sportoló egyenként még nem alkot csapatot. A könyv azokat a lényeges pszichológiai folyamatokat jellemzi, melyek elengedhetetlenek a csapatalkotás és a csapatteljesítmény fejlődése szempontjából. A teljesítménycsökkenés, a formakrízis, a problémás játékosok éppúgy szóba kerülnek, mint az edzői magatartás, a motivációs technikák vagy a különböző csapattípusoknak a csapattagok elégedettségére és teljesítménytudatára gyakorolt hatása. A könyv különös figyelmet szentel az ifjúsági csapatokban végbemenő csapatdinamikai folyamatoknak és a fiatalok magatartásmódjainak. További tématerületek: a győzelem és a vereség feldolgozása, a kockáztatás, a közönség elvárása által okozott lelki teher.

 

A kötet adatai:
Formátum: B/5
Kötés: keménytáblás
Kiadási év: 2006
Terjedelem: 208 oldal

Tartalom:
Előszó 9
1. A csapat 10
1.1 Ahogy létrejön egy csapat - a csapatfejlődés négy fázisa 12
1.2 Hierarchikus rend 15
1.2.1 Rangsor, döntési rend és individualitási fok 16
1.3 A csapat mint egység 19
1.3.1 Időkeretek/fejlődés 20
1.3.2 Individualitási fok 20
1.3.3 Interakció 20
1.3.4 Kommunikáció 21
1.3.5 Szinergia 21
1.4 A sportcsapatok belső szerkezete 22
1.4.1 Szociális egység 22
1.4.2 A csapat mérete 24
1.4.3 Pozíciók 25
1.4.4 A szerep 25
1.4.5 Csapatnormák 27
1.4.6 Státus 28
1.4.7 Csapatcélok 29
1.4.8 Interakció/koakció 31
1.5 Csapatösszetartás - csapatszellem 32
1.5.1 A feladat összetartó ereje 33
1.5.2 A szociális összetartás 34
1.5.3 Személyes indítékok 34
1.5.4 Csapatösszetartás és teljesítmény 35
1.5.4.1 Csapattípusok 35
1.5.5 Az összetartás és a teljesítmény közötti összefüggés iránya 38
1.5.6 Homogén és heterogén csapatok 40
1.5.7 A Hellpach-féle kiegyenlítődési jelenség 42
1.5.8 Egy csapat tényleges és potenciális teljesítőképessége 45
1.5.8.1 Motivációveszteségek 47
1.5.8.2 Koordinációs veszteségek 47
1.5.8.3 Csapatteljesítmény és egyéni teljesítmény 48
1.5.8.4 Hogyan jön létre a "szociális lustaság"? 50
1.6. A csapatalakítás feltételei 52
1.6.1 SHERIF nyári tábori kísérlete 52
1.6.2 Másokkal való összehasonlítás ? közös ellenfél 54
1.6.3 Közös öröm 54
1.6.4 Közös szükség 54
1.6.5 Közös előny 55
1.6.6 A csapatösszetartás megteremtése 55
1.6.6.1 Csapatalakítás a sporton belül és kívül 56
1.6.6.2 Csapatalakítás a sport közben 57
1.6.6.3 Csapatalakítás a sporton kívül 58
1.6.6.4 Amit a csapattagok megtehetnek (15. ábra) 59
1.6.6.5 Amit az edző megtehet 61
1.6.6.6 Csapatmegbeszélések 64
1.6.6.7 A rövid beszéd 65
1.6.6.8 A vita (eszmecsere) 67
1.6.6.9 Az egyéni beszélgetés 70
1.7 Krízishelyzetek 72
1.8 Formakrízisek 75
1.8.1 Jelenségei 77
1.8.2 A formakrízis okai 78
1.8.2.1 Időpontja és időtartama 78
1.8.2.2 Motivációvesztés 78
1.8.2.3 Játékkedv csökkenés 79
Monotónia 80
Pszichikai túlkövetelés 82
Túledzés 83
1.8.3 A formakrízis megszüntetése 83
1.8.3.1 Megbeszélés 84
1.8.3.2 A gondolati gátak áttörése 84
1.8.3.3 Általános utalások a mentális gátak megszüntetéséhez 85
1.8.3.4 A tudattalan 85
Tudattalan teljesítménycsökkenések 86
1.8.4 Az esélyes - a kívülálló 89
1.8.4.1 Az esélyes 90
Pszichológiai okok 90
Intézkedések az esélyes szerepéhez 91
1.8.4.2 A kívülálló 92
A pszichológiai helyzet 92
1.8.5 A problémás játékos 93
1.8.5.1 Ismertetőjegyek 93
1.8.5.2 A magatartás megváltoztatása 96
1.8.6 Az "új" integrációja 97
1.8.6.1 Típusai 97
1.8.6.2 Az integráció feltételei 100
1.8.7 Tartalék játékosok ? törzsjátékosok 101
1.8.8 Játékoscsere 103
1.8.8.1 Cseregyakoriság 103
1.8.8.2 A játékoscsere funkciói 104
1.8.8.3 Cserestratégiák 105
1.8.9 Ki játszik? - Teljesítmény- vagy/és igazságossági elv 106
1.8.9.1 A pedagógiai vonatkozás 108
1.8.10 Játékostípusok 110
1.8.10.1 A stratéga 112
1.8.10.2 A motorikus 112
1.8.10.3 A sematikus 113
1.9 Egy csapatnak szüksége van célokra 113
1.9.1 Különböző célok 115
1.9.2 Időbeli célok 115
1.9.2.1 Közeli célok 115
1.9.2.2 Középtávú célok 116
1.9.2.3 Hosszú távú célok 116
1.9.3 A célkitűzés megválasztása - célfajták 116
1.9.4 Amit a célkitűzésnél figyelembe kell venni 120
1.9.5 A célkitűzés veszélyei 122
1.9.5.1 A belső védekező magatartás 122
1.9.5.2 Az elvárás okozta nyomás 124
1.9.5.3 Leblokkolás 126
1.9.5.4 Függőség 126
1.9.5.5 Kihívás - félelem 126
2. Edzőtípusok 129
2.1. A behaviorista viselkedés-edző 130
2.2. A humanista edző 130
2.3. Előnyök és hátrányok 130
2.4. Edzőstílusok 132
2.4.1. A tekintélyelvű edző 132
2.4.2. Az együttműködő edző 133
2.4.3. A kapcsolatorientált edző 133
2.4.4. Az edzőstílus alkalmazása 133
3. Az ifjúsági edző 135
3.1. A diagnosztikai terhelés 137
3.2. Pedagógiai-pszichológiai célkitűzések 138
3.2.1. Mire alapul a pedagógiai optimizmus? 139
3.3. Támogató nevelőeszközök és intézkedések 141
3.3.1. Megerősítés - motiválás - tanulás 141
3.3.2. Bátorítás 145
3.3.3. A dicséret 146
3.3.4. Sikerélmény 146
3.3.4.1. A sikerélmények fokmérői 150
3.3.4.2. A sikertelenség élményeinek hatása 151
3.4. Negatív-elkerülő nevelő intézkedések 153
3.4.1. Győzelem és vereség 155
3.4.2. Büntetés 158
3.5. Tanult tehetetlenség 161
3.5.1. A tehetetlenség hatásai 163
4. A csapattagok 165
4.1. Önbizalom 165
4.1.1. Meggyőződéses edzés 167
4.1.2. Az önerősítés módszere - állítás/megerősítés 170
4.2. Belső biztonság 172
4.3. Teljesítmény és önfigyelmesség 176
4.4. Önábrázolás 178
4.5. Önképek - edző - sportoló 182
4.6. Befolyásoló tényezők és a személyiség 186
4.7. A csapatok kockázati magatartása 189
4.8. Az egyének kockázatkészsége 193
4.9. A szünet - Mit tegyünk? 195
4.10. Szünet - az edző mint coach 198
4.10.1. A játék menetének elemzése 199
4.10.2. Érzelmi támogatás 200
4.10.3. Szociális támogatás 201
4.10.4. Értékelő támogatás 201
4.10.5. Információs támogatás 202
5. Irodalomjegyzék 205

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-9310-74-2
Kiadó
Dialóg Campus
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu