Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Termék részletek


NYELVTANULÁS KÉT KÉZZEL A JELNYELV SZEREPE A SIKETEK IDEGENNYELV-TANULÁSÁBAN

-15%
NYELVTANULÁS KÉT KÉZZEL A JELNYELV SZEREPE A SIKETEK IDEGENNYELV-TANULÁSÁBAN
2 700 Ft
Akció: 2 295 Ft2295
Kezdete: 2017.06.01   A készlet erejéig!

Szerző: Kontráné Hegybíró Edit

ELTE Eötvös Kiadó Kft., 2010

 

2009. november 9-e történelmi nap a magyarországi siketek életében: ezen a napon fogadta el a magyar Országgyűlés a 2009. évi CXXV. törvényt a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról. A törvény a siketek oktatását teljesen új alapokra helyezi azzal, hogy elismeri a jelnyelvet mint a siket közösség önálló, természetes nyelvét, és biztosítja a jelnyelv használatához, ápolásához és átörökítéséhez való jogot. ,,Kétszázhét évvel ezelőtt indult meg a siketek oktatása Magyarországon, ami a siket kultúra és -közösség alapjait jelentette.

  • Ettől kezdve számtalan, az identitást és a szellemi fejlődést meghatározó mozzanat követte egymást, amely ma egy erős közösségben és egy új szemléletű pedagógia lehetőségében forrta ki magát. Ezek által lerombolhatjuk azt az egzisztenciális és a társadalmi hierarchia szabta korlátot, amely évtizedeken keresztül mérhetetlen súlyként nehezedett a siket és nagyothalló emberekre. Kihagyhatatlan elem ebben az új rendszerben az idegennyelv-oktatás megszervezése, amely reformjának pilléreit ez a könyv tartalmazza" - olvashatjuk dr. Kósa Ádám, a SINOSZ elnöke, európai parlamenti képviselő ajánlásában. A Nyelvtanulás két kézzel olvasója a magyarországi siket közösség, a magyar jelnyelv és az idegennyelv-tanulás törvényi hátterének tanulmányozása után az ELTE Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékén számos siket adatközlő segítségével folytatott kutatás eredményeibe nyerhet betekintést. A kutatás során szerzett ismeretek a nyelvtanulási motiváció, a tanulási tapasztalatok, a jelnyelv szerepe és a tanításban bevált módszerek tárgyalása mentén kapnak helyet a kötetben. Végül az esélyegyenlőség és -egyenlőtlenség szempontjából is górcső alá kerülnek a gyűjtött adatok, s a Szerző a jövőbeni célok és feladatok megfogalmazásával tovább tágítja a perspektívát.

     

    Kiadás éve: 2010
    Kötés: kartonált
    Terjedelem: 182 oldal

  • ISBN
    978-963-284-131-1
    Kiadó 
    ELTE Eötvös Kiadó
    VTSZ
    4901
Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.