Új jelszó kérése

NEMZETKÖZI MARKETING

-15%
NEMZETKÖZI MARKETING

Szerzők: Rekettye Gábor, Fojtik János

Dialóg Campus Kiadó, 2009

 

A magyar piacon nagyon aktuális és szükséges volt egy olyan könyv megjelentetése, amely röviden, tömören, szakszerűen és olvasmányosan összefoglalja az olvasó számára az alapvető tudnivalókat a nemzetközi marketing tárgykörében. Egyrészt azért, mert a magyar gazdaság fejlődésének egyik kulcskérdése továbbra is az, hogy vállalataink milyen teljesítményre képesek a nemzetközi versenyben. Másfelől, a többnyire hazai környezetben működő üzleti szervezetek számára is egyre inkább megmutatkoznak a verseny nemzetközi vonásai és követelményei, mivel a magyarországi piaci résztvevők között egyre több nemzetközi vállalatnak a magyarországi leányvállalata. A 2002-ben a legmagasabb árbevételt elért 20 vállalat között legalább 15 nemzetközi vállalatnak a magyarországi cége. A mai és a jövőbeli üzleti viselkedés számára egyre kevésbé elfogadható a marketingszemlélet, a vevőorientáció hiánya. Újdonsága a kiadásnak az, hogy néhány szemelvényt és mellékletet angol nyelven közlünk.

4 980 Ft
Akció: 4 235 Ft4235
Kezdete: 2017.06.01   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

Méret: B/5

Terjedelem: 312 oldal

Kötés: kartonált

 

A szerző személyes ajánlása:

 

A nemzetközi marketing nem más, mint a marketing alkalmazása külföldön. Az ilyen egyszerűen hangzó elv megvalósítása a gyakorlatban közel sem könnyű. Ezt saját tapasztalataim is bizonyítják: 15 évig dolgoztam a külkereskedelemben, iparvállalatnál, külkereskedelmi vállalatnál és öt évig képviseltem a magyar vállalatokat a tőlünk nagyon sok szempontból különböző, sőt sokszor egzotikusnak tűnő Japánban. Megtanultam azt, hogy hatékony marketinget csak akkor tudunk megvalósítani külföldön, ha jól ismerjük az adott országot, annak kultúráját, gazdaságát, piaci és társadalmi sajátosságait. Elsősorban ezt a tapasztalatot szeretném Fojtik János kollégámmal írt könyvemben átadni az olvasóknak, a diszciplínát tanuló hallgatóknak.

 

Rekettye Gábor

 

Tartalom:

Előszó 9

Bevezetés 11

1. fejezet: Fogalmak 15

1. A nemzetközi marketing fogalma 17

2. A nemzetközi marketing fokozatai 19

3. Nemzetközi marketing és marketingorientáció 22

2. fejezet: A nemzetközi kereskedelem elméleti háttere 33

1. Nemzetgazdasági megfontolások 35

2. A nemzetközi kereskedelem okai és a magyarázó elméletek 36

2.1. A komparatív előnyök elmélete 37

2.2. A tényezőarányossági elmélet 38

2.3. Dinamikus elméletek 40

2.4. A nemzetközi kereskedelem termék-életciklus elmélete 40

2.5. Az "új elméletek" 42

3. A nemzetközi kereskedelemben realizálható előnyök 44

4. Vállalati megfontolások 45

4.1. Környezeti (külső) tényezők 45

4.2. Vállalaton belüli indítékok és motivációk 46

3. fejezet: A nemzetközi környezet 53

1. A világgazdasági környezet 56

1.1. Világkereskedelem, világgazdaság 56

1.2. Nemzetközi gazdasági intézmények, szervezetek 58

1.3. Gazdasági integrációk 59

1.4. Az Európai Unió és Magyarország 64

1.4.1. Az EU tagországai, a bővülés hatásai 64

1.4.2. A csatlakozási folyamat legfontosabb állomásai 65

1.4.3. A bővülés gazdasági hatásai 65

1.4.5. A bővülés szektorális és vállalati hatásai 66

1.4.5. Az egységes piac 67

2. A hazai környezet 68

3. A külpiacok társadalmi-kulturális környezete 70

3.1. Gazdasági-piaci tényezők 70

3.1.1. Gazdasági fejlettség 70

3.1.2. A gazdasági rendszer, a gazdaság szerkezete és a piaci verseny 74

3.2. A nemzetközi marketing kulturális környezete 74

3.2.1. Nyelv, kommunikáció, kulturális értékek 76

3.3. A politikai és jogi környezet 79

3.1.1. A kormányzás formája, stabilitása és szerepe a gazdasági életben 79

3.3.2. Politikai kockázat 80

3.3.3. A jogi környezet 83

4. Összefoglaló megállapítás: az ún. "üzleti távolság" jelentősége 84

4. fejezet: Piacválasztás és annak információs alátámasztása 93

1. Piacszegmentáció a nemzetközi marketingben 96

2. A piacválasztás folyamatának jellemzői 99

3. Stratégiai megfontolások a kiszolgált piacok számát illetően 104

4. Egy stratégiai döntéselőkészítési módszer: a portfolió elemzése 105

5. A piacválasztás információs alátámasztása: nemzetközi marketingkutatás 107

5.1. A nemzetközi marketingkutatás jellemzői 107

5.2. A nemzetközi marketingkutatás során jelentkező problémák 108

5.3. Nemzetközi marketinginformációs rendszer 110

5. fejezet: A külpiaci megjelenés formái 121

1. A külpiacra való kilépés, belföldi termelési bázist feltételezve (export) 125

1.1. Közvetett (indirekt) export 126

1.2. Közvetlen (direkt) export 128

1.2.1. A direkt export belföldi szervezete 129

1.2.2. A direkt export külföldi értékesítési szervezete 130

2. A külpiacra való kilépés külföldi termelést feltételezve 136

2.1. Versenyszövetség mint piacralépési forma 139

2.1.1. Licencek értékesítése külföldre (licencing, Lizenzvergaben) 141

2.1.2. Szerződéses termeltetés (contract manufacturing,

Vertragsproduktion) 144

2.1.3. A nemzetközi franchising 146

2.1.4. Joint venture 147

2.2. Külföldi termelés működőtőke-befektetéssel 148

2.2.1. Saját leányvállalat vagy joint venture 148

2.2.2. Piacralépés közvetlen külföldi tőkebefektetéssel 150

6. fejezet: Marketingstratégia és marketingprogram 161

1. A nemzeti piacok globalizálódása 163

1.1. A verseny kiterjedése és globalizálódása 164

1.2. A globális piac strukturális átalakulása 167

1.3. A fogyasztási szokások változása, a vevők szerepének átalakulása 171

2. Stratégiák: sztenderdizált vagy nem sztenderdizált marketingprogram 173

3. Stratégiai variációk 175

7. fejezet: Termékpolitika a nemzetközi marketingben 189

1. A termékek és a termékszerkezet tervezése a nemzetközi marketingben 191

1.1. A termékadaptáció 193

1.1.1. A termékadaptáció formái 194

1.2. A termékszerkezet tervezése 195

1.3. A termékek pozicionálása, illetve újrapozicionálása

a nemzetközi piacokon 198

2. Új termékek (termékfejlesztés) a nemzetközi marketingben 198

2.1. A termék és a piacra lépési döntések összefüggései 201

3. Márkapolitika a nemzetközi marketingben 201

4. Egyéb termékpolitikai eszközök 206

4.1. Csomagolás, címkézés 206

4.2. Használati útmutatók, jótállás és műszaki vevőszolgálat 206

4.3. Termékmenedzsment - termelésmenedzsment 206

8. fejezet: Az árak a nemzetközi marketingben 213

1. Árpolitika a nemzetközi marketingben 215

1.1. Az árak nemzetközi kiegyenlítődése, a szűkülő árfolyosó 215

1.2. Stratégiai döntések a külpiaci árpolitikában 217

1.2.1. Globális árak 217

1.2.2. Differenciált árak 219

1.2.3. Az árszínvonal 219

1.3. Az exportárak és a belföldi árak kapcsolata 221

1.4. A multinacionális marketing egy sajátos ártípusa: a transzferár 222

2. A külpiaci áralakítást befolyásoló egyes tényezők 223

2.1. A szállítási feltétel 223

2.1.1. Minden fuvarozási módnál alkalmazható

(multimodális) paritások 224

2.1.2. A tengeri fuvarozás során alkalmazható klauzulák 225

2.1.4. A paritás megválasztásának néhány szempontja 226

2.2. A fizetési feltétel 227

2.2.1. A fizetési eszközök 228

2.2.2. A fizetés módja 231

9. fejezet: A disztribúciós csatornák a nemzetközi marketingben 245

1. Értékesítési csatornák a nemzetközi marketingben 248

1.1. A csatornaválasztást befolyásoló tényezők 250

1.2. A forgalmazási döntések tartalma 251

2. A logisztika a nemzetközi marketingben 253

2.1. A szállítmányozás 257

2.2. A fuvarozás 257

2.2.1. A tengeri árufuvarozás 258

2.2.2. A vasúti árufuvarozás 259

2.3. Ellátási láncok (supply chains) a nemzetközi marketingben 260

10. fejezet: Piacbefolyásolás a nemzetközi marketingben 273

1. A nemzetközi piacbefolyásolás és a vásárlói magatartás 275

2. A piacbefolyásolási mix 280

3. A nemzetközi reklám 280

3.1. A nemzetközi reklámozás szintjei 283

3.2. A reklámeszközök 287

4. A személyes eladás 289

5. Public Relations (pr) 291

6. Az értékesítésösztönzés (sales promotion) 292

7. A marketingkommunikáció globalizálódása 293

Irodalomjegyzék 307

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-9542-06-8
Kiadó
Dialóg Campus
VTSZ
4901
Vélemények
Nincs vélemény a termékről
Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint.