Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Történeti földrajz


Sorrend:

-15%
MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETI FÖLDRAJZA II.

Szerkesztette: Beluszky Pál

Dialóg Campus Kiadó, 2009

 

A Kárpát-medence közép-európai sajátosságokkal jellemezhető társadalma több ízben kísérelte meg a felzárkózást Nyugat-Európához. Reményteljes próbálkozásnak ígérkezett a rendi államberendezkedés és társadalom felszámolása után (1848), a polgári berendezkedés kiépítésével egyidőben végrehajtott modernizáció: a dualizmus korának (1867–1918) végére, a századfordulón – kb. 20 ezer km hosszúságú vasúthálózat kiépítése nyomán – megteremtődött a Kárpát-medence gazdasági egysége, kezdetét vette a modern urbanizáció, Budapest az ország politikai-gazdasági-kulturális fővárosává, modern nagyvárossá vált. Az agrárkonjunktúra hatására a mezőgazdasági termelés is a fejlődés motorjává vált, de a századfordulóra már az ipari kor előörsei is feltűntek a Kárpát-medencében. Lezajlott a népesedési folyamatok forradalma, kirajzolódtak a modern, integráns Magyarország (Kárpát-medence) körvonalai; e folyamatokat, annak a 20. század elejére kialakult földrajzi vetületét kívánja e könyv bemutatni, abban az állapotában, mielőtt a történelem viharai véget vetettek volna e kísérletnek.

 
5 980 Ft
Akció: 5 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
HISTORISCHE GEOGRAPHIE DER GROßEN UNGARISCHEN TIEFEBENE

Szerző: Beluszky Pál

Dialóg Campus Kiadó, 2006

 

Die Große Ungarische Tiefebene, in der Mitte des Karpatenbeckens gelegen, umfasst eine Fläche von 100 000 km2. Die Fachliteratur, aber auch die Öffentlichkeit ist von einem einseitigen, wenn nicht gar falschen Bild geprägt, was die Siedlungen und die Gesellschaft der Tiefebene betrifft. Ziemlich einstimmig ist man der Meinung, dass die Tiefebene eine rückständige Landschaft ist, die sogar einen östlichen, "asiatischen" Charakter aufweist. Der erfahrene Reisende und Forscher, der Engländer Robert Townson, stand dieser Situation ebenfalls verständnislos gegenüber. Er kam Ende des 18. Jahrhunderts nach Debrecen, einer Großstadt der Tiefebene. Wie konnten 30 000 Menschen eine solche Gegend als ihren Wohnort wählen, wo weder Quelle noch Fluss, noch Brennstoff und Baustoff sind? Der Professor für Geographie Den Hollander aus Amsterdam schrieb 1947: "der Reisende, der sich schon an die waldbedeckte, feuchte, bergige und hügelige Landschaft Mitteleuropas gewöhnt hat, [wird] am linken Ufer der Donau von einer grundsätzlich anderen Gegend empfangen, so dass er seine Überraschung nicht verbergen kann. Nur ein längerer Aufenthalt kann ihn davon überzeugen, dass er sich in einer Gegend befindet, wo Natur und Geschichte Siedlungs- und Wirtschaftsformen zustande gebracht haben, die einzigartig sind".

Dieses Buch sucht nach dem Grund, der Wurzel des einzigartigen tiefländischen Charakters.

 
6 480 Ft
Akció: 5 510 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A NAGYALFÖLD TÖRTÉNETI FÖLDRAJZA

Szerző: Beluszky Pál

Dialóg Campus Kiadó, 2001

 

A szerző vélekedése szerint a Nagyalföld sajátosságai - mint pl. a városi keretek között folytatott agrártermelés, a "szabályos falvak" korábbi hiánya, a családok térbeli osztottsága, a mezővárosok és a tartozéktelepülés jellegű szórványok, tanyák között stb. - nem csupán a táj "megkésettségéből" fakadnak, nem véletlenszerű tényezőkkel magyarázhatók, hanem sajátos, egyéni, alföldi fejlődési útról beszélhetünk.

Az "alföldi fejlődési út" lényege, hogy a régió úgy került át a feudalizmus előtti állapotból a feudalizmus utáni állapotba, hogy közben a feudalizmus kifejlett formája meg sem szilárdult, nem vált általánossá. Az Alföld uralkodó településformája, ill. "helyi társadalma", a mezőváros a (fél)szabadparaszttá-válás feltételeit teremti meg, így az Alföld a nyugat-európai társadalomfejlődés egyes jegyeit mutatta.

Ezt a "másságot" tekinti át a szerző a kötet első részében, ismertetve a másságra vonatkozó eddigi teóriákat, majd saját elemzései révén tárgyalja a Nagyalföld színes történetét, földrajzát: pl. a mezővárosok és kialakulásuk a török hódoltság idején, a polgári korszak kezdetén, a "másodvirágzás" kora és a válság első jelei, az 1945 utáni felemás modernizáció, és az "alföldi út" mai öröksége. A könyvet mintegy 50 ábra, térkép, valamint fotók egészítik ki. A könyv hasznos anyaga a földrajz, geográfia, településtervező, szociológia és történelem szakos egyetemi oktatásnak, a tájtörténettel, történeti földrajzzal kapcsolatos doktorandusz-képzésnek, és az Alföld után érdeklődő, mívelt nagyközönségnek.

 
3 880 Ft
Akció: 3 295 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
EURÓPA TÖRTÉNETI FÖLDRAJZA

Szerző: Pounds, Norman J.G.

Osiris Kiadó, 2003

 

Ez a könyv arról szól, hogy miként változott Európa huszonöt évszázados története alatt az emberi tevékenység térbelisége. Az egyes emberi csoportok és tevékenységek térbeli elhelyezkedését a történelem folyamán három tényező határozza meg. Az első maga a környezet; a második az ott élő emberek beállítódása és társadalmi szerveződésük alakzatai; végül a harmadik az adott közösség technológiai szintje. A környezeti adottságok némelykor segítették, máskor gátolták bizonyos tevékenységeiben az embert, aki viszont saját szükségletei szerint alakította környezetét. Az emberi gondolkodás- és magatartásminták az egyenleg mindig jelen lévő, ám előzetesen sohasem kiszámítható tényezői. Végül az ember és a környezet kapcsolatának alakulása nagymértékben múlik azon, hogy milyen eszközök állnak az ember rendelkezésére.

 
3 800 Ft
Akció: 3 230 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETI FÖLDRAJZA I. - Elfogyott

Szerkesztette: Beluszky Pál

Dialóg Campus Kiadó, 2005

 

A Kárpát-medence közép-európai sajátosságokkal jellemezhető társadalma több ízben kísérelte meg a felzárkózást Nyugat-Európához. Reményteljes próbálkozásnak ígérkezett a rendi államberendezkedés és társadalom felszámolása után (1848), a polgári berendezkedés kiépítésével egyidőben végrehajtott modernizáció: a dualizmus korának (1867-1918) végére, a századfordulón - kb. 20 ezer km hosszúságú vasúthálózat kiépítése nyomán - megteremtődött a Kárpát-medence gazdasági egysége, kezdetét vette a modern urbanizáció, Budapest az ország politikai-gazdasági-kulturális fővárosává, modern nagyvárossá vált. Az agrárkonjunktúra hatására a mezőgazdasági termelés is a fejlődés motorjává vált, de a századfordulóra már az ipari kor előörsei is feltűntek a Kárpát-medencében. Lezajlott a népesedési folyamatok forradalma, kirajzolódtak a modern, integráns Magyarország (Kárpát-medence) körvonalai; e folyamatokat, annak a 20. század elejére kialakult földrajzi vetületét kívánja e könyv bemutatni, abban az állapotában, mielőtt a történelem viharai véget vetettek volna e kísérletnek.

 
6 980 Ft

Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.