Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Színház


Sorrend:

12

-20%
SZÍNHÁZ UTCA

Szerző: Tamara Karszavina

L’Harmattan Kiadó, 2010

 

Tamara Karszavina visszaemlékezései nem csupán tánc-, hanem kultúrtörténeti szempontból is páratlan értéket képviselnek, hiszen egy mára tökéletesen elsüllyedt világról adnak érzékletes és átfogó képet. A balerina ugyanis ebben az emlékiratban részletesen felidézi a forradalom előtti cári balett utolsó korszakát, a Mariinszkij Színház legendás táncosainak, és a hozzá kapcsolódó iskola, a Színház utca nem kevésbé neves mestereinek és növendékeinek életét.

Karszavina azonban nemcsak a hagyományait szigorúan őrző cári iskola és társulat mindennapjait ismerte alaposan, hanem az Orosz Balettét (Ballets Russes) is, hiszen húsz éven át hűségesen kitartott az együttest összefogó Szergej Gyagilev mellett. Így vezető balerinaként olyan koreográfusok műveit inspirálta és keltette életre, mint a balettművészetet a 20. század elején gyökeresen átformáló Mihail Fokin, Leonyid Mjasszin, Vaclav Nizsinszkij és Broniszlava Nizsinszka.

 
3 200 Ft
Akció: 2 560 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZÍNHÁZTÖRTÉNETI KÉPESKÖNYV

Szerkesztette: Belitska-Scholtz Hedvig, Rajnai Edit, Somorjai Olga

Osiris Kiadó, 2005

 

"Szín játékba való meghívás", avagy kalandozás a lehetetlenben - írhatnánk alcímként az Országos Széchényi Könyvtár színháztörténeti gyűjteménye dokumentumaiból összeállított kötetre. Az illanót, a megfoghatatlant próbálja megragadni, aki egy kétszáz év előtti lovagdrámát, egy száz évvel ezelőtt még a tömegeket a színházba vonzó népszínművet kíván fölidézni, vagy rekonstruálni szeretne egy színházi előadást. Az alkotó színházi emberek tették és teszik a dolgukat, és elénk tartják azt a bizonyos tükröt, amelybe érdemes néha belenézni. A színjátszás történetében felfedezhetők állandó tartópillérek: Szophoklészek, Shakespeare-ek, Molière-ek, Madáchok, Molnár Ferencek, Verdik és Wagnerek. Vannak tűnékeny elemek: színészek - Dérynék, Jászai Marik, Blaha Lujzák; rendezők - Paulay Edék, Hevesi Sándorok, Németh Antalok, Major Tamások. Maradnak töredékek: színlapok, képek, tervek, iratok - a színházi előadást megörökítő dokumentumok. A többi - a képzelet játéka.

 
9 800 Ft
Akció: 8 330 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
-15%
SZÍNHÁZ ÉS/VAGY DRÁMA

Szerkesztette: Bécsy Tamás

Dialóg Campus Kiadó, 2004

 

Olvasható, hogy jelentős nagy dráma csak bizonyos korszakokban születik. Általában a válság-korszakokban. Ha ez így lenne, az utóbbi három-négy évtizedben igen nagy, mindenkit megrázó drámáknak kellett volna születniök. Nem így történt.

Olvasható, hogy a színház a 20. század elejétől - más és más okokból (hangosfilm, rádió, televízió, a kommersz darabok eluralkodása stb.) - válságban van. Azonban ezeken a helyzeteken a színház túljutott.

 

 
2 480 Ft
Akció: 2 110 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
POSZTDRAMATIKUS SZÍNHÁZ - Elfogyott

Szerző: Lehmann, Hans-Ties

Balassi Kiadó, 2009

 

Az 1970-es évektől kezdődően a nyugati színházkultúrákban egyre inkább háttérbe szorul a színház irodalmi szerepe, és meghatározóvá válik eseményjellege. Ennek kapcsán átértékelődik a dráma szerepe is: a színházi esemény már nem merül ki egy dráma bemutatásában, a színházi reprezentáció csúcsán álló drámai szöveg elveszti vezető szerepét, egyenrangúvá válik a tér, mozgás, hangok, világítás elemeivel. A színház egyre több érintkezési pontot alakít ki a társművészetekkel, a peformansszal, a képzőművészettel, az operával és a tánccal. E folyamatot illeti Lehmann összefoglalóan a „posztdramatikus” jelzővel. Hangsúlyozza, hogy a fogalom nem egy új műfajt vagy kategóriát akar jelölni, hanem különféle, egymással akár szöges ellentétben álló tendenciákat, stílusjegyeket, amelyek valamennyien az itt felvázolt mély társadalmi átalakulásokban gyökereznek, és azokra reflektálnak. Egy olyan társadalomban, mely társadalmi színjátékokra épül, a színháznak folytonosan újra kell gondolnia saját szerepét és mibenlétét. Társadalmi felelőssége nem csökken, csak többé nem normákban és előírásokban fogalmazódik meg. A posztdramatikus esztétika Lehmann szerint a „kockázat esztétikája”.

 
3 000 Ft

12

Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.