AZ ANDRAGÓGIA ELMÉLETE, TÖRTÉNETE, TÁRSADALMI FUNKCIÓI, GYAKORLATA

-10%
AZ ANDRAGÓGIA ELMÉLETE, TÖRTÉNETE, TÁRSADALMI FUNKCIÓI, GYAKORLATA

Szerző: Mócz Dóra

Eötvös József Könyvkiadó, 2013

 

A könyv olvasása során az érdeklődő választ találhat arra a kérdésre, hogy mit jelent napjainkban a felnőttnevelés tudománya, hiszen a kötet az andragógia és a felnőttkori tanulás alapfogalmain, elméletein és történetén, valamint a felnőttkor legfontosabb jellemzőin keresztül azt a kérdést vizsgálja, hogy az andragógia miért korunk egyik legdinamikusabban fejlődő tudománya, eredményei hogyan segíthetik közvetlenül a felnőtteket. Az olvasóban átfogó kép alakul ki a felnőttkori tanulás sajátosságairól, valamint a felnőttképzés támogatásának nemzetközi "jó gyakorlatairól", de a szerző felhívja a figyelmet arra is, hogy a felnőttnevelés hatásrendszerei alkalmasak a gazdasági-társadalmi problémák hatékony kezelésére, ezzel az egyéni életutak pozitív befolyásolására.

2 540 Ft
Akció: 2 285 Ft
Kezdete: 2018.03.31   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

Az életen át tartó tanulás szemlélete is megjelenik a könyvben, hiszen ebből kiindulva vitathatatlan, hogy az iskolarendszerben megszerzett tudás ki-egészítésre szorul, ezért azt a felnőttképzés keretei között a munkaerőpiac el-várásainak megfelelő, rövidebb időtartamú, kompetenciafejlesztő, gyakorlat-orientált programokkal szükséges pótolni. Különösen igaz ez a megállapítás, ha az idősebb, de a munkaerőpiacon még jelentős aktivitást mutató korosztály ismereteit és képzési igényeit vizsgáljuk - véli a szerző. A könyv második része egy kutatás bemutatására vállalkozott, amelynek keretében az idősödő társadalom problémaköréhez kapcsolódva és az élet-hosszig tartó tanulás szükségességét hangsúlyozva arra a kérdésre kapunk választ, hogy milyen hatással van a tanulásban való részvétel a magyar társadalom egy meghatározott korosztályának, nevezetesen a 40-50 év közöttiek életére. A téma tanulmányozása során a szerző azt a kérdést is vizsgálta, hogy a tanulás-művelődés az emberek életének mely területét érinti leginkább, meg-figyelhető-e a képzési aktivitás hatása a foglalkoztatási jellemzők alakulására, a tanulás milyen módon befolyásolja az életvitelt, a szabadidős szokásokat és hogyan formálja a személyiséget, vagyis hogyan határozhatók meg az andragógia napjainkban legfontosabb funkciói. A kutatás tanulságai alapján a könyv zárszavában a szerző arra a következtetésre jut, hogy a felnőttképzés megújulásának útja minőségi, szolgáltatás-centrikus nézőpontok általánossá válásától várható. A munkanélküliségtől feszített komoly képzési igények kiaknázása csak akkor lesz mérhető, ha a képzés a jövőben valós elhelyezkedést eredményez. Az átfogó jellegű, diagramokkal gazdagon illusztrált, tankönyvként is felhasználható művet felsőoktatási szakemberek, felsőoktatásban tanuló hallgatók, közművelődésben dolgozók és pedagógusok egyaránt haszonnal forgathatják.

 

A kötet adatai:
Kötés: puhakötés
Megjelenés éve: 2013
Terjedelem: 202 oldal

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-995-541-7
Kiadó
Eötvös József Kiadó
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu