Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Kommunikáció, média


Sorrend:


-20%
  A DIGITÁLIS JÓ ÉS ROSSZ SZÜLETÉSE - TECHNOLÓGIA, KULTÚRA ÉS AZ ÚJSÁGÍRÁS 21. SZÁZADI ÁTALAKULÁSA

Szerző: Tófalvy Tamás

L'Harmattan Kiadó, 2017

 

Tönkreteszi a kultúránkat a digitális média és az internet? Hazugságokat, féligazságokat terjeszt és elbutít? Vagy éppen ellenkezőleg, elhozza a tökéletes behálózottság, megosztott kreativitás és tudás tökéletes korszakát? Mi számít újságírásnak az interneten? A digitális jó és rossz születése provokatív könyv a média és az újságírás legújabb, 21. század eleji átalakulásáról. Fő kérdése: lehetséges, hogy a média mai forrongó állapotáért nem pusztán a technológia a felelős, hanem mi magunk? A kötetet, amely felvázolja a digitális média egy alternatív kultúrtörténetét is, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék egy új nézőpontból megismerni a média legfrissebb átalakulását.

 
2 800 Ft
Akció: 2 240 Ft
Kezdete: 2017.06.23
A készlet erejéig!
-15%
REJTETT SZERVEZETEK. A MUNKAHELYI TITOK DINAMIKÁJA

Szerző: Szvetelszky Zsuzsanna

Typotex Kiadó, 2017

 

„A hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni” – mondta Benjamin Franklin a 18. században. Ez a rossz mozdulat a 21. században egy gombnyomás is lehet: már nemcsak a munkahelyi büfében vagy az irodaház emeleti teakonyhájában terjednek a vállalati hírek, hanem az „online folyosókon” is.

 
2 900 Ft
Akció: 2 465 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A NÉPSZABADSÁG KIVÉGZÉSE

Szerző: Murányi András

Corvina, 2017

 

Ma már nyilvánvaló, hogy a legolvasottabb napilapot, az ellenzéki Népszabadságot előre megfontolt szándékkal, jogi trükkök, féligazságok és nettó hazugságok segítségével, hidegvérrel kivégezték. Murányi András, a lap utolsó főszerkesztője meséli el a drámai utolsó napok-hetek krónikáját, illetve a szintén nagyon fontos előzményeket. Hallatlanul izgalmas szociokrimi ez a memoár, és egyúttal sajtótörténeti jelentőségű visszaemlékezés, amely mindennél világosabban megmutatja, milyen cinikus és erkölcstelen napjaink Magyarországának politikai vezetése.

 
2 990 Ft
Akció: 2 540 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
KULTÚRA, MIGRÁCIÓ, KOMMUNIKÁCIÓ

Szerzők: dr. Annus Ildikó, dr. Bakonyi István, dr. Bodolay László, dr. Csejtei István, dr. Csepeli György, Csörgő Zoltán, Falkné dr. Bánó Klára, dr. Faludy Kinga, Győri Sándor, dr. Hidasi Judit, dr. Joó Marian

Saldo Kiadó, 2017

 

Immár három évtizede jelentetjük meg újra meg újra a különböző kultúrák kommunikációjával kapcsolatos tanulmányainkat, legutóbb 10 éve mutattuk be a legfontosabb hasonlóságokat és különbségeket.

A világ közben rohamosan fejlődik (műszaki téren), növekednek a globalizációval együtt járó problémák, a világ elmaradottabb országainak lakói is szeretnének olyan életszínvonalon élni, mint a fejlettebb régiók állampolgárai, miközben mindinkább világossá válik, hogy egyre jobban szűkül a jólétet birtoklók, és egyre nő a szegény vagy szegényebbé válók száma.

 
4 000 Ft
Akció: 3 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
NEKED VAN IGAZAD? ÉRVELÉS ÉS MEGGYŐZÉS A GYAKORLATBAN

Szerző: Aczél Petra

Tinta Kiadó, 2017

 

A világ csupa érvelés. Mindenki érvel, az is, aki nem tudja és az is, aki nem tud. Ez a kis könyv azoknak szól, akik készen állnak az ilyen és hasonló állítások megvitatására. Akikben már felmerült, hogy érvelni mindig, mindenhol kell, hogy meggyőzni fontos és hatni felelősség. Akik egyszerre gondolkodni és beszélni tanulnának, nemcsak egyiket vagy másikat. Akik elfogadják, hogy az érvelés: találkozás. A gondolatok, tudatok és emberek találkozása. Azoknak szól, akik tudják, hogy ez a találkozás sikerülhet rosszul és jól. És elhatározták, hogy az utóbbit tűzik ki célul.

 
2 490 Ft
Akció: 1 990 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
SAJTÓSTUL A HÁZBA

Régi és új anekdoták a média világából

Szerző: Dési János

Noran Libro Kiadó, 2017

 

Dési János könyve éppúgy felidézi a régi és szerencsére velünk élő, alkotó nagyok emlékeit – Vitrayét, Friderikuszét, Szegváriét, és a sor még hosszan folytatható lenne –, mint a valamikori, elsüllyedt „kicsikéit”, a sajtó napszámosaiét, akikre már csak pár porosodó újságévfolyam és néhány tréfás anekdota emlékezik.

Mik ezek az írások? Szórakoztató, vidám történetek, egyfelől. Móka és kacagás – egy egyáltalán nem vidám korból. Másfelől azonban kiadnak egy korrajzot a sajtónak arról a porladó korszakáról, amikor még nem létezett internet, Facebook. A hírekért, a riportokért meg kellett küzdeni, el kellett utazni, közel kellett menni – nem lehetett csak úgy összelopkodni az anyagot.

 
2 800 Ft
Akció: 2 240 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
  A MAGYAR SAJTÓ ÉS ÚJSÁGÍRÁS TÖRTÉNETE A KEZDETEKTŐL A RENDSZERVÁLTÁSIG

Szerző: Buzinkay Géza

Complex Kiadó, 2016

 

A mű szerzője az 1970-es évek vége óta folytat sajtótörténeti kutatásokat, és a tárgyat több mint két évtizedig adta elő a felsőoktatásban. A sajtó történetét ugyan a médiatörténet részének tekinti, mégis az írott sajtó nyelvhez kötöttsége és az írás-olvasásból következő intellektuális vonatkozásai miatt világosan elhatárolhatónak tartja a vizuális és auditív médiumoktól, amelyek ezért a kötetben csak a nélkülözhetetlen utalások erejéig jelennek meg.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
DIGITÁLIS MÉDIA ÉS MINDENNAPI ÉLET

Szerző: Andok Mónika

L’Harmattan Kiadó, 2016

 

Vajon mi motiválja egy fiatal döntését, amikor az esti buliról a Facebookon, az Instagramon posztol egy képet, esetleg Twitter bejegyzés mellett dönt vagy akár egyszerre mindhárom közösségi média felületen megosztja az élményt? A 21. század médiahasználatának mintázatait milyen tényezők befolyásolják? A motivációkból és döntésekből milyen eltérő digitális életstílusok születnek? A negyedik ipari forradalom kellős közepén nem az a kérdés, hogy megváltoztatja-e életünket a digitális környezet, s benne a digitális média, hanem az, hogy hogyan? A könyv a médiakonvergencia jelenségébe ágyazva járja körül a témát. A konvergencia napjaink legszembeötlőbb jelensége, s ezzel együtt a legtöbbet használt és legkomplexebb kifejezés a médiatudományban.

 
1 990 Ft
Akció: 1 590 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
DIGITALIZÁCIÓ ÉS ÚJ MÉDIA

Trendek, stratégiák, illusztrációk

Szerző: Fehér Katalin

Akadémiai Kiadó, 2016

 

Mintha mindent megírt volna a szerző a digitális médiáról és az azzal érkezett új társadalomról. Ahogy látom, mindent meg is írt, vagy ha nem, én nem jöttem rá, mi az. Hihetetlenül szórakoztató, nagyon jól demonstráló, érdekes példákkal alátámasztott magyarázatok, amiket élmény olvasni. Intellektuálisan izgató könyv!

 

Heal Edina igazgató, Google Magyarország

 
3 570 Ft
Akció: 3 035 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÚJRATÖLTVE. MÉDIAKUTATÁS ÉS MINDENNAPI ÉLET

Szerkesztette: Szijártó Zsolt

Gondolat Kiadó, 2016

 

Egy olyan korszakban, amelyet a mediális közvetítettség nyomasztó túlsúlya jellemez, amelyben a legkülönfélébb társadalmi színtereken (az otthon privát tereiben éppúgy, mint a közterek nyilvános világában) a mediális technológiák valóságos inváziója zajlik, létrejön valamifajta „vágy”, „érdeklődés” a mindennapi élet jelenségszférája, a „realitás” iránt.

Mivel magyarázható, milyen okokra vezethető vissza, milyen következményekkel jár ez a folyamat? Mondhatjuk-e azt, hogy a mediális közvetítettség mind teljesebbé válása szinte automatikusan kiváltja a mindennapi élet szférája, az ott domináns közvetlen kommunikációs formák iránti érdeklődést?

Jelen tanulmánykötet ezekre a kérdésekre – elsősorban a kommunikáció- és médiatudomány nézőpontjából kiindulva – próbál választ keresni.

 
2 990 Ft
Akció: 2 540 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
MAGYAR STATISZTIKAI ZSEBKÖNYV, 2015

Központi Statisztikai Hivatal, 2016

 

A zsebkönyv minden évben az első olyan részletes, minden témakört felölelő kiadvány, amely az előzetes adatok szerint tájékoztatást ad az előző év társadalmi, gazdasági folyamatainak alakulásáról. Regionális fejezete az egyes régiókat mutatja be, míg nemzetközi fejezete elsősorban az Európai Unió tagállamait jellemző főbb adatok összehasonlítására nyújt lehetőséget. A számok értelmezését módszertani leírás, a tájékozódást számos grafikon segíti.

 
2 400 Ft
-20%
MÉDIABEFOLYÁSOLÁS - AZ ÚJ KISLEXIKON

Szerző: Antal Zsolt, Gazsó Tibor, Kubínyi Tamás, Pelle Veronika

Századvég, 2016

 

A média közösségre és egyénre gyakorolt hatásait elsősorban nem a befolyásolás maga, hanem a mögötte álló szándék és az annak megfelelően formált tartalom eredményezi.

Ezért a befolyásolás éppen úgy lehet a közösségi és az egyéni érdekek tekintetében előnyös, mint ahogy hátrányos is. Ennek megítéléséhez azonban pontos felismerés és tárgyilagos értékelés szükséges.

Ehhez kíván ez a kötet az egyes tudományterületek elméleti eredményeinek, illetve a gyakorlat példáinak bemutatásával segítséget nyújtani.

Bízunk benne, hogy sikerül az olvasóban felkelteni az igényt a bemutatott jelenségek, összefüggések, hatások tudatos megfigyelésére, és további tájékozódásra ösztönözni a hétköznapi médiafogyasztás során.

 
3 500 Ft
Akció: 2 800 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIA ÉS TÁRSADALOM AZ INFORMÁCIÓ KORÁBAN

Szerző: Szécsi Gábor

Akadémiai Kiadó, 2016

 

Az információs technológiák mindennapi használata révén a média logikája mindinkább behálózza életvilágunkat, hatással van a társadalom és a kultúra minden elemére, és megváltoztatja az olyan társadalmi alrendszereket is, mint a politika és a tudomány. A mindent átható mediatizáció lényegét tekintve olyan folyamat, amely azzal, hogy átalakítja a társadalmi élet teljes feltételrendszerét, egyúttal új társadalmi formákat is teremt, és eddig ismeretlen árnyalatokkal gazdagítja a nyelvi kommunikáció közösségformáló szerepéről alkotott képünket. A könyv ennek a folyamatnak az értelmezéséhez kínál új szempontokat. Külön is foglalkozik a jelenség politikára és tudományra gyakorolt hatásával. Arra hívja fel a figyelmet, hogy az információ korában a politika és a tudomány mediatizációja új szakaszba lépett, aminek következtében ma már mindinkább a két társadalmi alrendszer és a média kölcsönös egymásra hatásának, a politikai és tudományos közösségek ebből fakadó mediatizálódásának lehetünk tanúi.

 
2 400 Ft
Akció: 2 040 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
AZ EGYETÉRTÉS-GÉPEZET – A TÖMEGMÉDIA GAZDASÁGTANA

Szerző: Noam Chomsky, Edward S. Herman

L’Harmattan Kiadó, 2016

 

Az Egyetértés-gépezet tanulságos, felkavaró és ellentmondásos médiaelméleti fejtegetés – köszönhetően annak, hogy a nem is olyan távoli múlt becstelenségei, amelyeket feltár, a jelen visszásságairól is árulkodnak.  Tanulságos, mert részletesen bemutatja, hogy olykor milyen cinikusan részrehajló az újságírás még a szabadnak tekintett nyugati tömegmédiában is, s hogy az ösztönös propagandakövetés és elfogult meggyőződésesség egyáltalán nem ritka a vezető lapok újságírói között. Felkavaró, különösen az 1980-as években Latin-Amerikában (Guatemala, El Salvador) zajlott események kapcsán, amelyek bemutatásakor – a kötetből világossá válik – az Egyesült Államok néhány tekintélyes médiuma esetenként milyen mély és cinkos hallgatásba burkolózott, s milyen morális „engedményeket” tett jó néhány igazán elvetemült és embertelen cselekedet (módszeres és rendszeres kínzások, megerőszakolások, politikai gyilkosságok) vonatkozásában.

 
3 990 Ft
Akció: 3 190 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIATÖRTÉNETI TANULMÁNYOK 2014

Médiatudományi Könyvek

Szerkesztette: Klestenitz Tibor-Sz. Nagy Gábor

MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, 2016

 

A Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpontja 2012-ben hozta létre Médiatörténeti Kutatócsoportját. Ennek célja - összhangban az Akadémia általános irányelveivel - az, hogy meghaladja a korábbi merev tudományterületi elkülönülést, és interdiszciplináris keretek között vizsgálja meg a 19-20. századi magyar médiatörténet egyes kérdéseit. A csoport munkájában részt vevő kutatók a saját szakterületükön gyűjtött tapasztalatokat felhasználva szeretnék újabb nézőpontokkal gazdagítani a hazai médiatörténet-írást, és arra törekednek, hogy más tudományterületek művelőinek figyelmét is a témában rejlő, esetenként még kiaknázatlan lehetőségek felé irányítsák.

 
2 300 Ft
Akció: 1 955 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE

Szerző: Denis McQuail

Complex Kiadó, 2015

 

A tömegkommunikáció elméleteiről már számtalan könyvet jelentettek meg, de talán egyik mű sem aratott akkora szakmai sikert és ért el oly széles olvasótábort a világon, mint Denis McQuail A tömegkommunikáció elmélete című munkája. A tömegkommunikáció-kutatások élő klasszikusaként számon tartott szerző gazdag életművének csúcsa ez a könyv, amelynek első kiadása még 1983-ban jelent meg, hogy azután McQuail egy negyedszázadon keresztül újabb és újabb átdolgozott kiadásokat tegyen le az asztalra. Jelen kötet a 2010-es hatodik kiadás fordítása.

 
6 090 Ft
Akció: 5 480 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A SAJTÓSZABADSÁG TÖRTÉNETE MAGYARORSZÁGON 1914-1989

Szerkesztette: Paál Vince

Complex Kiadó, 2015

 

A magyar sajtó XX. századi történetének részletes feldolgozása a mai napig nem történt meg. A kötet, amit az olvasó kezében tart – három szerző tollából –, a magyarországi sajtószabadság történetének 1914 és 1989 közötti bemutatására tesz kísérletet.

 

A korszakhatár kezdő évszámát két okból is indokolt a vizsgálódás kezdetének választani. Az 1914. év az első világháború kitörésének esztendeje, a háborús viszonyok közepette pedig, amikor a hadi szempontok érvényesülése az elsődleges, a polgári szabadságjogok, így a sajtószabadság is rendszerint korlátozást szenved. Nem volt ez máshogy ekkor sem.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
MINDIG MÁS TEHET RÓLA?

Így kezeljük és kerüljük el a mindennapos félreértéseket

Szerző: Rob Kendall

Kossuth Kiadó, 2015

 

A Blamestorming egy társalgási kézikönyv, amely segít elsimítani vagy elhárítani az elégtelen kommunikációból keletkező konfliktusokat. Elsősorban (és végig kimondatlanul) az empátiás készséget próbálja fejleszteni, és a beszélgetőpartnerre való odafigyelésre, a másik fél nézőpontjának megértésére biztat. Erre számos módszert kínál a beszédstílus és nyelvezet megfigyelésétől kezdve a valódi odafigyelés megtanulásán át a kontextus helyes értelmezéséig.

 
2 400 Ft
Akció: 1 920 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A HÍREK

Felhasználói kézikönyv

Szerző: Alain de Botton

HVG Kiadó, 2015

 

Miért tölt el elégedettséggel a politikusok bukása? Mitől olyan izgalmas a híres emberek szerelmi élete? Miért hagynak hidegen a távoli országok konfliktusai?

A sajtó ugyanolyan domináns helyet foglal el a modern társadalomban, mint egykoron a vallás, mégsem vagyunk tisztában életünkre gyakorolt hatásaival. Alain de Botton a repülőgép-szerencsétlenségektől a gyilkosságokon és celebinterjúkon át a politikai botrányokig a hírek huszonöt alaptípusát teszi szokatlanul beható vizsgálat tárgyává.

 
3 600 Ft
Akció: 2 880 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
HATALOM FELELŐSSÉG NÉLKÜL

Szerzők: James Curran, Jean Seaton

Szerkesztette: Koltay András

Complex Kiadó, 2015

 

James Curran és Jean Seaton könyve a kommunikáció- és médiatudomány egyik alapolvasmánya, amely a brit sajtó, a műsorszolgáltatás és az internet történetét veszi górcső alá; a korlátok vagy legalábbis a felelősség(érzet) nélküli hatalmat, így a tömegkommunikációs alrendszer professzionális intézményeit, a nyilvánosság struktúráját, a nyomtatott és az elektronikus sajtó egyes szereplőit.

 
4 305 Ft
Akció: 3 875 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KONSTRUÁLT VILÁGOK

Szerző: Demeter Márton

Typotex Kiadó, 2014

 

A Konstruált világok című kötet a kommunikáció participációs felfogásának (PTC) mélyfúrás igényű alkalmazási lehetőségeiből nyújt válogatást, azonban egy tágabb értelemben magának a kommunikációkutatási perspektívának a nyereségeit is felmutatja. Noha a kommunikációkutatás interdiszciplináris természetével alighanem mindenki tisztában van, a kommunikatív rekonstrukció értelme nem minden tudományág esetében magától értetődő.

 
3 800 Ft
Akció: 3 230 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  MÉDIUMOK ÉS VALÓSÁGAIK - EGY RENDSZERELVŰ MÉDIAELMÉLET VÁZLATA

Szerző: Tóth Benedek

MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, 2014

 

Jelen kötetnek kettős célja van. Egyrészt az értelem, a kultúra, a rendszer, a kommunikáció, a forma és a médium alapfogalmai körül rekonstruál egy kibernetikai-rendszerelméleti alapú társadalomelméleti beszédmódot, másrészt pedig erről az elméleti alapról kiindulva megkísérli egy olyan átfogó médiaelmélet kereteit kidolgozni, amely alkalmas eszköz lehet a jelenleg zajló, a digitalizáció címkéje alatt összefoglalható (média)technikai és kulturális változások megközelítéséhez.

 
1 200 Ft
Akció: 1 020 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
SAJTÓSZABADSÁG ÉS MÉDIAJOG A 21. SZÁZAD ELEJÉN

Szerkesztette: Koltay András-Török Bernát Koltay András-Török Bernát Koltay András-Török Bernát

Szerzők: Bartóki-Gönczy Balázs, Fazekas János, Fekete Balázs, Géczi Kinga, Hulkó Gábor, Koltay András, Láncos Petra Lea, Mayer Annamária, Nyakas Levente, Pogácsás Anett, Smuk Péter, Szikora Tamás, Török Bernát

Complex Kiadó, 2014

 

A kötet a szólás- és médiaszabadsággal kapcsolatos európai gondolkodás lényegi jellegzetességeit kutatva a médiaszabadság korlátait megállapító médiaszabályozás európai elméletével, modelljeivel és az új média megjelenése következtében folyamatosan alakuló gyakorlatával foglalkozik, a legtöbb kérdés kapcsán széles körűen kitérve a magyarországi szabályozás sajátosságaira is. A könyvben szereplő tanulmányok a médiatartalom-szabályozás kapcsán bővebben taglalják a közéleti szereplők hírnév- és becsületvédelmének kérdéseit,a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének megjelenési formáit, a kereskedelmiközleményekre vonatkozó feltételeket, valamint a blaszfémia témakörét.

 
3 360 Ft
Akció: 3 025 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MEDIA FREEDOM AND REGULATION IN THE NEW MEDIA WORLD

Szerkesztette: A. Koltay

Complex Kiadó, 2014

 

In 2013 the Media Studies Research Group established by the Hungarian Academy of Sciences launched a research programme entitled “The fundamentals of European thought on media law, with special respect to certain issues related to the freedom of speech”. The programme’s aim is to define the fundamentals of European thought on media law, to identify the possible models for the resolution of the various questions that arise, to understand the “common minimum” of European regulations that is present in all countries and to establish whether “best practices” exist in these areas and, if so, what they are. The Academy invited distinguished scholars from many countries working in the field of media and free speech law to take part in the research programme and send manuscripts for a collection of essays published in this book as a first step to promote the research at an international level.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIASZABÁLYOZÁS, KÖZÉRDEK, TÖRVÉNY

Szerzők: Feintuck, Mike – Varney, Mike

Gondolat Kiadó, 2010

 

A médiaszabályozástól azt várjuk, hogy az állampolgárok érdekeit szolgálja, és a közérdek köré csoportosítható értékek hassák át. Működését, hatását és eredményességét kizárólag úgy lehet megítélni, mennyiben tesz eleget e céloknak. A média a demokrácia működésének lényegi eleme, ezért működését nem lehet a szabályozatlan piacra bízni, mert az a legkisebb nevezőt kereső, egysíkú médiaprogramokhoz vezetne. Ugyanakkor a globalizáció, a liberális gazdaságpolitika eredményeképp olyan nemzetközi médiabirodalmak jöttek létre, amelyek alapvetően veszélyeztetik a médiapluralizmust, a sokszínű, kiegyensúlyozott tájékoztatás alapját. A szerzők tehát a demokrácia, a polgári egyenlőség érdekében és a társadalmi kirekesztés ellenében azt vizsgálják, milyen esélyei vannak még a nyilvánosság, az állampolgárok (és nem a fogyasztók) érdekeit szem előtt tartó médiaszabályozás kialakításának. A könyvet a médiatudomány, a szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt érdeklődőknek ajánljuk.

 
3 490 Ft
Akció: 2 965 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ALTERNATÍV (?) MÉDIA

A közösségi média jogi szabályozásának vetületei

Szerző: Gosztonyi Gergely

ELTE Eötvös Kiadó Kft., 2014

 

Az alternatív média a maga esetlegességével, széttöredezettségével, sokszínűségével hozzájárul ahhoz, hogy a társadalom a valódi információk teljes arzenálját birtokba vehesse. Bemutatja, hogy nem csak a tanult profik képesek részt venni a tartalom előállításában. A karót nyelt közszolgálati média merevsége és hamis magabiztossága, és a jópofa kereskedelmi média harsánysága és felületessége mellett a közösségi média (community media) mer emberi lenni. Be meri mutatni a társadalom gyenge pontjait. Mer hangot adni a hangtalanoknak. Mer bátor lenni, mer vállalkozó lenni, mer eltérni a fősodortól. Mer alternatívát kínálni egy olyan világban, ahol mindenki a biztonságra vágyik. Mer szabad, független, kritikus hang lenni.

 
4 500 Ft
Akció: 3 825 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A HATÉKONY KOMMUNIKÁCIÓ ALAPJAI

Szerzők: Fodor László, Kriskó Edina

Noran Libro, 2014

 

A Budapesti Kommunikációs Főiskola tanárainak szakkönyve tárgyalja a kommunikáció tudományának kialakulásában szerepet játszó tudományelméleti tradíciókat, a kommunikációkutatás alapfogalmait, a személyes kommunikációs dinamika alapvető modelljét, a humán kommunikáció alapvető kódjait.

A szakkönyv fontos újdonsága a sikeres és hatékony kommunikáció elemeinek a tárgyalása és elemzi a munka és az üzleti élet világában fontos kommunikációs készségeket.

 
4 500 Ft
Akció: 3 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
MIÉNK LETT VOLNA A TÉR

A magyar média magánosítása 1989-1999

Szerző: Lipovecz Iván

Kalligram Kiadó, 2014

 

Ez a kötet azokról a politikainak mondható napi- és hetilapokról szól, amelyek 1989 elején már, és 1999-ben még mindig életben voltak (és amelyek kevés kivétellel ma is léteznek). Számukra ez a tíz esztendő a privatizáció lényegi időszakát a hőskort jelentette.

 
2 990 Ft
Akció: 2 390 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
A SAJTÓ KULTÚRAKÖZVETÍTŐ SZEREPE 1867–1945

MTA BTK Történettudományi Intézet, 2014

 

Sajtó és történettudomány kapcsolata különösen sajátos, hiszen összetett kölcsönhatásban állnak egymással. A sajtó története a történettudomány egyik vizsgálódási területe, de ugyanakkor a sajtó (és létezése óta az elektronikus média úgyszintén) a történettudomány egyik fontos forrása is. Minden, ami nyomtatásban napvilágot látott és fennmaradt az utókorra, értékes lenyomata az adott kor eseményeinek, eszméinek, gondolkodásának, a kortársak egymáshoz, múlthoz, jelenhez és jövőhöz való viszonyának. Ugyanakkor, amit a múlt kultúrája alatt értünk, annak jelentős része is a sajtó útján hagyományozódott ránk. Evidens ez az ún. „magas” kultúra esetében: az irodalmi művek nyomtatásban, a sajtó útján maradtak fenn. Azt is könnyű belátni, hogy lapok, újságok alapításának és működésének, könyvek kiadásának, tanulmányok, cikkek stb. megírásának egyik célja a magas- vagy éppen a populáris kultúra terjesztése. A sajtó kultúraterjesztő szerepe megvalósulhat a sajtóterméket létrehozó emberek akaratán kívül és másokat tudatosan manipuláló szándékával is. A kettő olykor nem is választható szét egyértelműen.

 
800 Ft
-10%
SE VELE, SE NÉLKÜLE?

Tanulmányok a médiáról

Aczél Petra, Antalóczy Tímea, Bajomi-Lázár Péter, Bognár Bulcsu, Kósa Éva, Kovács Gábor, Lányi András, László Miklós, Molnár Attila Károly, Nemesi Attila László, Pörczi Zsuzsanna, Tallár Ferenc, Vajda Zsuzsanna, Z. Karvalics László

Szerkesztette: Lányi András, László Miklós

Complex Kiadó, 2014

 

Válogatásunk a médiával foglalkozó, elismert hazai szerzők nézeteit mutatja be. Reményeink szerint kiderül belőle, hogy médiatudomány – nem létezik. A szó hagyományos, diszciplináris értelmében másról kell hogy beszéljen a kommunikációs rendszerek kutatója, a szociológus, a pszichológus, a nyelvész, a politológus és a politikai filozófia művelője. Ha igaz az, hogy minden szakterület illetékessége addig és csakis addig terjed, ameddig a saját előfeltevései szerint, a maga fogalmi keretei között konstruált tárgyról nyilatkozik, akkor nem szabad, hogy megtévesszen bennünket a téma azonossága: nincs közös valóságunk, se virtuális, se háromdimenziós. A diszciplináris határokon kiserkenő új és új interdiszciplínák zavarba ejtő sokasága azonban óhatatlanul kételyt ébreszt a tudományterületek elhatárolásának hagyományos eljárása iránt. A problémaközpontú megközelítés egyenesen megkívánja a különféle kompetenciákkal rendelkező szakemberek együttműködését.

 
2 940 Ft
Akció: 2 645 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
KI LÁTOTT ENGEM? BUDA BÉLA 75

Szerkesztette: Spannraft Marcellina, Sepsi Enikő, Bagdy Emőke, Komlósi Piroska, Grezsa Ferenc

L’Harmattan Kiadó, 2014

 

Buda Béla tanár úr 2014 tavaszán töltené be 75. életévét. A Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kara ezzel az emlékkötettel tiszteleg Kommunikáció Tanszékének alapítója előtt. Ki látott engem? Ez a kérdően is súlyos Ady-verscím lett emlékkötetünk címe. Buda Béla Életút c. írásában – a rá jellemző iróniával – így ír hatalmas életművéről: „Rögös út volt, nem voltak megfelelő munkakörülményeim, magamban és magányosan dolgoztam. Nem tudtam megmaradni egyetlen szakterületen sem. „Muszáj-Herkulesként” két tucat területen jutottam el a nemzetközi ismertségig és a maradandó alkotás határáig, de innen már nem jutottam tovább. Pszichoterápia, szexológia, szuicidológia, addiktológia, kommunikációelmélet, közösségfejlesztés, egészségpromóció, mentálhigiéné, krízisellátás, önsegítés, szervezetelmélet, szociálpszichológia, devianciakutatás stb. Cyranóval együtt én is ráírathatnám sírkövemre: „qui fut tout et qui ne fut rien.”

 

Mindez sokakban sokféle gondolatot, emléket, újraértékelési, újrakeretezési vágyat indított el. Mindezen szerteágazó területek középpontjában mégiscsak a kommunikáció állt. A kötet eszerint öt témakor köré szerveződik: Kommunikáció és kapcsolat, Kommunikáció és társadalom, Kommunikáció és spiritualitás, Kommunikáció és művészet, Kommunikáció és gyógyítás.

 
3 900 Ft
Akció: 3 120 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIAGAZDASÁGTAN

Szerzők: Gálik Mihály, Urbán Ágnes

Akadémiai Kiadó, 2014

 

Kis híján két évtizede, hogy a médiagazdaságtan tárgykörben megjelent az első magyar nyelvű könyv, amelyhez az elméleti bevezetőt követő lapkiadás fejezetet én lektoráltam. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, s négy további változat követte az elsőt. Bár a jelenkori média csak nyomokban hasonlít az 1990-es évek első felének médiájára, a médiagazdaságtani nézőpont mit sem veszített érvényességéből. Ma már persze a média szót is két jelzős szerkezettel emlegetjük, a két évtizeddel ezelőttit tömegmédiának hívjuk, amely mellé felnőtt az infokommunikációs technológiák forradalmának és tömeges használatbavételének eredményeként az új média. Mind a kettővel foglalkozik a Médiagazdaságtan legújabb kiadása, külön rávilágítva arra a szerves kapcsolatra, amely a régi és az új médiát összeköti. Öröm látni, hogy a két évtizeddel ezelőtt indult magyar médiagazdaságtani iskolából ismét fontos, értékes mű került ki, amelyet mind a médiával bármilyen szemszögből foglalkozóknak, mind az érdeklődőknek figyelmébe ajánlok.

 

Bayer József ügyvezető igazgató

Axel Springer Budapest Kft.

 
3 990 Ft
Akció: 3 390 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
  HÍRKÖZLÉS-SZABÁLYOZÁS, HÍRKÖZLÉS-IGAZGATÁS HAZÁNKBAN ÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN

Szerkesztette: Lapsánszky András

Complex Kiadó, 2013

 

Könyvünk a hírközlést műszaki, közgazdasági és jogtudományi összefüggéseiben mutatja be, melynek keretében és érdekében minden egyes témakört e komplexitásában ismerteti.

 

A könyv részletesen elemzi az elektronikus hírközlés azon lényeges kérdéseit, amelyekkel kapcsolatban az állam végső soron a működőképesség megteremtése, fenntartása, illetve napjainkban már a hírközlés-piaci verseny fejlesztése érdekében avatkozik be a hírközlési szolgáltatások körébe. Megismerhetjük e piac kialakulásának jelentősebb állomásait, „fordulópontjait”, az állam szerepének változásait nemcsak hazánk és közvetlen környezete, hanem Európa, sőt az Európán kívüli nemzetközi és világfolyamatok összefüggéseiben is. Ugyancsak megtalálhatók a könyvben a hírközlés fejlődésének legújabb irányai, a hatósági jogalkalmazással kapcsolatos bírósági gyakorlat, illetve a szűk értelemben vett hírközlési igazgatás határterületét képező informatikai igazgatás elemzése.

 

A szerzők fontos törekvése volt, hogy a szabályozás ismertetésén túlmenően részleteiben bemutassák, elemezzék az egyes jogintézmények, igazgatási módszerek, eszközök, hatáskörök szabályozásának alapvető okait, indokait, jogi, társadalmi, műszaki, vagy gazdasági alapját, tartalmát.

 
9 450 Ft
Akció: 8 505 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TÖBB MINT REKLÁMTÖRTÉNELEM

Szerző: Virányi Péter  

Gondolat Kiadó, 2014

 

Ki gondolta volna, hogy az első nyomtatásban megjelent reklám egy imakönyv volt, vagy azt, hogy újságot már a nyomtatás felfedezése előtt is olvashattak az emberek, esetleg, hogy Hammurápi törvényei között már találhatunk sörreklámoknak is beillő hirdetéseket? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre ad választ a Több mint reklámtörténelem. A historizálás klasszikus mesélő stílusában íródott, nem csupán évszámokkal és nevekkel teletűzdelve, hanem legendákkal, történetekkel és saját tapasztalatokkal színesített olvasmány, ami a reklám történelmének mintegy hat évezredes fejlődését mutatja be. Ironikusan, szellemesen regél a történelemről, a technikáról, a művészetről, a tudományról, és arról, hogy hogyan jutott el a reklám az ókori grafittiktól a flash mobokig. A könyv számtalan érdekességet tartogat, képanyaga vizuálisan is színesíti a történelmi és reklámkészítési ismereteket.

 
7 000 Ft
Akció: 5 950 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
MÉDIA, KULTÚRA, KOMMUNIKÁCIÓ

Szerzők: Szilágyi Erzsébet, B. Bernát István, Pais Károlyné, Rétfalvi Györgyi, Turi László

Libri Könyvkiadó, 2012

 

Ez a könyv, egyedülálló módon, az emberiség hajnalától napjainkig a változatos kultúrák összefüggéseibe ágyazva követi nyomon a média történetét. Együtt tárgyalja a szóbeliség és az írásbeliség kérdését, a különböző médiumokat, a kommunikáció eszközeit és módozatait, a különböző kultúrák jellegzetességeit és kölcsönhatásait. Ismerteti a megszülető művészeti ágak és az azokon belül kialakuló stílusok sajátságait, kiemelkedő képviselőinek munkásságát. Lépésről lépésre követi a technika fejlődését, a jelentős találmányok fogadtatását és további sorsának alakulását. Eligazít a szünet nélküli kommunikáció világában, feltárva a történelmi gyökereket és mindennapi valóságunk hátterét. Világos szerkezetű, olvasmányos tankönyv, amely nemcsak egyetemistáknak és főiskolásoknak szól, hanem a nagyközönség érdeklődésére is számot tarthat.

 
4 990 Ft
Akció: 3 990 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIAISMERET

Szerzők: Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás

Akadémiai Kiadó, 2013

 

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

 

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

 
4 950 Ft
Akció: 4 205 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A MAGYARORSZÁGI MÉDIAHÁBORÚ TÖRTÉNETE

Média és politika 1989-2010

Szerzők: Bárány Anzelm, Horváth Attila, Kitta Gergely, Paál Vince, Révész T. Mihály

Szerkesztette: Paál Vince

Complex Kiadó, 2013

 

A rendszerváltással kezdődő időszak médiatörténetét gyakran illetik a „médiaháború” elnevezéssel. A név azokra a heves küzdelmekre utal, amelyek a média körül, annak apropóján az újságírók, szerkesztők, tulajdonosok és a különböző kormányzatok között, a kormányok és a mindenkori ellenzék, valamint a politikai és közélet egyéb szereplői között, illetve akár az egyes pártokon, érdekszövetségeken és magán a médián belül is zajlottak.

 

A „médiaháború” kifejezés elcsépeltnek tűnhet ugyan, és a történések ismerőiben, megélőiben újbóli elhangzása egyfajta azonnali zsibbadtságot, fásultságot okozhat, a szerzők mégsem tudtak eltekinteni a használatától, mert plasztikusan jellemzi az e könyvben tárgyalt bő két évtizedet. A felek örök sértődésbe és sokszor gyűlöletbe merevedve, már a kezdetekkor lövészárkokba vonultak, és onnan egymásra tüzelve küzdötték végig ezeket az éveket.

 
4 990 Ft
Akció: 4 490 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZAKRÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ

A transzcendens mutatkozása

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerkesztette: Korpics Márta, P. Szilczl Dóra

Typotex Kiadó, 2011

 

A társadalmi térben az egyének tevékenykedése folytán időről időre sajátos szimbólumegyüttesek kerülnek elénk, melyeket valamilyen konvenció alapján vallásiként ismerünk fel. Szakrális kommunikációról beszélünk, mert az egyén elsődlegesen kommunikáció révén fér hozzá a vallással kapcsolatos felkészültségekhez: ezek segítségével veszi észre a mutatkozó transzcendenst, s ezek adják meg a keretét annak, ahogyan egyének

és csoportok a transzcendens felé fordulhatnak. Azáltal, hogy az egyén kö­zösségbe kerül másokkal, tudásokat oszt meg, és maga is birtokolja e megosztott tudás egy készletét.

 
3 200 Ft
Akció: 2 720 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÚZEUMI TANULÁS

Tudománykommunikáció sorozat

Szerkesztette: Vásárhelyi Tamás, Kárpáti Andrea

Typotex Kiadó, 2011

 

Magyarországon évente mintegy 10 millió látogató keresi fel az ország 800 muzeális intézményét. A látogatók közt sok a gyermek, akik óvodai vagy iskolai csoportban érkeznek. A gyermekek jó részét szülő vagy pedagógus hozza, azért, hogy a múzeumban különleges élmények közepette tanuljanak. Nem kevés azoknak a felnőtteknek a száma sem, akik szintén tanulási szándékkal érkeznek, legyen az tudatos törekvés vagy csak az új, ismeretlen megismerésének vágya. A ma múzeuma sokféle funkciót tölt be: gyűjt, raktároz, kutat és kiállít, emellett ismeretterjesztő könyvtár és dokumentációs központ is, amelyben előadótermek és műhelyek működnek, éttermet nyitottak, koncerteket és bálokat rendeznek. Mi örülünk annak, hogy a múzeum újra népszerű, fontos intézménye lett az elitkultúrának, s nyitott a tömegkultúra, a közművelődés felé is, csendes, magasztos templomból élő, érdekes helyszínné vált. Divatos hely lett, ahol gyakorta illik megjelenni, ahol izgalmas szellemi kalandokra számíthat a látogató – és arra is, hogy az interpretátor, a múzeumpedagógus, és gyakran a kutató, a kurátor is társául szegődik a művekhez, tárgyakhoz vezető úton.

 
3 500 Ft
Akció: 2 975 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIAMASSZÁZS

Egy rakás hatás

Szerzők: Marshall McLuhan, Quentin Fiore

Fordította: Kiss Barnabás

Lektor: Müllner András

Typotex Kiadó, 2012

 

Mikor először gyűjtötték egybe McLuhan profetikus kijelentéseit az elektronizált információs kor életéről, meglepetéssel tapasztalták, hogy megfigyelései négy évtized elteltével is milyen zavarba ejtően tiszták, mennyire meghökkentően pontosak és időszerűek. A Médiamasszázs egy visszapillantó tükör, amely a láthatatlan és a természeti környezet, az érzékszervi hatások, a tömegmédia mindennapjai, a fogyasztói javak, a sajtó, a reklámok, és a művészetek kaleidoszkópját mutatja számunkra. Kétségkívül tudománytörténeti jelentőségű mű.  Quentin Fiore illusztrációi és Jerome Agel kiegészítései kísérik, melyek McLuhan tudás, eredetiség, provokáció és intuíció iránti szenvedélyességére reflektálnak.

 
2 500 Ft
Akció: 2 125 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KÖLCSÖNÖS TUDÁS

Kommunikáció és megismerés

Kommunikációkutatás sorozat

Szerző: Hamp Gábor

Typotex Kiadó, 2006

 

Van úgy, hogy félszavakból is megértjük egymást, máskor a leggondosabb odafigyelés sem elég ahhoz, hogy rájöjjünk, mit akar a másik. Ahhoz, hogy együttműködés (vagy éppen versengés) jöhessen létre, közös és kölcsönös felkészültségekre van szükség. Amikor kommunikálunk, akkor sokszor ezeknek a felkészültségeknek az alakítása a célunk. Ugyanakkor az, ami lehetővé teszi a kommunikációt – mint az együttműködés egy hatékony módját –, ezeknek a közös és kölcsönös tudásoknak a megléte. Éppen ezért a kommunikációkutatásnak – ahogyan más diszciplínáknak is – fontos kérdése, hogy miként írhatók le ezek a közös és kölcsönös felkészültségek és változásaik. Jelen munka is ezzel a kommunikációdinamikai kérdéskörrel foglalkozik, bemutatva egy lehetséges megközelítését a problémának.

 
2 500 Ft
Akció: 2 125 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET

A testbeszédtől az internetig

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerző: Terestyéni Tamás

Typotex Kiadó, 2006

 

Terestyéni Tamás Kommunikációelmélete az emberi viselkedés azon alaptételének tudományos igényű, de minden részletében közérthető kibontása, hogy nem lehet nem kommunikálni. Vezérgondolata, hogy a kommunikáció az emberek közötti együttműködés, a kölcsönös megértés terméke. Legmélyebb alapjaiban maga is együttműködés, egyben minden más természetű együttműködés elengedhetetlen tartozéka, kovácsa, elősegítője. A könyv a matematikai kommunikációelmélet, a szemiotika, az elméleti nyelvészet, a nyelvfilozófia, a játékelmélet, a kognitív tudomány, a szociológia, a társadalomelmélet, az etológia és más tudományágak megállapításainak felhasználásával tekinti át a kommunikáció jelenségeit az állati jelzésektől kezdve a korai ember testkommunikációján, majd a nyelv kialakulásán, aztán az írás megjelenésén keresztül egészen napjaink magasan technicizált kommunikációjáig és mediatizált kultúrájáig, a sajtó, a televízió, a multimédia és az internet világáig. Haszonnal forgathatják a tudományok, a média és az oktatás területén dolgozó szakemberek, a kommunikáció tárgykörével most ismerkedő egyetemi-főiskolai hallgatók és mindazok, akik a kommunikáció kérdései iránt érdeklődnek.

 
4 200 Ft
Akció: 3 570 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KOMMUNIKÁCIÓ

Társadalmi kommunikáció sorozat

Ötödik kiadás

Szerző: Karl Erik Rosengren

Fordította: Domján Krisztina

Typotex Kiadó, 2008

 

Rosengren könyve világos és árnyalt bevezetést nyújt a kommunikáció egyre fontosabbá váló tudományába. Áttekinthető, jól kereshető szerkezetével és tiszta, világos szövegezésével méltán népszerű tankönyv az észak-európai főiskolák és egyetemek mellett immár a magyar felsőoktatásban is.

A Társadalmi kommunikáció sorozat szerkesztői olyan könyveket kívánnak az olvasó kezébe adni, amelyek egyszerű stílusukkal, világos szerkezetükkel és gazdag tartalmukkal hasznosan forgathatók középiskolában és egyetemen egyaránt. Ugyanakkor haszonnal forgathatja mindenki – az iskolán kívül is –, akit érdekelnek az emberi és így szükségképpen a társadalmi kommunikáció kérdései.

 
3 200 Ft
Akció: 2 720 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KAPCSOLATOK HÁLÓJÁBAN

Mire képesek a közösségi hálózatok, és hogy alakítják sorsunkat

edition 2.0 sorozat

Szerzők: James H. Fowler, Nicholas A. Christakis

Fordította: Rohonyi András, Rozsnyói Pál

Typotex Kiadó, 2010

 

A Kapcsolatok hálójában fenekestül felforgatja az eddigi elképzeléseinket a közösségekről és kapcsolatokról. Új paradigmát állít fel a társadalmi hálózatok ideáinkat, érzelmeinket, egészségünket, szokásainkat és politikai nézeteinket befolyásoló erejéről.

 
3 900 Ft
Akció: 3 315 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÍRÁS 1.0

Az ötlettől a jól strukturált szövegig

Szerzők: Blaskó Ágnes, Hamp Gábor

Typotex Kiadó, 2007

 

Amikor egyetemi kurzusokon szemináriumi dolgozatot, házi dolgozatot várnak el tőlünk, gyakran ezt olyan magától értetődően teszik, hogy lassanként már el is hisszük: eleve tudnunk kellene, hogyan is kell azt írni. Ez a könyv voltaképpen csak egy dologra akarja rávenni olvasóját: lássa be, hogy az írás esetében ez annyira mégsem magától értetődő, hogy ne lehetne/kellene megtanulni írni. Nem kreatív írást, szépirodalmi szöveget tanít, hanem azt, amit szakszövegnek hívunk. Amit a könyv kínál: az első lépések az ötlettől a strukturált szöveg felé. A könyv felépítése lehetővé teszi, hogy akár egy egyszemeszteres íráskurzus tankönyve legyen, akár önállóan dolgozza fel az olvasója. A feldolgozás eredménye: nem csak világossá válik, hogy a jó szöveg hogyan épül fel, hanem a sok részfeladat megoldásán keresztül gyakorlat szerezhető az összetett, jó szerkezetű szöveg kialakításában. Ez a könyv hasznos annak, aki most kezdi az egyetemet, hasznos annak, aki már ott van, és hasznos annak, aki még csak készül rá.

 
2 400 Ft
Akció: 2 040 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
HATALOM A MOBILTÖMEGEK KEZÉBEN

Szerkesztette: Halácsy Péter, Vályi Gábor, Wellman, Berry

Typotex Kiadó, 2007

 

Még egy évtized sem telt el az első magyar nyelvű kereső és hírportál létrehozása óta, ám ami akkor sokak számára tudományos fantasztikumnak, avantgarde üzleti vállalkozásnak vagy költséges médiakísérletnek tűnt, mára a mindennapok magától értetődő valóságává vált.

 
3 200 Ft
Akció: 2 720 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
EL VAGYUNK HAVAZVA

Hogyan birkóznak meg a szervezetek a bonyolultsággal a tudásmunka korában?

Kommunikációkutatás sorozat

Szerző: Domschitz Mátyás

Typotex Kiadó, 2013

 

Heurisztikus értékű mű vállalati vezetők és tudásmunkások számára, akik szeretnek a dolgok mögé látni.

 

A tudás intenzív munka és a hálózatosodás meghatározó a mai szervezetek vezetésére. A meetingek galaxisában a vezetés csak kivételesen avatkozik be a specialisták munkájába. A hierarchikus szakmai menedzsment helyén a stratégiai irányok kialakítása mellett e kooperatív hálózatszervezése és fejlesztése került a vezetés centrumába. Ez a vezetési rendszer már kevésbé foglalkozik konkrét műszaki problémák megoldásával, inkább ezekhez képest metaproblémák megoldása a feladata. A szükséges tudás eltolódik a műszaki-gazdasági problémáktól a hálózatokról, rendszerekről, emberi rendszerekről szerzett tudások felé. E vezetők gyakran túlterheltek. Terhelésük szellemi természetű. A mai vezetést érdemes úgy tekinteni, mint a szervezet tudatát. A könyv a vezetői terhelés optimalizálásához is alapvető modelleket nyújt. A munka hátterét képezi az elméleti megfontolásokon túl mintegy 600 vezetővel készített mélyinterjú. Az a tapasztalat, hogy sok „húszfilléres leesik”. A téma „ül”.

 
3 500 Ft
Akció: 2 975 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A KOMMUNIKATÍV ÁLLAPOT

Diszciplináris rekonstrukciók

Szerkesztette: Bajnok Andrea, Korpics Márta, Milován Andrea, Pólya Tamás, Szabó Levente

Typotex Kiadó, 2012

 

A kötet, melyet most a kezében tart az olvasó, tisztelgés a 70 éves Horányi Özséb tudományos, tanári és tudományszervezői pályája előtt. Egy Festschrift tehát, mely elsősorban az ünnepeltnek, az ünnepeltről szól. A könyvben megjelent írások túlnyomó többsége azonban mégsem az ünnepeltmunkásságának bemutatásával foglalkozik. A szerkesztők ugyanis úgy vélték, hogy Horányi Özséb pályájáról pontosabb kép rajzolható egy olyan tanulmánykötet által, melyből egyrészt kiolvashatók azok a hatásösszefüggések, amik közte és pályatársai közt fennállnak, másrészt előtűnnek bizonyos tájékozódási pontok, melyek az ünnepelt egyénről, társadalomról, kommunikációról alkotott gondolatvilágának hatásaként összekapcsolják az általa – konkrét és átvitt értelemben – létrehozott iskola tagjainak tevékenységét, nyilvánvalóvá teszik szerteágazó érdeklődésük irányának közös eredetét.

 
4 900 Ft
Akció: 4 165 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
EGYBEN AZ EGÉSZ EGYTŐL EGYIG

Új média remix 2.

Szerző: Szakadát István (Syi)

Typotex Kiadó, 2007

 

A közvetlen emberi kommunikáció során beszélgetünk egymással. Egyikünk kérdez, másikunk válaszol. Talán könnyebb lenne a helyzetünk, ha mindig lenne valaki a közelünkben, aki felelni tudna kérdéseinkre. De hát a mindentudó szellemet még a mesében is csodalámpásba kellett zárni, így nekünk sem marad más, mint hogy valahogy rögzítsük mindazt a tudást, amit majd máskor és máshol, valamilyen módon hasznosítani szeretnénk. Csodalámpás helyett persze mi -- Aladdin kései utódai -- könyvekbe, újságokba, hanglemezekbe, videó- és filmszalagokba, tévé- és rádióműsorokba, és ma már számítógépekbe, weboldalakba nyomjuk bele a jövőnek szóló üzeneteinket. A különböző kultúrák évezredek óta halmozódó tudáskészlete milliónyi aprócska csodalámpába, megannyi tudásmécsesbe van bezárva, és úgy ülünk a számítógép előtt, kezünket állandóan az ,egéren' tartva, mint akik folyamatosan a csodalámpást dörzsölgetik és várják, hogy a nagy szellem (a köz szelleme) válaszoljon kérdéseikre. S a dolog egyre nehezebb...

 
3 500 Ft
Akció: 2 975 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
CSELEKVÉSELMÉLET DIÓHÉJBAN

Játék, elmélet, módszer, tan - Weber:újratöltve

Baccalaureus Scientiae sorozat

Szerző: Szakadát István (Syi)

Typotex Kiadó, 2008

 

Hogy mi a cselekvéselmélet? Tartalom és forma – elmélet is, módszertan is. Módszer is, tan is. Kicsit játékelmélet is, kicsit más is. Nem a játék elmélete, hanem a társadalmi cselekvésé. Azt vizsgálja, hogyan cselekszünk, ha társadalmi kapcsolatba kerülünk másokkal, racionálisak vagyunk-e cselekvéseinkben, mérlegelünk-e, miközben igazodunk egymáshoz. Azt elemzi, hogyan hatunk mások véleményére, cselekvésére, és milyen szabályszerűségeket írhatunk le az érdek–érték–norma szentháromsága mentén.

 
2 600 Ft
Akció: 2 210 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!


Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.