Új jelszó Kérése
Új jelszó Kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Média- és reklámjog

 Fő kategória >Állam- és jogtudomány >Média- és reklámjog

Termék sorrend módosítás:

-10%
SAJTÓSZABADSÁG ÉS MÉDIAJOG A 21. SZÁZAD ELEJÉN 3.

Szerzők: Andrássy György, Csehi Zoltán, Géczi Kinga, Gellén Klára, Klein Tamás, Koltay András, Kovács Krisztián, Kőhídi Ákos, Láncos Petra Lea, Navratyil Zoltán, Papp János Tamás, Pogácsás Anett, Smuk Péter, Szikora Tamás, Szilágyi Ferenc, Tófalvy Tamás, Tóth J. Zoltán

Szerkesztette: Koltay András, Török Bernát

Complex Kiadó, 2016

 

Ez a könyv már a harmadik ezen a címen, és a hatodik a sorban azon kötetek közül, melyek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának Médiatudományi Intézete és az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpontjának Médiatudományi Kutatócsoportja együttműködésében jöttek létre. Bizonyos értelemben folytatása tehát hasonló címmel megjelent elődeinek, ugyanakkor önálló és új, szerteágazó témákat feldolgozó tanulmányokat gyűjt össze.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
SAJTÓSZABADSÁG ÉS MÉDIAJOG A 21. SZÁZAD ELEJÉN 2.

Szerkesztette: Koltay András, Török Bernát

Complex Kiadó, 2015

 

Jelen kötet tehát folytatása hasonló címmel megjelent 2014-es elődjének, ahhoz hasonlóan terjedelmét tekintve is vaskos, szerzőgárdájában sokszínű, tematikájában szerteágazó. A szerkesztők szándéka ezúttal is az volt, hogy a tanulmányok e gyűjteménye ezzel a sokféleséggel járuljon hozzá közös európai vitáinkhoz, amelyeket a médiaszabályozás és a szólásszabadság kérdései felől folytatunk. A tanulmányok egy-egy probléma pillanatképét rögzítik, amely talán néhány év múlva, a szabályozás és a gyakorlat folyamatos formálódása miatt már nem lesz egészen éles, de a cikkekben szereplő fontos elméleti alapvetések és mélyreható elemzések meggyőződésünk szerint hosszabb távon is útmutatóul szolgálhatnak egy-egy kérdésben.

 
4 200 Ft
Akció: 3 780 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
  COMPARATIVE PERSPECTIVES ON THE FUNDAMENTAL FREEDOM OF EXPRESSION

Szerkesztette: András Koltay

Complex Kiadó, 2015

 

In 2012 the Hungarian Academy of Sciences established the Media Studies Research Group for the management of various social scientific research activities related to the media. Activities related to media law are of paramount importance among these, not least because of the rapid and major changes taking place in the field of media regulations, the many open questions that arise both on the national and the European level and the disputes related to the media regulations. The Academy hopes that this initiative will enable the research team to conduct studies that are significant on a European scale, as well as to participate in international exchanges related to the subject.

 
4 200 Ft
Akció: 3 780 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-25%
MAGYAR REKLÁMJOG

A kézirat lezárva: 2005. szeptember 30.

Szerző: Pribula László

Novotni Alapítvány, 2005

 

Miről is szól ez a kissé terjedelmesre sikeredett mű? Nyilvánvalóan a reklámról és nemcsak jogi aspektusáról, hanem közgazdaság-szociológiai és etikai jellemzőiről is. A jogtudományi megközelítés nem szűkülhet – értelemszerűen – magánjogi jellegűre, a tárgy komplexitása ezt nem engedi meg. A közjogi területén az alkotmányjogi és büntetőjogi összefüggések kapnak külön hangsúlyt, az átmeneti jogterületet képviselő versenyjogi összefüggések és a – munka legfőbb részeként minősíthető – reklámjogi korlátok elemzése után a magánjog körében a reklámszerződések, valamint a szellemi alkotások jogterületére eső szerzői jogi, védjegyjogi elemzés zárja a színvonalas, komoly összegző munkát felvonultató művet.

 
4 800 Ft
Akció: 3 600 Ft
Kezdete: 2015.08.04
A készlet erejéig!
-20%
MÉDIAJOGI ÍRÁSOK

Szerző: Sarkady Ildikó

Új Mandátum Könyvkiadó, 2005

 

A sajtó és a média világában már-már agyonbeszélt, de mégsem kibeszélt, társadalmi-közmegegyezési szempontból nem kihordott témákat vesz sorra a szerző a sajtó, a hírügynökségek, az elektronikus média, az internet, a szerzői és a személyiségi jogok, a reklám és a médiagazdaság, a tájékoztatásra kötelezettek és a sajtó felelősségének témaköreiben. Tudja, megéli, hogy a média kerete, sőt gyakran médiuma megannyi társadalmi és személyes botránynak, szenzációnak, de ő racionalizálja - ugyanakkor nem idegeníti el tőlünk hidegen, ezeket a jelenségeket.

 
2 890 Ft
Akció: 2 310 Ft
Kezdete: 2015.01.31
A készlet erejéig!
-10%
  A SZEMÉLYISÉG ÉS A MÉDIA A POLGÁRI ÉS A BÜNTETŐJOGBAN

Complex Kiadó, 2014

 

A kötet célja, hogy a személyiség védelme és a média szövevényes kapcsolatrendszerében egyfajta Ariadné-fonálként megpróbáljon utat mutatni egy-egy fontosabb kérdésben. A fonál első állomása, a kiindulópont, amely a jog számára egy megragadhatatlan érték: a személyiség.

Innen indulva számos izgalmas, elgondolkodtató, különböző nézőpontot felvillantó tanulmány szerepel a kötetben, és tekintettel arra, hogy a szólás szabadságáról van szó, az olvasó által akár vitatható álláspontok segítenek eloszlatni azt az illúziót, hogy a személyiségnek és a személyiségi jogoknak létezik egysíkú dimenziója. A kötet a személyiségvédelem körében egységes koncepció alapján felöleli a téma polgári jogi és büntetőjogi vonatkozásait, bemutatva a régi és az új Polgári Törvénykönyv, valamint az új Büntető Törvénykönyv dogmatikai alapvetéseit és az ide vágó hazai bírói gyakorlatot.

 
3 150 Ft
Akció: 2 835 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
SAJTÓSZABADSÁG ÉS MÉDIAJOG A 21. SZÁZAD ELEJÉN

Szerkesztette: Koltay András-Török Bernát Koltay András-Török Bernát Koltay András-Török Bernát

Szerzők: Bartóki-Gönczy Balázs, Fazekas János, Fekete Balázs, Géczi Kinga, Hulkó Gábor, Koltay András, Láncos Petra Lea, Mayer Annamária, Nyakas Levente, Pogácsás Anett, Smuk Péter, Szikora Tamás, Török Bernát

Complex Kiadó, 2014

 

A kötet a szólás- és médiaszabadsággal kapcsolatos európai gondolkodás lényegi jellegzetességeit kutatva a médiaszabadság korlátait megállapító médiaszabályozás európai elméletével, modelljeivel és az új média megjelenése következtében folyamatosan alakuló gyakorlatával foglalkozik, a legtöbb kérdés kapcsán széles körűen kitérve a magyarországi szabályozás sajátosságaira is. A könyvben szereplő tanulmányok a médiatartalom-szabályozás kapcsán bővebben taglalják a közéleti szereplők hírnév- és becsületvédelmének kérdéseit,a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének megjelenési formáit, a kereskedelmiközleményekre vonatkozó feltételeket, valamint a blaszfémia témakörét.

 
3 360 Ft
Akció: 3 025 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
EURÓPAI ÉS NEMZETKÖZI MÉDIAJOG

Liberális demokrácia, kereskedelem és az új média

Szerző: Perry Keller

Complex Kiadó, 2014

 

Nagy kihívást jelent egy átfogó és összehasonlító szemléletű művet írni a médiaszabályozás világáról, hiszen hiába reflektálnak ugyanazon problémákra az egyes nemzeti szabályozások, azok mégis egyedieknek tekinthetők, mindegyiket „a nyelv, a kultúra, a vallás, a földrajz és az adott helyre jellemző számos egyéb megkülönböztető jegy különleges keveréke alakította” – állapítja meg e kötet szerzője, Perry Keller. Az olvasó mégis egy olyan könyvet tarthat a kezében, mely – a folyamatosan alakuló, széttöredezett nemzetközi médiakörnyezet ellenére – egy globálisan érvényes médiajog közös alapjait elméleti igénnyel próbálja meg feltárni.

 
6 195 Ft
Akció: 5 575 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
MEDIA FREEDOM AND REGULATION IN THE NEW MEDIA WORLD

Szerkesztette: A. Koltay

Complex Kiadó, 2014

 

In 2013 the Media Studies Research Group established by the Hungarian Academy of Sciences launched a research programme entitled “The fundamentals of European thought on media law, with special respect to certain issues related to the freedom of speech”. The programme’s aim is to define the fundamentals of European thought on media law, to identify the possible models for the resolution of the various questions that arise, to understand the “common minimum” of European regulations that is present in all countries and to establish whether “best practices” exist in these areas and, if so, what they are. The Academy invited distinguished scholars from many countries working in the field of media and free speech law to take part in the research programme and send manuscripts for a collection of essays published in this book as a first step to promote the research at an international level.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
MÉDIAJOGI KOMMENTÁROK

Szerzők: dr.Andrássy György,dr.Boncz Ditta,dr.Fazekas János,dr.Géczi Kinga, dr.Karácsony-Pretsner Kamilla,dr.Kerekes Sugárka,dr. Kiss Zoltán,dr.Koltay András,dr.Kovács András,dr.Lapsánszky András,dr.Molnár-Bíró György,dr.Nyakas Levente,dr.Orosi Renáta,dr.Pethő Katalin,dr.Szikora Tamás

Complex Kiadó, 2014

 

Kommentár a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. Törvényhez (2014)

Nagykommentár a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. Törvényhez

 

A kommentár a médiatörvény rendelkezéseit valamint a sajtótörvény rendelkezéseit magyarázza a műfajnak megfelelően paragrafusról paragrafusra, beépítve a kapcsolódó joggyakorlatot, szakirodalmat, és jogi szabályozást.

 
14 070 Ft
Akció: 12 665 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIASZABÁLYOZÁS, KÖZÉRDEK, TÖRVÉNY

Szerzők: Feintuck, Mike – Varney, Mike

Gondolat Kiadó, 2010

 

A médiaszabályozástól azt várjuk, hogy az állampolgárok érdekeit szolgálja, és a közérdek köré csoportosítható értékek hassák át. Működését, hatását és eredményességét kizárólag úgy lehet megítélni, mennyiben tesz eleget e céloknak. A média a demokrácia működésének lényegi eleme, ezért működését nem lehet a szabályozatlan piacra bízni, mert az a legkisebb nevezőt kereső, egysíkú médiaprogramokhoz vezetne. Ugyanakkor a globalizáció, a liberális gazdaságpolitika eredményeképp olyan nemzetközi médiabirodalmak jöttek létre, amelyek alapvetően veszélyeztetik a médiapluralizmust, a sokszínű, kiegyensúlyozott tájékoztatás alapját. A szerzők tehát a demokrácia, a polgári egyenlőség érdekében és a társadalmi kirekesztés ellenében azt vizsgálják, milyen esélyei vannak még a nyilvánosság, az állampolgárok (és nem a fogyasztók) érdekeit szem előtt tartó médiaszabályozás kialakításának. A könyvet a médiatudomány, a szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt érdeklődőknek ajánljuk.

 
3 490 Ft
Akció: 2 965 Ft
Kezdete: 2014.11.17
A készlet erejéig!
-15%
ALTERNATÍV (?) MÉDIA

A közösségi média jogi szabályozásának vetületei

Szerző: Gosztonyi Gergely

ELTE Eötvös Kiadó Kft., 2014

 

Az alternatív média a maga esetlegességével, széttöredezettségével, sokszínűségével hozzájárul ahhoz, hogy a társadalom a valódi információk teljes arzenálját birtokba vehesse. Bemutatja, hogy nem csak a tanult profik képesek részt venni a tartalom előállításában. A karót nyelt közszolgálati média merevsége és hamis magabiztossága, és a jópofa kereskedelmi média harsánysága és felületessége mellett a közösségi média (community media) mer emberi lenni. Be meri mutatni a társadalom gyenge pontjait. Mer hangot adni a hangtalanoknak. Mer bátor lenni, mer vállalkozó lenni, mer eltérni a fősodortól. Mer alternatívát kínálni egy olyan világban, ahol mindenki a biztonságra vágyik. Mer szabad, független, kritikus hang lenni.

 
4 500 Ft
Akció: 3 825 Ft
Kezdete: 2014.11.17
A készlet erejéig!
-10%
  HÍRKÖZLÉS-SZABÁLYOZÁS, HÍRKÖZLÉS-IGAZGATÁS HAZÁNKBAN ÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN

Szerkesztette: Lapsánszky András

Complex Kiadó, 2013

 

Könyvünk a hírközlést műszaki, közgazdasági és jogtudományi összefüggéseiben mutatja be, melynek keretében és érdekében minden egyes témakört e komplexitásában ismerteti.

 

A könyv részletesen elemzi az elektronikus hírközlés azon lényeges kérdéseit, amelyekkel kapcsolatban az állam végső soron a működőképesség megteremtése, fenntartása, illetve napjainkban már a hírközlés-piaci verseny fejlesztése érdekében avatkozik be a hírközlési szolgáltatások körébe. Megismerhetjük e piac kialakulásának jelentősebb állomásait, „fordulópontjait”, az állam szerepének változásait nemcsak hazánk és közvetlen környezete, hanem Európa, sőt az Európán kívüli nemzetközi és világfolyamatok összefüggéseiben is. Ugyancsak megtalálhatók a könyvben a hírközlés fejlődésének legújabb irányai, a hatósági jogalkalmazással kapcsolatos bírósági gyakorlat, illetve a szűk értelemben vett hírközlési igazgatás határterületét képező informatikai igazgatás elemzése.

 

A szerzők fontos törekvése volt, hogy a szabályozás ismertetésén túlmenően részleteiben bemutassák, elemezzék az egyes jogintézmények, igazgatási módszerek, eszközök, hatáskörök szabályozásának alapvető okait, indokait, jogi, társadalmi, műszaki, vagy gazdasági alapját, tartalmát.

 
9 450 Ft
Akció: 8 505 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
A MÉDIA MINT ÜZLET

Nagyvállalati média és közérdek

Szerző: David Croteau, William Hoynes

Complex Kiadó, 2013

 

A médiapiac működéséről és annak a közérdekre gyakorolt hatásáról nemigen születnek magyarországi elemzések. A média gazdasági szempontjainak és a demokratikus nyilvánosság működésének egymáshoz való viszonya, esetleges ütközései ettől függetlenül is időről időre felbukkannak a közbeszédben, de mélyreható vizsgálatuk ez idáig elmaradt.

 

Ha tudományos igényű magyar szakirodalom nincs, érdemes a meglévő külföldi forrásokhoz fordulni, annál is inkább, mert a médiapiac logikája a nyugati civilizáció országaiban általában azonos vagy legalábbis nagyban hasonló; a meghatározó szereplők mindenhol ugyanazon, vagy ugyanolyan elv szerint működő óriási nemzetközi vállalatok.

 

 
3 255 Ft
Akció: 2 930 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
REPUBLIC.COM 2.0

Szerző: Cass R. Sunstein

Complex Kiadó, 2013

 

2001-ben jelent meg Cass R. Sunstein Republic.com című kötete, amely az internetes demokrácia jelenségét vizsgálta, azt, hogy hogyan alakul át a társadalom, a politikai vitában való részvétel, az információfogyasztás, a választási lehetőségek és a szólásszabadság viszonya az internetes kommunikáció keretei között. Mindössze nyolc év alatt annyi új, a korábbi elképzeléseket megerősítő, vagy éppen megingató kutatási eredmény született e témában, hogy Sunstein szükségesnek látta a könyv átdolgozását.

 
3 045 Ft
Akció: 2 740 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
MEGOSZTOTT LIBERALIZMUS

A szólásszabadság és az államhatalom sokféle arca

Szerző: Owen M. Fiss

Complex Kiadó, 2013

 

Owen Fiss könyve az Egyesült Államok szólásszabadság-jogi irodalmának sztenderdjeihez mérten akár radikálisnak is nevezhető. Mondanivalójának lényege, hogy az állam – amely törvényalkotási felhatalmazása folytán szabályozni tudja a szólásszabadság és a média területét is, illetve amely a kormányzaton, a bíróságokon és a különféle hatóságokon keresztül felügyelni tudja a szabályozás betartását, valamint képes korrekciókra, amennyiben az szükségessé válik – a szólásszabadság barátja is lehet. Nagy gondolati ugrás ez a korábbi „bevett” dogmától, miszerint az államtól óvakodni kell, mert potenciális elnyomó hatalmánál fogva a szólásszabadság indokolatlan korlátozására is képes.

 

 
3 045 Ft
Akció: 2 740 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
FREEDOM OF SPEECH

The Unreachable Mirage

Szerző: András Koltay

Complex Kiadó, 2013

 

This volume is a collection of loosely connected essays focusing on major theoretical issues related to freedom of speech and the freedom of the press. The studies in the book present the problems under consideration in the context of specific cases, court decisions, and statutes and attempt to express notions that are less conventional in European legal thinking, in order to achieve both novelty and durability. The collected pieces of work attempt to find some sort of link between the two paradigms of freedom of speech prevalent on the two sides of the Atlantic that are, more often than not, extremely hard to reconcile with each other; this endeavour may be directed either at some sort of synthesis between American and European legal literature or the identification of the - usually different - answers offered to the same problems under the two paradigms.

 
2 730 Ft
Akció: 2 455 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
HUNGARIAN MEDIA LAW

Szerző: Koltay András

Complex Kiadó, 2012

 

The media regulation of a particular country cannot be evaluated exclusively on the basis of the text of the respective laws. Despite that, the new Hungarian media regulation was subject to numerous criticisms in Hungary and abroad; some of these accusations were quite unrealistic.

 

To make a well-founded judgement, it is necessary to have a precise knowledge of the history of the regulation, the constitutional norms of the state and the legal meaning of the notions included in a given law, as well as the legal practice applied by the courts and authorities. The authors of this study have made an attempt to adopt such a complex approach when examining the specific provisions.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
MAGYAR ÉS EURÓPAI MÉDIAJOG

Második, átdolgozott kiadás

Szerkesztők: Koltay András, Nyakas Levente

Complex Kiadó,  2015

 

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
A SAJTÓ-HELYREIGAZÍTÁS BÍRÓSÁGI GYAKORLATA

Szerző: Pribula László dr.

HVG-ORAC Kiadó, 2012

 

A nyomtatott és elektronikus sajtó elmúlt évtizedekben tapasztalható rohamos fejlődése következtében Magyarországon is nőtt a sajtó-helyreigazítási perek jelentősége. A rendkívüli gyorsaságú, szűk körű bizonyítási eljárást engedő, a jogviták eldöntésének különleges nyelvtani és logikai értelmezését igénylő perek bírósági gyakorlatának a megismerése mind a jogkereső közönség, mind a sajtó munkatársai szempontjából kiemelt jelentőséggel bírhat. A könyv a nemzetközi gyakorlat rövid ismertetésével együtt, tematikus szerkezetben mutatja be a jogalkalmazásban leggyakrabban előforduló problémákat, részletesen elemzi az elmúlt évek jelentős sajtó-helyreigazítási pereit, átfogóan vizsgálja a legutóbbi időszak megváltozott jogszabályi környezetének következményeit, és bemutatja a jogintézmény továbbfejlesztésével kapcsolatos, nagy érdeklődést kiváltó vitákat.

 
3 800 Ft
Akció: 3 420 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
MÉDIAJOG 2011

Tanulmányok a médiajog köréből

Szerkesztő: Prof. Dr. Homoki-Nagy Mária

HVG-ORAC Kiadó, 2012

 

A sajtószabadság gondolata szinte a könyvnyomtatás feltalálása óta foglalkoztatja az emberiséget. Ez szorosan kötődik a vélemény-nyilvánítás szabadságához, mely eszme a 19. század polgári átalakulásának időszakában vált különösen fontossá. A két szabadságjog érvényesítésének a gondolata szorosan összekapcsolódott, s csak az volt a kérdés, hogy az alkotmányjog területén vagy a polgári jog körében nyerjen szabályozást. Napjainkra a kérdés eldőlt. Mint alkotmányos szabadságjogokat a közjog, az alkotmányjogi normák rögzítik. A szerzők és a nyomtatott formában megjelenő gondolatok jogi védelmét a polgári jog hivatott szabályozni. Ez a kettősség biztosítja azt, hogy a szólás szabadságát úgy lehessen érvényesíteni, hogy azzal mások jogai ne sérüljenek.

 
1 990 Ft
Akció: 1 790 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
A MÉDIASZABÁLYOZÁS KOMMENTÁRJA

A kézirat lezárva: 2011. október

Médiakommentár - A 2011. elején hatályba lépett médiatörvény magyarázata

Szerzők: Dr. Andrássy György, Dr. Beke Nándor, Dr. Boncz Ditta, Dr. Csink Lóránt, Dr. Géczi Kinga, Dr. Lapsánszky András, Dr. Karácsony-Pretsner Kamilla, Dr. Kerekes Sugárka, Dr. Kiss Zoltán, Dr. Koltay András, Dr. Kovács András, Dr. Mayer Annamária, Dr. Molnár-Bíró György, Dr. Nyakas Levente, Dr. Orosi Renáta, Pálinkás Judit, Dr. Pogácsás Anett

Szerkesztette: Dr. Koltay András, Dr. Lapsánszky András

Complex Kiadó, 2011

 

Az új magyar médiaszabályozás régi adósságot törlesztett, amikor hatályon kívül helyezte az 1986-ból, illetve 1996-ból származó, a legtöbb elemében korszerűtlennek tekinthető korábbi szabályozást. Az új médiatörvény azonban sokak számára váratlan és meglepő intenzitású indulatokat provokált. Ennek ellenére a szabályozás 2011. elején hatályba lépett, és a média "piaca" azóta is működik Magyarországon, immár új jogalkalmazó hatóság mellett, új jogszabályi alapokra helyezendő bírósági gyakorlattal.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-10%
A MÉDIARENDSZER KIALAKÍTÁSA

A piacra lépés és a hozzáférés alkotmányjogi, közösségi jogi és összehasonlító jogi elemzése

Szerző: Polyák Gábor

HVG-ORAC Kiadó, 2008

 

Polyák Gábor könyve egyrészt fel kívánja vázolni a médiarendszer kialakításának szabályozási feladatait és az azok megoldására alkalmas egyes eszközöket.

 

Vizsgálja másrészt a hagyományos médiajogi, a hírközlési jogi, az elektronikus kereskedelem szabályozásához kapcsolódó, valamint a versenyjogi eszközök közötti kölcsönhatásokat, végső soron annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a szabályozási eszközöket, amelyek a digitális médiarendszerben alkalmasak az alkotmányos médiaszabályozási célok megvalósítására.

 
4 000 Ft
Akció: 3 600 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
-20%
A KULTÚRA ÉS A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ JOGI SZABÁLYAI

Második, átdolgozott kiadás

A kézirat lezárva: 2006. július 31.

Szerző: Dr. Kiss Zoltán

Lektorálta: Dr. Hajagos Éva

L’Harmattam Kiadó - Zsigmond Király Főiskola, 2006

 

Ez a könyv részletesen tárgyalja a kulturális terület és a kommunikáció – 2006 augusztusában hatályos – jogi szabályozását és intézményrendszerét, lehetőséget adva ezáltal a hallgatóknak és a téma iránt érdeklődőknek arra, hogy minden szükséges információhoz hozzájussanak, amit másképpen csak igen nagy mennyiségű és nehezen olvasható joganyag alapján tudnának megismerni. A kulturális jog keretében a szerző a kulturális igazgatáshoz, vagyis a kultúra hagyományos ágaihoz (művészetek, audiovizuális ügyek, közművelődés, közgyűjtemények, levéltárak, örökségvédelem) kapcsolódó jogi normákat és szabályrendszert ismerteti.

 
3 200 Ft
Akció: 2 560 Ft
Kezdete: 2015.08.14
A készlet erejéig!
-10%
  A HÍRKÖZLÉS KÖZSZOLGÁLTATÁSI-KÖZIGAZGATÁSI RENDSZERÉNEK FEJLŐDÉSE ÉS SZERKEZETI REFORMJA

A hírközlés fejlődését és liberalizációját meghatározó „fejlett távközléssel rendelkező” piacgazdaságokban

A kézirat lezárva: 2009. július 31.

Szerző: Lapsánszky András dr.

HVG-ORAC, 2009

 

A monográfia elsődlegesen a piaci típusú közszolgáltatások fogalmát, elméleti alapjait, ellátásának megszervezését, reform-lehetőségeit, illetve mindennek közigazgatási vonatkozásait mutatja be a hírközlés, a hírközlési igazgatás mintáján keresztül és alapvetően nemzetközi viszonylatban, valamint a fejlett piacgazdasággal rendelkező országok szempontjából. A könyvben különös hangsúlyt kap a hírközlési közszolgáltatás-reform világviszonylatban általánosítható alapjának, tartalmának, jellemzőinek és közigazgatási eszközeinek elemzése.

 
6 500 Ft
Akció: 5 850 Ft
Kezdete: 2016.11.29
A készlet erejéig!
MODERN REKLÁMJOG - Elfogyott

A reklám a tisztességtelen verseny elleni jog és a modern reklámjog határán

Szerző: Pázmándi Kinga dr.

HVG-ORAC Kiadó, 2007

 

Talán kockázatmentesen kijelenthető, hogy aki a reklámozás jogi összefüggéseit vizsgálja, az izgalmas és aktuális, mindazonáltal "érzékeny" témát választ. Nem elsősorban azért, mert a reklám, az üzleti kommunikáció "elevenébe vágó", gazdasági, hatalmi pozíciókat teremteni és megdönteni képes, állandó mozgásban lévő területe. Sokkal inkább azért, mert nagyon érdekes az a kiindulópontbeli különbség, ahogyan egyfelől a szakma művelői, másfelől a jog közelít a reklámozáshoz. A könyv a reklámok tartalmi szabályozásának, Magyarországon jelenleg egyedülálló, átfogó szakjogi bemutatása. Tematikusan felöleli az Európai Unió reklámokkal kapcsolatos szabályozási modelljét az - alapvetően az összehasonlító reklámokra - összpontosított német szabályozást, majd a magyar - jogi és etikai - szabályozási környezet -történeti szemléletű - elemzését. A mű következetesen a jogalkalmazási gyakorlat eredményeit, tanulságait és ellentmondásait hívja segítségül mondanivalója alátámasztására. Az elmúlt években Magyarországon a reklámok tartalmi jogi szabályozásának komplex összefüggéseit tárgyaló hasonló monográfia nem jelent meg, a könyv ezt az "űrt" igyekszik kitölteni.

 
6 300 Ft

Termék sorrend módosítás:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.