"Nagy Judit empirikus vizsgálatokra alapozva, meggyőzően érvel amellett, hogy a pannon városok történelmi tapasztalatuk, kultúrájuk, innovációs készségük és hálózati kapcsolataik alapján ideális környezetet jelentenek a pannon térség felemelkedéséhez." Dr. Nyárády Gáborné
A kötet adatai:
Kötés: puhakötés
Megjelenés éve: 2017
Terjedelem: 170 oldal
Tartalomjegyzék:
Bevezető
1. Témafelvetés, célok
1. 1. A tanulmány célja
1. 2. Háttér
1. 3. Kérdések
1. 4. Milyen fogalmakra épül a társadalmi innováció gyakorlata?
1. 5. A vizsgált téma környezeti lehatárolása
1. 6. Módszertan
1. 7. Mennyiben jelent sajátos környezetet a pannon táj?
2. Alámerülés – avagy mit kereshetünk és találhatunk a „felszín alatt”, azaz területitőke-ereklyék a pannon városokban
2. 1. A társadalmi innováció tényezői
2. 2. Pannonizmus – kulturális és társadalmi értékek
2. 2. 1. Lakossági identitás
2. 2. 2. Pozitív gondolkodás, hajlandóság mint pszichológiaitőke-elem
2. 2. 3. Pannon jegy – mint szimbolikus tőkeelem
2. 2. 4. Helyi tényezők, körülmények
2. 3. A helyi környezet materiális tőkéje a tudatosan alakított, eredeti táj
2. 3. 1. A klíma és annak változása
2. 3. 2. Tudatosan alakított úthálózat
2. 4. A helyi tőke humánerőforrásai: az egyén, a hősök, a példaképek, a közösségek, a vezetők, a társadalmi művészek
2. 4. 1. Egyéni teljesítmények, hősök, tudósok, művészek, példaképek imázsalakító szerepe
2. 4. 2. Helyi közösségek
2. 4. 3. Közösségi rehabilitáció
2. 4. 4. Helyi vezetés
2. 4. 5. Tapintható kreativitás és eredményei
2. 5. A pannon lélek vezérelte tárgyiasult értékek
2. 5. 1. Házak, várak, kastélyok
2. 5.2. Agrárium
2. 5. 3. Kézművesség, helyiérték-teremtés
2. 5. 4. Eredetmondák mint a pannon lélek őrzői
2. 5. 5. Zenei, nyelvi emlékek
2. 5. 6. Sport
2. 6. Lehet-e egy térségnek szelleme, kollektív szellemi teljesítménye? – azaz létezik-e a pannon genius?
2. 7. Társadalmi felvevőpiac, serkentő és gátló tényezők
2. 8. Kapcsolati tőke
2. 9. Innovátorok szerepe
3. Tudás, módszerek, eszközök
3. 1. Tudás mint társadalmi innovációs tényező
3. 2. Kollektív társadalmi tudat és a tudás interakciója
3. 3. Potenciálanalízis
3. 4. Problématérkép, potenciálmenedzsment
3. 5. Pr-technikák: involválás, kommunikációpartnerség-szervezés
3. 5. 1. Érzékenyítés, közösségfejlesztés, önképalakítás
3. 5. 2. Pannon szimbolikus térségi arculat kialakítása – arculat, imázs, marketing a pannon térségfejlesztés érdekében
3. 5. 3. Direkt és indirekt hatótényezők
3. 6. Feladatvezérelt hálózatok a pannon térségben – városi fogaskerekek rendszere
3. 7. Kommunikáció, médiajelenlét: a „szupermost generáció” megszólítása
4. Összefoglaló
5. Javaslatok
6. Zárszó
7. Mellékletek
Irodalomjegyzék
Bibliográfia