Simon Károly (Gyula, 1941) minden bizonnyal a legeredményesebb magyar designer, mert eddigi pályája során önállóan vagy csoportmunkában tervezett berendezéseivel, illetve ezek bel- és külföldi értékesítésével mintegy 60 milliárd forintot szerzett a magyar gazdaság részére. Az általa formatervezett termékek zöme - részben továbbfejlesztett változatban - ma is gyártásban és forgalmazásban van.
Tervezői profilja az erősáramú forgógépgyártás, az orvoselektronika, valamint a vasúti villamosvontatás és irányítás körére terjed ki, de jelentős pedagógiai, szakíróik és művészetpolitikai tevékenysége is. Számos szakmai elismerés, köztük a Ferenczy Noémi-díj kitüntetettje. Valamennyi alkotása a rendszerszemléletű gondolkodás szülötte. Legfőbb célja a különböző műszaki bázisú és formamegoldású gépek egységesítése és szériában történő előállítása, ezért bátran hozzányúl a szerkezetek műszaki organizmusához, hogy azokat designerszemmel újragondolva alkalmassá tegye a sorozatgyártásra. Fő művei között tartja számon a szakirodalom az 5000 LE-s villamosmozdonyt, amely a mai napig használatban van a MÁV vonalain.
Tasnádi Attila műkritikus munkája a hazai ipari és művészeti fejlődés széles korképébe ágyazva mutatja be Simon Károly korszakos jelentőségű tevékenységét, példák és elemzések hosszú sorával bizonyítva a design környezet és életminőségalakító szerepét. Könyve a csekélyszámú design szakirodalom rangos teljesítménye.
A kötet adatai:
Formátum: 200x260 mm
Kötés: keménytáblás
Kiadási év: 2004
Terjedelem: 184 oldal
Tartalom:
Előszó avagy a design küldetése
1. fejezet
Ifjúkor
2. fejezet
főiskola
3. fejezet
diploma
4. fejezet
pályakezdés
5. fejezet
orvoselektronika
6. fejezet
A "ganz villany" a '60-as években
7. fejezet
forgógépek
8. fejezet
Az 5000 LE-s villamos mozdony
9. fejezet
Vasútbiztosító berendezések
10. fejezet
gyártmánypropaganda
11. fejezet
szakmai Közélet
Díjak és elismerések
Előadások
Publikációk
Simon Károly munkásságával foglalkozó írások
Summary