Egy válság váratlanul üti meg a vállalkozásokat és a gazdaságot. Elapadnak a bevételek, akadozik a szállítás, befagy a piac. A krízis közvetlen hatásai mellett azonban gyakran más okok is vannak a háttérben, ami miatt a vállalkozás bajba kerül, sőt a válság csak felszínre hozza ezeket a problémákat.
Kiadványunkban arra vállalkoztunk, hogy a koronavírus okozta krízisben meggyengült vállalkozások fogódzót kapjanak, és a lehető leggyorsabban megtalálják a kiutat. A gyorsan és akár azonnal alkalmazható megoldások mellett közép- és hosszú távon is hasznosítható tanácsokat is igyekszünk nyújtani. Lehet, hogy most a leghasznosabb tanács a munkaerőköltségek gyors csökkentésére vonatkozik. De később fontos lehet végiggondolni, mi mindent tehetünk annak érdekében, hogy a vállalkozás egy következő krízist könnyebben vészeljen át. Lehet szó akár adózási forma átalakításáról, de akár arról is, hogy megtanuljunk olvasni az adatokból.
Egy működő vállalkozás rengeteg adatot szolgáltathat a cégvezetésnek. Fontos azonban, hogy ezekből az adatokból információ legyen, amelyet aztán elemezni lehet. Az információk révén kiderülhet, mely termékcsoport hozza a legkevesebb bevételt, és azt is, milyen üzletrésztől érdemes inkább megválni. Ha pedig váltanánk, ha befejeznénk a vállalkozást, azt is alaposan át kell gondolni. Nem mindegy, mennyit ér a cég, s az sem, hogy egy üzletág vagy maga a társaság értékesítése milyen adózási következményekkel jár.
Mit kell tudni...
a belső vállalatértékelésről?
cégcsoportstruktúrák előnyeiről a finanszírozásban?
a cégek, üzletrészek értékesítéséről?
ha magánszemélyként vagy cégként akarjuk vagyonunkat biztonságba helyezni?
az üzleti modell készítéséről?
az adótervezésről?
a számvitelről válságkezelés esetén?
a tűzoltó jellegű lehetőségekről?
A kötet adatai:
Formátum: A/4
Kötés: puhatábla
Megjelenés éve: 2020
Terjedelem: 66 oldal