Mikortól és honnan tudják a csecsemők, hogy a tárgyak akkor is léteznek, ha éppen nincsenek velük perceptuális kapcsolatban? Mikortól és miként tulajdonítanak konzisztenciát a másik személy vélekedésrendszerének a gyermekek?
Az újabb kísérleti eredmények fényében mi tartható és mi nem a klasszikus piaget-i nézetekből? Hogyan értjük meg a saját lelkiállapotainkat és egy másik személy elméjét? Mit is tudunk a naiv tudatelmélet idegrendszeri alapjairól? Milyen rejtett lélektani ismertek húzódnak meg a nyelvben? Mi a tudat?
Hogyan hat a kultúra a megismerésre? Többek között efféle kognitív pszichológiai, megismeréstudományi kérdésekkel és problémákkal találkozhat az olvasó a kötetben, amely a szerző utóbbi másfél évtizedben írt fontosabb munkáit és empirikus beszámolóit tartalmazza. A könyvet a megismerés iránt érdeklődő pszichológia, filozófia, szociológia és pedagógia szakos hallgatók, illetve ezen tudományterületek már végzett szakemberei és a kogníció iránt fogékony laikusok egyaránt haszonnal forgathatják.