Mindannyian szeretnénk érvényesíteni az akaratunkat. Akár azt akarjuk elérni, hogy a vevők tőlünk vásároljanak, a beszállítóink jó áron kínálják a portékájukat, vagy a beosztottjaink önállóbban dolgozzanak, akár azt, hogy a házastársunk vacsorával várjon haza – a mindennapjaink nagy része arról szól, hogy próbáljuk érvényre juttatni az akaratunkat. Ahelyett, hogy a megszokott taktikáinkat alkalmaznánk, amelyek vagy működnek, vagy sem, fordítsuk inkább a javunkra a pszichológia és az agykutatás eredményeit, és ösztönözzük az embereket arra, hogy megtegyék – sőt akár arra, hogy meg akarják tenni - azt, amit szeretnénk!
Ebben a könyvben megismerkedhetünk az embereket motiváló hét hajtóerővel, az ezekkel kapcsolatos kutatásokkal és a kiaknázásukra alkalmas konkrét stratégiákkal. Íme néhány példa a szerző felismerései közül:
Minél több választási lehetőségük van az embereknek, annál jobban sajnálják mindazt, amit nem választottak. Ha azt akarjuk, hogy elégedettebbek legyenek, akkor kínáljunk nekik kevesebbet!
Az a leghatásosabb, ha eleinte folyamatosan jutalmazunk, majd később csak alkalmanként
Ha önálló munkára akarjuk késztetni a beosztottakat, akkor jól jön a pénzügyi ösztönzés. Azonban ha az a cél, hogy együttműködjenek másokkal vagy segítsenek másoknak, akkor ügyeljünk rá, hogy ne említsük a pénzt!
Ha azt akarjuk, hogy valamire feltétlenül emlékezzenek az emberek, akkor a könyvünk, prezentációnk vagy a megbeszélés elején vagy végén említsük! A közepén elhangzottak könnyebben merülnek feledésbe
Ha visszajelzést adunk azért, hogy ösztönözzük munkatársainkat a tökéletességre törekvésre, akkor maradjunk objektívek és ne dicsérgessünk!
Susan Weinschenk Ph.D. fokozattal rendelkezik viselkedéspszichológiából. 35 éves pályafutása során üzleti szituációkban alkalmazta az emberi viselkedés pszichológiai kutatásának eredményeit. Számos könyv szerzője, legutóbb megjelent kötetei a 100 dolog, amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről és a 100 Things Every Presenter Needs to Know About People (100 dolog, amit minden előadónak tudnia kell az emberekről ). A világszerte népszerű előadó a Fortune magazin 1000-es listáján szereplő vállalatok, oktatási intézmények, kormányszervezetek és non-profit szervezetek tanácsadója. Ügyfelei úgy emlegetik, hogy „az agyas hölgy”, mivel mindig elolvassa és értelmezi a neuropszichológia és az agyműködés területén megjelenő legfrissebb kutatásokat, és az eredményeket alkalmazza az emberi együttműködésre. Látogassa meg a könyv honlapját: www.theteamw.com/books!
A kötet adatai:
Formátum: 145x210mm
Megjelenés éve: 2015
Terjedelem: 300 oldal