Társaságban mindig akad több olyan közös beszédtéma, amelynek mindenki "szakértője". Ezek a "szakértett" területek többnyire a foci, politika, nők és az autók, de az utóbbi néhány évben ez a sor kiegészült a reklámokkal. Divat a reklámokat szidni, egy-egy rosszindulatú, cinikus megjegyzést megereszteni a szakmáról és annak művelőiről. Pedig mindannyian foglalkozunk vele. Amikor névjegyet csináltatunk, vagy netán magunk készítjük el, amikor beszélünk önmagunkról, munkánkról, amikor fejléces levelet írunk, akkor is reklámot készítünk. De önkéntes reklámhordozók vagyunk, amikor bevásárlószatyrainkat lóbálva megyünk az utcán. A reklámok akarva-akaratlanul bevonultak mindennapjainkba, szófordulatai a köznyelvbe; értékeket, divatot közvetítenek számunkra.
Hogyan készül a reklám? Milyen törvényszerűségeket célszerű figyelembe venni? Milyen lépésekből tevődik össze a reklámkészítés? Hogyan lehet a hatékonyságát, hatását ellenőrizni? Milyen technikai feltételeknek kell eleget tennie? Erről szól Virányi Péter A reklám fogalomtára című könyve. A könyv egyszerre kézikönyv és lexikon. Átfogó képet ad a reklám készítésénél használt több mint félezer fogalomról. Hiánypótló. Fejezetei végigkövetik a reklámkészítés valamennyi fázisát. Reklámpszichológiai része pedig nem csupán a lélektan, hanem a szociológia, szociálpszichológia mezsgyéjén mozogva segíti a tervezés és a befogadás törvényszerűségeinek megértését. A könyv hasznos gyakorlati ismereteket ad a reklámmal foglalkozóknak - legyen az készítő, befogadó - és nélkülözhetetlen azok számára is, akik érdeklődnek iránta, avagy még csak tanulják ezt a ma már életünk minden szeletét átfogó szakmát.
A kötet adatai:
Kötés: kartonált
Megjelenés éve: 2015
Terjedelem: 228 oldal