Manapság sokkal gyakrabban találkozunk az iskolában erőszakkal, mint régebben. E cselekedetek sokkoló utóhatásai az egész lakosságra hatással vannak, és leginkább az iskolásokat és tanáraikat, a szülőket és az érintett közösségeket sújtják. Ez a könyv az iskolai erőszak jelensége mögött meghúzódó tényezőket tárja fel. Az teszi különösen izgalmas könyvvé, hogy ebben a viselkedés és az iskolarendszer belső dinamikáinak korábban ritkán vizsgált mélységei tárulnak fel.
A zaklatott diákok belső világának feltárásával a könyv kettős célt követ. Az egyik fontos aspektus az, hogy a szakmabeliekkel, a családtagokkal, az iskolai dolgozókkal és a tágabb szociális rendszerrel jobban megértesse az erőszakos cselekmények mögött rejlő hatóerőket. A másik cél az, hogy a könyv olyan eszközöket és technikákat mutasson be, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy kifejezésre juttassák az egyébként „néma”, elutasított belső élményeiket. Az álomalakokra, a mítoszokra, a képre, a belső testtudatra, illetve a csoportdialógusokra támaszkodó módszerekkel, az elfogadás és elismerés segítségével ezek a korábban figyelmen kívül hagyott, elfojtott jelenségek megtalálják a maguk helyét.
A kötet adatai:
Formátum: A/5
Kötés: puhatáblás
Megjelenés éve: 2010
Terjedelem: 144 oldal