Miért bántják egymást a gyerekek? Romlott vagy javult a mai fiatalok helyzete? Milyen változásokat hozott az online világ megjelenése? Hol húzódik a határ a hétköznapi konfliktus és a bullying között? Önmagában miért nem elegendő segítség az áldozat számára, ha a régóta tartó bullying helyzetet sikerül leállítanunk? Mit tehet az iskola azért, hogy a bántalmazásos esetek száma csökkenjen, és a gyerekek biztonságérzete növekedjen? Mi a megfelelő reakció a szülő részéről, ha a gyereke bullying helyzetben válik érintetté? És mit tehetnek a diákok?
Ezekre és még számos más lényeges kérdésre találunk választ ebben a kötetben, amely a legfontosabb tudományos álláspontokat közvetíti közérthető módon összefoglalva. A kutatási eredmények bemutatását gyakorlati javaslatok, valamint bullying helyzetekről és sikeres esetkezelésekről szóló személyes beszámolók teszik színessé. Ennek köszönhetően nem csupán érzékletesebbé válik a probléma az Olvasó számára, hanem a könyvben összefoglalt módszerek és példák kézzelfogható segítséget és reményt is nyújtanak a kiút megtalálására.
Dr. Kulcsár Gabriella jogász és pszichológus, a Pécsi Tudományegyetem kutatója, a hazai és nemzetközi kutatói közösség elismert tagja. Első könyve, a 2016-ban megjelent "Iskolai ámokfutások" című kötet az iskolai erőszak extrém formáiról szólt. A szerző az ámokfutások rizikófaktorait kutatva talált rá a kortársbántalmazás területére, amellyel azóta is hatalmas elköteleződéssel foglalkozik.
A kötet adatai:
Formátum: A/5
Kötés: puhatáblás
Megjelenés éve: 2024
Terjedelem: 236 oldal