FELELŐSSÉG ÉS KONFLIKTUSKEZELÉSI LEHETŐSÉGEK AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK TERÜLETÉN NEMZETKÖZI KITEKINTÉSSEL
A konfliktusok természetes velejárói életünknek, ugyanúgy a sikertelenségek is, melyek gyakran egymással összefüggésben jelentkeznek. Igaz ez a magállapítás az egészségügyi ellátás kapcsán is, melynek születésünktől a halálunkig mindannyian alanyai vagyunk számtalanszor. Így természetes, hogy nem kerülhetjük el a vele kapcsolatos konfliktusokat, nem kívánatos eseményeket sem. Mindezek ellenére nem rendülhet meg a kölcsönös bizalom a gyógyító és a gyógyulni vágyó között, orvos és beteg nem válhatnak ellenérdekű felekké ezen események kapcsán. Nem megengedhető, hogy a jogos kompenzáció ne történjen meg, de az sem, hogy az ellehetetlenítse az ellátórendszert vagy, hogy a megfelelő ellátás esetén méltánytalan elmarasztalásban részesüljenek az egészségügyi ellátást nyújtó intézmények, illetve személyek.
Sajnálatosan komoly zavarok tapasztalhatók ezen a téren úgy hazánkban, mint sok külföldi országban. Meggyőződésem, hogy az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos konfliktuskezelés jelenlegi hazai gyakorlata, mely szerint döntő többségben a klasszikus, peres úton történik a viták rendezése, számos országéhoz hasonlóan tévút. A könyvben törekszem a kritikus, problémaorientált elemzésére, és más, köztük ettől eltérő konfliktuskezelési modellt alkalmazó országok rendszerének bemutatására is. A konfliktuskezelési utak mellett az egészségügyi szolgáltatók különböző felelősségi formáiról –különös tekintettel a kártérítési felelősségre- is képet kaphat az Olvasó.
A könyvet a kérdéskör által érintett szakemberek - jogalkotók, jogalkalmazók, orvosok, egészségügyi dolgozók, egészségügyi menedzserek -, és a sérelmüket orvosolni kívánó állampolgárok számára ajánlom tanulmányozásra. Bízom benne, hogy az Olvasók segítséget, iránymutatást találnak benne az általuk fontosnak tartott problémák, kérdések megoldásában.
a Szerző
A kötet adatai:
Formátum: 148 x 225 mm
Kötés: keménytábla
Megjelenés éve: 2015
Terjedelem: 272 oldal