A kötet szerzői:
Adamik Zsolt, Balázs Imre József, Berg Judit, Borsi Bálint, Csanádi Imre, Csukás István, Dániel András, Darvasi László, Dér Adrienn, Erdős Virág, Finy Petra, Gertheis Veronika, Hajnal Anna, Hegyi György, Janikovszky Éva, Janikovszky Éva, Jász Attila, Kántor Péter, Kányádi Sándor,Kertész Erzsi, Kormos István, Kovács András Ferenc, Kukorelly Endre, Lackfi János, Laik Eszter, Majoros Nóra, Mándy Stefánia, Markó Béla, Méhes György, Mészöly Ágnes, Mészöly Miklós, Molnár Krisztina Rita, Móra Ferenc, Nemes Nagy Ágnes, Németh Zoltán, Oravecz Imre, Orbán Ottó, Parti Nagy Lajos, Scheer Katalin, Somfai Anna, Szabó Imola Julianna, Szabó T. Anna, Szécsi Noémi, Szepesi Attila, Szőcs Margit, Tamkó Sirató Károly, Toroczkay András, Tóth Krisztina, Várfalvy Emőke, Varró Dániel, Weöres Sándor
A Hottentotta azért született, hogy a kis- és nagyobb iskolások szórakoztató, szépirodalmi mércével is értékes szövegek segítségével gyakorolhassák a legfontosabb helyesírási ismereteket. Minél jobb egy szöveg, annál inkább számíthat az olvasó gyerekeknél sikerre, annál jobban megjegyzik az abban olvasottakat, az adott helyesírási szabályok is észrevétlenül megerősítődnek.
Ezért a Hottentottában a klasszikus magyar és kortárs magyar gyerekirodalom legjobb képviselőinek történeteit, meséit, verseit gyűjtöttük össze. De a könyv nemcsak szépirodalmi antológia, hanem helyesírási példatár is egyben: a fejezetcímek, az adott helyesírási problémák követik az általános iskolai tananyagot, a szövegekben színessel is kiemeltük, mire figyelhetnek az olvasók.
Azoknak a gyerekeknek is ajánljuk, akik még nem iskolások, hiszen a mesék, versek önmagukért beszélnek: felolvasva is izgalmas irodalmi kaland ez a válogatás!
Lovász Andrea, szerkesztő
Hogyan lehet megtanulni helyesen írni? Tényleg minden szabályt meg kell tanulni hozzá?
Azt is lehet, persze. De a szabályok ismereténél sokkal fontosabb, hogy a helyesírást megtanulni csak sok-sok olvasással lehet. Ahhoz, hogy készségszintűvé váljon a helyesírás, az kell, hogy az agyunkba "beleégjenek" a helyes minták.
Szülőként, pedagógusként tehát nincs más feladatunk, csak annyi, hogy megszerettessük a gyerekekkel az olvasást - ehhez pedig szórakoztató, kiváló minőségű irodalmi szövegek kellenek. Éppen olyanok, amilyenek e kötetben olvashatók!
A válogatás motiváló, jól alkalmazható a pedagógusképző intézmények magyar nyelvi és irodalmi kurzusainak programjában. Ajánljuk a tanítói, nevelői pályára készülő hallgatóknak is.
ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
Bereczkiné dr. Záluszki Anna egyetemi docens
Dr. Merényi Hajnalka, adjunktus
A kötet adatai:
Kötés: keménytáblás
Megjelenés éve: 2024
Terjedelem: 1992 oldal