Ha az ügyfeleinkről van szó, akkor értenünk kell számtalan technológiai folyamathoz. Tisztában kell lennünk a jogszabályok széles körével, úgymint a polgári joggal, a cégjoggal, a munkajoggal, az adójoggal és persze a könyvelői munka alapját jelentő számviteli törvénnyel. Ezek mellett ott vannak még az ügyfél sajátosságaihoz kapcsolódó előírások – itt hosszú lenne a felsorolás, amely a vámtól a környezetvédelmi termékdíjon keresztül sok jogághoz kapcsolódik. És akkor a komoly IT-kihívásokról, amelyek a használt programokkal, rendszerekkel, adatbiztonsággal kapcsolatosak, még szót sem ejtettünk. Joggal mondhatjuk, hogy a könyvelő egy polihisztor!
A gyakorlat azt mutatja, hogy a könyvelők az ügyfeleik miatt és/vagy érdekében időt és energiát nem kímélve ismerkednek meg újabb és újabb területekkel. De ha a saját maguk vagy cégük érdekei kívánnák meg ugyanezt, akkor már jönnek a kifogások: „én csak egy kis cég vagyok, nekem nem fontosak ezek”; „nincs nekem időm és energiám ilyesmivel foglalkozni”.
Valójában sokkal több időt kellene szánni a saját könyvelői vállalkozás működtetésére. Ennek érdekében számos olyan ismeretet kellene megszerezni, amely a hatékonyságot fokozhatja, az ügyfélkör optimalizálását segítheti vagy éppen a kommunikációt javíthatja. Ez a tudás ma már – a sok szakkönyv és az internet által – viszonylag könnyen elérhető. Az azonban már elég nehéz feladat, hogy ezeken a területeken olyan mélységű tudást érjünk el autodidakta módon, amelyet a saját cégünkre is alkalmazni tudunk. Arról már nem is beszélve, milyen nehéz felismerni, mely területet kellene megváltoztatni.
S most itt van egy igazi segítség!
E könyvben az olvasó folyamatosan „kapja a pofonokat”, hogyan kellene (kellett volna már sok évvel ezelőtt!) gondolkodnia a saját munkájával, az ügyfeleivel, a vállalkozásával kapcsolatosan. Ha a szakma felismerte volna, hogy mekkora szerepe van az önismeretnek, piacismeretnek, a tudatos cégvezetésnek, marketingnek, s nem csak saját sebeket nyalogatva ragaszkodna valami régmúlt állapothoz, mennyivel előrébb lenne!
A következő oldalakon a szerző sorra veszi azokat az ismereteket, amelyek egy könyvviteli, tanácsadó vállalkozás számára jelentős mértékben tudják fokozni a hatékonyságot, és amelyek révén jobb piaci pozíciókat tud teremteni. Bár a könyv alapvető célcsoportja az adózási, számviteli területen működő vállalkozások vezetői, de bármely – akár egyéni – szolgáltató számára is nagyon hasznosak lehetnek a közérthető nyelvezettel leírt ismeretek, tanácsok!
Hasznos olvasást kívánok, kedves kollégák!
Sallai Csilla
kamarai tag könyvvizsgáló
A kötet adatai:
Formátum: B/5
Kötés: puhatáblás
Megjelenés éve: 2023
Terjedelem: 168 oldal
Tartalom:
Előszó
Bevezető
Könyvelőgondok, marketingválaszok
■ Pozicionálás
■ Versenytársak
■ Árazás
■ Szolgáltatásmarketing-specialitások
■ Szakértői imázs
■ SWOT-analízis
■ A fejezet tanulságai
Arculat, weboldal
■ Arculattervezés röviden
■ Logó
■ Kisarculat, nagyarculat
■ Arculati kézikönyv
■ A legfőbb online marketing felület: a saját weboldal
■ A könyvelői weboldal céljai
■ Két technikai alapkövetelmény
■ Marketing szemléletű webdizájn
■ A könyvelői honlap felépítése
■ Hogyan készül a weboldal?
■ Főoldal vagy landing oldal?
■ Mérj!
■ A fejezet tanulságai
Tartalommarketing
■ A tartalommarketing megjelenési formái
■ Hogyan profitálsz a tartalommarketingből?
■ Így írj blogot sikeresen és könnyedén
■ Alapszabályok
■ Szövegírási alapok
■ Témaötletek
■ Videócsatorna
■ Podcast-adás
■ Közösségimédia-tartalmak
■ Kinek való a LinkedIn?
■ A fejezet tanulságai
Értékesítési alapok
■ Kinek, mikor, hogyan
■ Hideg, meleg, forró
■ A hirdetésben szereplő ajánlat
■ Direktmarketing dióhéjban
■ Hogyan építs ügyféllistát?
■ A méret a lényeg – vagy mégsem?
■ Adatbázis-feladatok
■ Az ingyenességről
■ A fejezet tanulságai
Kell egy csapat
■ A munkáltatóimárka-építés
■ Hogyan mutatkozik meg a munkáltatói márka? (Weboldal, Közösségi média, A vállalkozás hírneve)
■ Sikeres munkaerő-toborzás és -felvétel
■ Toborzási terv
■ Munkaköri leírás
■ Toborzási források
■ Álláshirdetés
■ Állásinterjú
■ On-boarding program
■ Az értékes munkaerő megtartásának eszközei
■ A munkavállalók pszichológiai szükségletei
■ Teljesítményértékelés
■ Az elismerés ereje
■ A jó vezető (A sikeres vezetői munkához szükséges tulajdonságok, A delegálás művészete)
■ A fejezet tanulságai
Marketing legálisan
■ Adatvédelem
■ Sütibannerek
■ Online nyereményjátékok
■ E-mailek küldése
■ Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok – példák
■ Árakciók, árkedvezmények
■ Ügyfélvélemények használata
■ Sötét minták
■ A fejezet tanulságai
Hogyan tovább?
■ „Csináld magad” marketing
■ Marketing munkatárs cégen belül
■ Marketingmunkák sikeres kiszervezése, avagy mi az a brief?
Marketingszótár