Sitányi László és társai a Pécsi Tudományegyetemen (PTE) folytatott empirikus kutatásuk segítségével próbálták megtalálni a választ arra, hogy milyen esélyei vannak az egyetem oldaláról a helyi gazdaságfejlesztő hatás elérésének. Fontosnak tartották megállapítani, hogy van-e értelmiség-megtartó ereje a felsőoktatási intézménynek. Ennek érdekében felmérték azokat a körülményeket, amelyeket a felsőoktatás szereplői akadályozó tényezőknek érzékelnek. Feltárták, hogy mi a tanárok és diákok véleménye, ismerete erről a témakörről, milyen mértékben bíznak egymásban és az innovációt segíteni hivatott pénzügyi és szakmai szervezetekben, hogyan vélekednek egymásról, az őket körülvevő tágabb és szűkebb környezetről, magáról a PTE-ről, mit tudnak arról, mire fordítja a PTE a kutatási bevételeket és egyetértenek-e ezekkel a célokkal.
Varga Attilának már előopponensként volt lehetősége a Szerző kutatásával megismerkedni, így végigkövethette annak fejlődését, tanácsaival segíthette azt:
A vonatkozó szakirodalom szisztematikus bemutatása jó és jól rendszerezett ... és képes azt olyan módon bemutatni, hogy az a disszertáció gondolati ívét szolgálja."
"A dolgozat szerkezete arányos, kiegyensúlyozott. Nagyon helyesen, minden fejezetet összegzés zár, ami nagyban segít az olvasónak a leglényegesebb eredményeket számon tartani.
A Szerző jól szerkesztett dolgozatot készít egy gyakorlati, gazdaságpolitikai szempontból is igen fontos témáról ... egységes, jól követhető, sok helyen kifejezetten élvezetesen olvasható, kerek, egész munka, értékes gazdaságpolitikai következtetésekkel."
Varga Attila, D.Sc.
intézetigazgató egyetemi tanár
Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar
Közgazdasági- és Regionális Tudományok Intézete
A kötetben foglalt eredmények – mely a helyi felsőoktatási szereplők szemszögéből vizsgálta az innováció helyzetét a Pécsi Tudományegyetemen – összhangban voltak a nemzeti és regionális vizsgálatok egyes megállapításaival.
Kiemelkedő kötet az innovációs vizsgálatok eleddig szűk palettáján.
A tartalomból:
1. Bevezetés
2. Szakirodalmi összefoglalás, kutatástörténet
3. Kutatási módszerek
4. Magyarország és a környező országok innovációs helyzete az európai innovációs eredménytáblázat felmérései alapján
5. Innovációs eszközök, tapasztalatok a Dél-Dunántúlon
6. Az egyetem, az innováció és a társadalmi tőke kapcsolatáról a PTE példáján
7. Összegzés
8. Mellékletek
A kötet adatai:
Kötés: puhakötés
Megjelenés éve: 2011
Terjedelem: 248 oldal