A Pécsi Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékein készült kötet hiánypótlónak szánt fordításgyűjtemény, amely a turizmus kulturális kutatása területén az utóbbi két évtizedben angol vagy német nyelven megjelent tanulmányok közül tartalmaz válogatást. A kötet írásai a kultúratudományokban időközben végbement fordulatok szerepét mutatják be a turizmus kutatásában. A könyv első részének tanulmányai a turizmust mint kulturális jelenséget értelmezik, többek közt olyan fogalmak, témák segítségével mint a turizmus szemiotikája, a turistatekintet és az eredetiség. A válogatás következő része a modernista turizmuskutatás lehetséges kritikáit vázolja fel a performativitás, a társadalmi nemek tanulmányozása és a posztkolonialitás felől. A könyv harmadik részében a turizmus és az új kommunikációs eszközök viszonyát vizsgáló szövegek kaptak helyet. A válogatás tisztán elméleti írások mellett olyan empirikus kutatásokat összegző esettanulmányokat is közöl, amelyek ezek gyakorlati alkalmazását mutatják be. A kötetet egyaránt ajánljuk a kultúratudományok, a szociológia és a kommunikációkutatás iránt érdeklődőknek.
A kötet adatai:
Kötés: kartonált
Megjelenés éve: 2012
Terjedelem: 314 oldal