MIÉRT VÁLNAK ZSARNOKKÁ A GYEREKEINK? AVAGY: A GYERMEKKOR ELRABLÁSA

-15%
MIÉRT VÁLNAK ZSARNOKKÁ A GYEREKEINK? AVAGY: A GYERMEKKOR ELRABLÁSA

Szerző: Michael Winterhoff

Dialóg Campus Kiadó, 2010

 

Tanulmány egy lelki hibával élő társadalomról – felrázó és egyben megdöbbentő analízis.
Óriási vitát kiváltó könyvsiker, 450 000 eladott példányszám.
A könyv egy nemzetközi bestseller magyar kiadása.
Azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját félrenevelt gyermekeit és szembeforduljon velük. Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern - különösen az úgynevezett 68-as, a tekintélyelvet tagadó - nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal, esetekkel illusztrálja.
Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyerekkorukat, azaz nem „kis felnőttként“, hanem ismét nevelendő gyermekekként bánunk velük.

2 780 Ft
Akció: 2 365 Ft
Kezdete: 2017.06.01   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek
A kötet adatai:
Formátum: 123x185 mm
Kötés: kartonált
Kiadási év: 2010
Terjedelem: 192 oldal

Tartalom:

1. fejezet

Nevelési szükségállapot szuperanyukákkal – avagy:
amikor gyerekeinkből zsarnokok lesznek 11

Rögtön egy példa: Márk, avagy egy szokványos nap
az alsó tagozatban 20

2. fejezet

Mi történt a gyerekeinkkel? Muffinokról és meg
nem írt házi feladatokról 25

Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek! Adjuk át a hatalmat
a gyerekeknek? 29

Sára 31

A gyerekekkel való normális bánásmódról és a gyerekek normális fejlődéséről 33

Ahogy a gyerek látja a világot: világképek 34

Klaudia 42

Nem egyedi eset 47

A birodalom visszavág 51

Az egészségestől a kórosig – avagy: miért téves az éppen aktuális nevelési viták kiindulópontja? 57

Interjú egy érintettel – a tanárok ma ilyennek élik meg
az iskolát 60

Fülöp 65

Néhány eset a praxisomból 68

3. fejezet

Miért játszik a psziché olyan fontos szerepet? 71

Egy egészséges lélek szilánkjai 75

Gyakorlat teszi a mestert – avagy: a lelki funkciók csak folyamatos gyakorlással alakulnak ki 78

Adrián 81

4. fejezet

A hanyatlás lépcsőfokai – az intuitív neveléstől a szimbiózisig 83

Az iskolák lépnek 84

Mit jelent ez a gyermek szülőről alkotott képe
szemszögéből? 85

Klasszikus nevelés – az emberi intuíció értékéről 87

Példa: a tanárnő beszámolója egy átlagos napról 90

5. fejezet

Az első kapcsolati zavar: partneri viszony – avagy:
a gyerekek kényszerű felszabadítása az alárendeltségből 91

A kínálat a gyerekek szükségleteihez igazodik –
partnerségi koncepciók az óvodában 94

Nincs valami egyszerűbb? A partneri viszony
koncepciói az iskolában 103

Példa: az alsó tagozatos tanár beszámolója Bencéről
aki nem akar hallani 109

6. fejezet

A második kapcsolati zavar: projekció – avagy:
a szülők alárendelik magukat a gyereknek 111

A gyerek mint mérce (a szülők projekciója) 115

A gyerek azért van, hogy engem szeretni lehessen 116

Ugyan, hagyja már azt a gyereket! 122

A családon kívüli környezet nyomása 122

A nagyszülők azért vannak, hogy kényeztessék
a gyereket – nyomás a családon belül 125

Példa: Márton és a kis laborkészlet 128

7. fejezet

A harmadik kapcsolati zavar: szimbiózis – avagy:
amikor a szülő pszichéje egybeolvad a gyermekével 131

Az ember-idegsejt 134

Marci 135

Ahogy a szimbiózisban a gyerek a felnőtt testrészévé
válik 137

A gyerek impulzusainak saját ingerekként
való feldolgozása 139

A gyerek semmit nem csinál „direkt” 141

A felnőtt reflexszerűen reagál a gyerek
kapcsolatfelvételére – ahogy a szimbiózis a gyerekkel szembeni erőszakká alakulhat 143

A gyerek lelki fejlődésére gyakorolt hatások 145

Útban egy olyan világ felé, ahol gyűlölni fogják
a gyerekeket 149

Tanár a virtuális pellengéren – terrorizálás a cybertérben 157

Kitérő: kitekintés a jövőbe – a japán hikikomorik példája 160

Példák 163

8. fejezet

A megzavart társadalom 167

9. fejezet

Ahová el kell jutnunk: helyre kell állítanunk
a kapcsolatteremtési képességet – avagy: újra gyereknek
kell tekintenünk a gyereket 181

Óvoda és alsó tagozat: ahol sürgős változtatások kellenek 184

A nagyszülők új feladatai 187

A fordulat feltétele: a megoldást meg kell előznie
a felismerésnek 188
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-9950-27-6
Kiadó
Dialóg Campus
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu