TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA ÉS AZ ELŐÍTÉLETEK CSÖKKENTÉSE A JOGÁSZOK ÉS RENDŐRTISZTEK KÉPZÉSÉBEN

-20%
TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA ÉS AZ ELŐÍTÉLETEK CSÖKKENTÉSE A JOGÁSZOK ÉS RENDŐRTISZTEK KÉPZÉSÉBEN

Szerzők: Fleck Zoltán, Krémer Ferenc, Navratil Szonja, Uszkiewicz Erik

L’Harmattan Kiadó, 2012

 

 

3 100 Ft 

Az áthúzott ár a jelenleg érvényes ár alkalmazását megelőző 30 nap legalacsonyabb eladási ára.

2 480 Ft
Kezdete: 2020.09.06   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

A címben jelzett dilemma a jogászképzés tartalmára vonatkozik. Történeti, szociológiai és jogelméleti szempontokat alkalmazva a jogszociológus kutató csapat meggyőződéssel állítja, hogy a jogászképzés akkor képes a jogállam hasznára lenni, ha annak értékeit következetesen és megfelelő módszerrel átadja a szakmát gyakorlóknak. A hallgatók körében végzett empirikus vizsgálat eredményei szerint jelentős és halaszthatatlan lépéseket kell tenni a modern jogállami jogászképzés megerősítése és ezzel a jogállam építése érdekében. Csak a demokrácia, az alkotmányosság, az emberi jogok és a humanizmus iránt elkötelezett szakmák teremthetik meg a jogrendszer működéséhez szükséges társadalmi bizalmat.

 

A kötet adatai:
Megjelenés éve: 2012
Terjedelem: 196 oldal

A tartalomból:

Előszó
Előítélet-elméletek és társadalmi változás
Szempontok az előítélet és az előítélet-elméletek értelmezéséhez
Előítélet és társadalomtörténet
Lehet-e a magismerés és /vagy az evolúció az előítéletek forrása?
Vissza a 19. századba?

A kutatás előzményei

Az előítélet és a diszkrimináció kulturális mintái a joghallgatók és leendő rendőrtisztek gondolkodásában
A kutatás koncepciója
A jog feladata, a hivatal és az ügyletek hierarchiája, azaz a hivatali hatalom jellege
A közjavak és hozzáférési jogok elosztása, vagyis a többségi hatalom
Összefogja vagy szétválasztja a társadalmat a szolidaritás?
A magánszféra, mint a személyes társadalmi teret védő erőd
A diszkrimináció támogatásának és elutasításának kulturális mintái a joghallgatók között. A dimenziók együttes hatása

Jogállami kultúra és oktatás
A jog ideológiai természete
A felsőoktatás szerepe
Jogtudat, joghoz való viszony – az aktív állampolgár jelentősége
Állampolgári (demokráciára) nevelés
A demokrácia tanulása

Új megközelítésben a jogászképzésről
A kutatás jogi oktatásra vonatkozó eredményei
A jogászképzésre vonatkozó javaslataink

Tanuljunk toleranciát! (Az antidiszkriminációs oktatás szerepe és jelentőssége a magyarországi jogi felsőoktatásban)
A téma helye a jogászképzésben
Jogklinika-programok
Az ügyfél szolgálata: az érzelmek kezelése, konfliktusfeloldás és alternatív vitarendezés
Az oktató szerepre való felkészítés, posztgraduális képzések és érzékenyítő tréningek

Függelék
Bibliográfia
Tárgymutató

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-236-577-0
Kiadó
L'Harmattan
VTSZ
4 901
Vélemények
shopmania.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu simplepay_hu