A SZELLEMTUDOMÁNYI PEDAGÓGIA MAGYAR RECEPCIÓJA

-15%
A SZELLEMTUDOMÁNYI PEDAGÓGIA MAGYAR RECEPCIÓJA

Szerkesztette: Németh András

Gondolat Kiadó, 2004

1 680 Ft 

Az áthúzott ár a jelenleg érvényes ár alkalmazását megelőző 30 nap legalacsonyabb eladási ára.

1 430 Ft
Kezdete: 2020.05.03   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

A könyv a magyar neveléstudomány létrejöttének és fejlődésének feltárására irányuló, 1994-2003 között megvalósuló, két egymást követő OTKA-kutatáshoz kapcsolódik. Utolsó összegző kötete annak a közel egy évtizedes hazai és külföldi szakemberek bevonásával folyó kutatómunkának, amelynek eddigi eredményeit a különböző hazai és külföldi tudományos folyóiratokban megjelenő publikációk, valamint a hazai és nemzetközi tudományos konferenciákon tartott tudományos előadások mellett megjelenő Neveléstudomány-történeti tanulmányok című könyvsorozat eddig megjelenő három tanulmánykötete, továbbá egy, a magyar neveléstudomány fejlődéstörténetét elemző tudományos monográfia foglalta össze.

Ezek a munkák a magyar egyetemi neveléstudomány létrejöttének folyamatait tágabb európai dimenziók keretébe ágyazottan vizsgálják. Kitekintenek a fejlődési folyamat társadalomtörténeti hátterére is, amelybe ágyazottan egyrészt létrejönnek a modern európai nemzetállamok állami közoktatási rendszerei, másrészt kialakulnak a modern kutatóegyetemek és azok tudományrendszerei. A kutatómunka a közép-európai egyetemi neveléstudomány felvilágosodás korában gyökeredző előzményeire alapozva, a nemzetközi recepciós tendenciákat középpontba állítva tesz kísérletet a magyar egyetemi neveléstudomány intézményesülési folyamatainak feltárására; 1. bemutatva annak előtörténetét az első hazai egyetemi pedagógiai tanszék 1814-ben történő megalapításától, 2. a modern tudományos pedagógia 1867 után felgyorsuló intézményesülését a 20. század harmincas éveinek végéig. Munkánk ennek a könyvsorozatnak ötödik köteteként nagyrészt ennek a kutatómunkának a 2002 és 2004 között születő újabb kutatási eredményeit tartalmazza. Az ezzel kapcsolatos tanulmányok és esszék a magyar szellemtudományos pedagógia hazai recepcióját, illetve a két világháború közötti időszak evangélikus pedagógiai törekvéseit, ezen irányzatok jelentősebb személyiségeit mutatják be (Kovács Józsefné dr. Vermes Stefánia, Mikonya György, Szabolcs Éva, Orosz Gábor). A kötet bevezető részében emellett egy jelentős hazai gyermekkor-történeti kutatás eredményeire alapozva megjelennek a magyar neveléstudomány fejlődésének a gyermekkortörténet irányába mutató, az egyetemi pedagógiai kézikönyvek gyermekfelfogását elemző tágabb dimenziói is (Pukánszky Béla). A könyv további két tanulmánya a folyamat szélesebb felsőoktatás-, illetve intézménytörténeti összefüggéseinek bemutatására vállalkozik (Kelemen Elemér, Mann Miklós). A kötet zárótanulmánya pedig, mintegy utalva a kutatás újabb irányára is, a magyar egyetemi neveléstudomány és az egyetemen kívüli pedagógia "ambivalens" kapcsolatának bemutatását tűzte ki célul. Budapest, 2004. június (A szerkesztő)

 

A kötet adatai:
Kötés: puhafedél
Kiadási év: 2004
Terjedelem: 206 oldal

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
ISBN
978-963-9567-69-6
Kiadó
Gondolat Kiadó
VTSZ
4 901
Vélemények
shopmania.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu simplepay_hu