A TESTNEVELÉS TANTÁRGYPEDAGÓGIÁJA

-15%
A TESTNEVELÉS TANTÁRGYPEDAGÓGIÁJA

Szerző: Rétsági Erzsébet

Dialóg Campus Kiadó, 2004

 

 

4 680 Ft
Akció: 3 980 Ft
Kezdete: 2018.08.19   A készlet erejéig!
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Összehasonlítás
Részletek
Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Vélemények
Részletek

A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. A testnevelőtanár-képzésben fontos helyet elfoglaló és eddig leginkább a szakmódszertan címen ismert szaktárgy témaköreit a könyv kibővíti a pedagógia, valamint a testnevelés elméletében és gyakorlatában bekövetkezett változásokra adott válaszokkal. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra. Az első fejezetben a központi tantervre épülő tervező munkához szükséges gyakorlatorientált elméleti ismeretek összefoglalása történik meg. A második fejezet a testnevelés tanításának alapvető tantárgypedagógiai kérdései címmel a motoros tanítás tanulásszervezési feladataival foglalkozik.

 

A kötet adatai:
Formátum: B/5
Kötés: keménytáblás
Kiadási év: 2004
Terjedelem: 254 oldal

Tartalomjegyzék:

Előszó 9
1. A tervezőmunka elméleti és gyakorlati alapjai a testnevelés tanításában 13
Bevezetés 15
1.1. Tantervelméleti alapismeretek 17
1.1.1. Mi a tanterv? 17
1.1.2. A tantervek típusai és műfajai 19
1.1.3. A centralizált és decentralizált tantervi szabályozás jellemzői
(Báthory Z., 1985 nyomán) 23
1.1.4. Mi a szaktanterv? 25
1.2. A testnevelési szaktantervek bemutatása, elemzése 26
1.2.1. A szaktantervek elemzésének szempontjai 26
1.2.2. Az általános és középiskolai nevelés-oktatás tervei (1978) 30
1.2.3. A Nemzeti alaptanterv (1995) 33
1.2.4. A nevelés-oktatás kerettantervei (2000) 35
1.2.5. A Nemzeti alaptanterv (2003) 40
1.3. A decentralizált tantervekre épülő tervező munka szintjei
a testnevelés tanításában 46
1.3.1. A pedagógiai program és a testnevelés 46
1.3.2. A testnevelési tantárgyi program készítésének szempontjai 50
1.3.3. A tanmenetkészítés 59
1.3.4. Az óratervezés 75
2. A testnevelés tanításának tantárgypedagógiai kérdései 91
2.1. A motoros tanítási, tanulási folyamat 93
Bevezetés 93
2.1.1. Az oktatással összefüggő legfontosabb alapfogalmak tisztázása:
A tanulás és az oktatási folyamat 93
2.1.2. Az oktatási folyamat általában és a motorostanulás 96
2.1.3. A motoros tanítási, -tanulási folyamat szerkezeti felépítése
és oktatásmódszertani feladatai 99
2.1.4. A mozgásos cselekvéstanítás, -tanulás sajátosságai 106
2.2. Az oktatási módszerek 112
Bevezetés 112
2.2.1. A módszer fogalom értelmezése 112
2.2.2. Oktatási módszerek a motoroscselekvés-oktatásban 114
2.3. Oktatási stratégiák 136
2.3.1. Az oktatási stratégia meghatározása, felosztása 136
2.4. A mozgásoscselekvés-oktatás szervezési feladatai 145
Bevezetés 145
2.4.1. Szervezés a testnevelésórán 145
2.5. A motoros képességek fejlesztése 158
Bevezetés 158
2.5.1. A témával kapcsolatos fogalmak tisztázása 158
2.5.2. A motorosképesség-fejlesztés tantárgypedagógiai szempontjai 163
2.5.3. Módszertani javaslatok a motorosképesség-fejlesztéshez 165
2.6. Motiválás a testnevelés tanításában 170
Bevezetés 170
2.6.1. A témával kapcsolatos legfontosabb fogalmak tisztázása 171
2.6.2. A motiválás lehetőségei és eszközrendszere
a testnevelés tanításában 175
2.7. A differenciálás elvi és gyakorlati kérdései a testnevelés tanításában 181
Bevezetés 181
2.7.1. A differenciálással összefüggő legfontosabb fogalmak tisztázása 181
2.7.2. Differenciáltság és egységesség a testnevelés tanításában
- elvi alapok és gyakorlati megoldások 183
2.8. A tanulók értékelése, ellenőrzése és osztályozása
az iskola tesnevelésében 190
Bevezetés 190
2.8.1. A témával kapcsolatos fogalmak értelmezése 191
2.8.2. A teljesítmény értelmezése és értékelése a testnevelés tanításában 194
2.8.3. Értékelési formák a motorosoktatásban 195
2.8.4. Az adatgyűjtés módszerei 197
2.8.5. Az osztályozás 198
2.9. Kommunikáció a testnevelés tanításában 202
Bevezetés 202
2.9.1. A témával összefüggő legfontosabb alapfogalmak tisztázása 202
2.9.2. Kommunikáció a testnevelésórán 205
2.10. Baleset- és egészségvédelem 211
Bevezetés 211
2.10.1. A balesetek és sérülések okai a testnevelésórán 212
2.10.2. Hogyan hárítsuk el a baleseteket és a sérüléseket? 213
2.10.3. Az egészségvédelem alapvető feltételeiről 215
3. Mellékletek 217
Idegen szavak és kifejezések jegyzéke 219
Fogalomtár 225
Óravázlat (1) 233
Óravázlat (2) 241
Irodalom 249
Javasolt irodalom 252

Ajánlatunk Önnek!
Adatok
Kiadó
Dialóg Campus
VTSZ
4 901
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
shopmania.hu arfalo.hu aprohirdetesingyen.hu arumagazin.hu vatera.hu