A Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja gondozásában megjelentetett, és a HVG-ORAC által forgalmazott kötet (a „The Economics of EC Competition Law: Concepts, Application and Measurement” c. mű harmadik kiadásának magyar nyelvű fordítása) az európai közösségi versenyjog alkalmazásához kapcsolódó közgazdasági elméletet és elemzési módszereket mutatja be. E terület egyre jelentősebbé válik, hiszen a hatóságok a versenykorlátozó viselkedéssel kapcsolatos döntéseikben egyre gyakrabban támaszkodnak közgazdasági érvelésre is. A szerzők, akik munkájuk során a versenyszabályozás közgazdaságtanának alkalmazásában komoly tapasztalatot szereztek, lényegre törően, a könnyebb megértést segítve közelítenek e komplex és bonyolult témához.
A könyv
• ismerteti a versenyjogot megalapozó közgazdasági alapelveket, így például a piaci erő, a piacdefiníció és az effektív verseny fogalmait;
• bemutatja az Európai Bizottság által alkalmazott közgazdasági módszereket;
• feltárja, hogy a közgazdasági elmélet hogyan kapcsolódik az alapszerződés 81. és 82. cikkéhez (az Európai Unió működéséről szóló szerződés 101. és 102. cikkéhez), valamint az összefonódás-ellenőrzési rendelethez;
• a közgazdasági fogalmakat és elemzési módszereket világos és közérthető módon tárgyalja, esettanulmányokon és példákon keresztül mutatva be azok alkalmazását;
• az Európai Bizottság és az Európai Unió bíróságai legfontosabb döntéseinek ismertetésével szemlélteti a közgazdaságtan szerepét a versenypolitikában.
A kötet nemcsak kitűnő kézikönyv a versenyjog hazai alkalmazói számára, de ideális tankönyvként használhatják a jogi és közgazdasági tanulmányokat folytató egyetemi hallgatók is.
A kötet adatai:
Formátum: B/5
Megjelenés éve: 2011
Terjedelem: 801 oldal