Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Kommunikáció, média


Sorrend:

12

-15%
ALTERNATÍV REGISZTEREK

A kulturális ellenállás formái a magyar neoavantgárdban

Kommunikációkutatás sorozat

Szerző: Havasréti József

Typotex Kiadó, 2006

 

A hazai neoavantgárd csoportok politikai, kulturális tevékenységét és a hétköznapi ellenállás gyakorlatát ismereti a szerző, és feleleveníti azokat a sajátos technikákat, amelyekkel az underground művészeti csoportok erőforráshiánnyal (információhiány, szűkös anyagi lehetőségek, a nemzetközi művészeti élettől való elzártság) küszködve professzionális technikákat és a barkácsolást vegyítve, a nyugati kultúra és a szovjet típusú környezet kettősségében egyensúlyoztak.

Három esettanulmány szolgál illusztrációul. Molnár Gergely és a Spions, mint az első magyar punkzenekar esete, akik olyan szélsőséges reakciót váltottak ki, hogy hamarosan emigrációba kényszerítették őket. A képzőművészekből, irodalmárokból, rockzenészekből álló Fölöspéldány-csoport, amely sokféleségéből adódó szokatlanságának erejével szállt szembe a hivatalos kultúrával, és a Lélegzet nevű 1980–1985 között működő élő folyóirat, amely e sajátos médiumával megkerülte a cenzúrát, informális értelmiségi „szalont” jelentett, és újra felfedezte a szóbeliséget.

 
2 500 Ft
Akció: 2 125 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
A KOMMUNIKÁCIÓ SZOCIOLÓGIAI ELMÉLETE

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerző: Loet Leydesdorff

Fordította: Jakab András

Typotex Kiadó, 2007

 

A kötet a tudomány, a technológia és az innováció kommunikációs problémáinak tanulmányozásába vezet be a társadalmi alrendszerek tudásalapú önszervező dinamikájának feltárásán keresztül.

A szerző – ahogy a kötet címe is jelzi – a kommunikációt egyfajta szociológiai elméletként definiálja. Ugyanakkor érzékelteti, hogy ez a rekonstrukció csak egy lehetséges hipotézis az egymással versengő elméletek sorában, amelyek a társadalmat kommunikációs rendszerként fogják fel.

 

A könyv szerzője holland, az Amszterdami Kommunikációkutató Iskola (ASCoR) docense, biokémiai és filozófiai tanulmányokat követően és szociológiából doktorált. Publikációi a tudományfilozófiára, a társadalmi hálózatok analízisére és az innováció szociológiájára is kiterjednek.

 
3 500 Ft
-15%
A KOMMUNIKÁCIÓ MINT PARTICIPÁCIÓ

Szerkesztette: Horányi Özséb

Typotex Kiadó, 2007

 

A kötet három olyan terminus, az intézmény, a színtér és az ágens használatának elemzésére vállalkozik, amelyekről a tanulmányok szerzői, de talán a kommunikációkutatás általában is azt tartja, a kommunikációról gondolkodva megkerülhetetlenek. Mindazonáltal ezzel a kötettel szokatlan utat választottak a szerzők, legalábbis a kommunikációkutatásban szokatlant: olvasása alighanem nagyobb figyelmet igényel majd, mint amire a kommunikációról szóló írások nagyobb része esetében szükség van. Megengedtük azonban magunknak ezt, egyrészt, mert szándékaink szerint olvasóink elsősorban egyetemi és főiskolai hallgatók, valamint tanáraik és a kommunikációkutatás iránt érdeklődők, másrészt pedig, mert meggyőződésünk, hogy a kommunikációkutatásnak ma többek között saját eszközeinek szemügyre vételére is szüksége van – hogy ezek a kutatóeszközök, amelyekkel (máskor és másutt) magát a kommunikációt vizsgálja, valóban jól lássák el feladataikat. Szokatlan tehát a kötet dictioja szükségességével együtt is.

 
4 200 Ft
Akció: 3 570 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET ISMERETELMÉLETI ALAPJAI

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerző: James A. Anderson

Fordította: Wilhelm Gábor

Typotex Kiadó, 2005

 

Ha meg akarjuk érteni a folyóiratokban és kézikönyvekben hemzsegő tucatnyi elmélet zavarba ejtő sokféleségét, érdemes kezünkbe vennünk Anderson könyvét. Ugyanis a Társadalmi kommunikáció sorozat ezen kötete segítségünkre lesz, hogy tájékozódni tudjunk, de legalábbis támpontokat találjunk a bennünket mára már elárasztó tudományos elméletek rengetegében. E könyv igyekszik régész módjára feltárni a különböző elméletek közös eredőjét, hasonlóságukat és fejlődésük útvonalát egyaránt. Valamint magyarázatot keres az elméletek társadalomban betöltött szerepére, hogy mitől válik valamely gondolat, információ mellőzötté, míg egy másik a fennálló tudományos diskurzusban való részvétel elengedhetetlen feltételvé, majd pedig uralkodó irányzattá.

 
2 900 Ft
Akció: 2 465 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TÁRSADALMI KOMMUNIKÁCIÓ MÉRNÖKÖKNEK

Baccalaureus Scientiae sorozat

Szerzők: Hamp Gábor, Horányi Özséb

Typotex Kiadó, 2006

 

Ennek a szöveggyűjteménynek az a feladata, hogy bevezetést adjon a kommunikáció jelenségeinek vizsgálatába a közvetlen, minden közvetítettséget nélkülöző kommunikatív események példáján. Régi tapasztalata ugyanis a kommunikáció oktatásának, hogy a közvetlen emberi (vagy más néven személyközi) kommunikáció mindenki számára ismerős eseteinek, vagyis a dialógusok elemzésének segítségével lehet a leghatékonyabban megközelíteni a kommunikatív jelenségszféra egészét. Ennek kiindulópontjában is a diákok nyilvánvalóan sikeres kommunikációs gyakorlata, illetőleg tapasztalatai állnak: maga a kurzus elsősorban ezeket a tapasztalatokat kívánja tudatosítani és rendszerezni.

 
2 400 Ft
Akció: 2 040 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZÓBELI BEFOLYÁSOLÁS I.

I. Nyelv, gondolkodás, kultúra

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerkesztette: Síklaki István

Typotex Kiadó, 2008

 

Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet. Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai

beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és működési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítők nyelvi furfangjait?

 

 
3 900 Ft
Akció: 3 315 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZÓBELI BEFOLYÁSOLÁS II.

II. Nyelv és szituáció

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerkesztette: Síklaki István

Typotex Kiadó, 2008

 

Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet. Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai

beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és működési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítők nyelvi furfangjait?

 

 
3 900 Ft
Akció: 3 315 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
VALLÁSI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS VALLÁSI DISKURZUS

Vallástudományi könyvtár 10.

Szerző: Máté-Tóth András

L’Harmattan Kiadó, 2013

 

A vallás Kelet-Közép-Európa társadalmaiban 10 esztendővel korábban vált a politikai viták kiemelt témájává, mint Amerikában a rettenetes New York-i terrortámadást követően. Az 1989/91 közötti földindulás szerűen megindult gazdasági, politikai és kulturális átmenet miatt a társadalom elemi továbbtanulásra kényszerült. A demokrácia, az emberi jogok, Európa, a nemzet és nem utolsó sorban a vallás fogalmait újra kellett betűznie. E folyamat máig is tart. Új és új apropók révén nagy lendülettel és elszántsággal feszülnek egymásnak politikai érdekek és csoportok, nem ritkán baráti közösségek és rokoni kapcsolatok színteréig menően.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A VILÁGHÁLÓ METAFORÁI

Bevezetés az új média művészetébe

Szerző: Szűts Zoltán

Osiris Kiadó, 2013

 

E-könyv, blog, remix, virtuális múzeum, torrent – néhány kiemelten tárgyalt téma kötetünkből, mely egy új, eddig kevésbé feltérképezett komplex jelenséget, az online művészetet mutatja be. Szűts Zoltán irodalomtörténész, médiakutató a világháló globális természetéből fakadóan nemcsak a magyar online művészetről ír, hanem olyan széles kitekintést ad, mely segít megérteni a mémekkel és linkekkel átszőtt világháló természetét.

 
3 480 Ft
Akció: 2 960 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
-20%
A HÍREK TÖRTÉNETE

Szerző: Andok Mónika

L’Harmattan Kiadó, 2013

 

A hírek története empirikus szövegkutatásra épülő műfajtörténet. Arra keresi a választ, hogy milyen különbségek és milyen azonosságok ragadhatók meg a hírek eltérő tematikus beágyazottsága – politikai hírek, gazdasági hírek, bulvárhírek, stb. – alapján. Illetve ezen hasonlóságok és különbségek mire vezethetők vissza és milyen következményekkel járnak.

Jelen kötet interdiszciplináris ugyan, de a kulturalista szemléletet követi, amely kulturális tudásként tekint a hírre, de természetesen nem tagadja a politikai-ideológiai vagy gazdasági indíttatású elemzések relevanciáját. Külön kitér a hírek objektivitásával kapcsolatos magyar állásfoglalásokra is, feltérképezi az objektivitásnak mind az intézménystratégiai, mind a szövegstratégiai alakulását.

 
2 600 Ft
Akció: 2 080 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
HUNGARIAN MEDIA LAW

Szerző: Koltay András

Complex Kiadó, 2012

 

The media regulation of a particular country cannot be evaluated exclusively on the basis of the text of the respective laws. Despite that, the new Hungarian media regulation was subject to numerous criticisms in Hungary and abroad; some of these accusations were quite unrealistic.

 

To make a well-founded judgement, it is necessary to have a precise knowledge of the history of the regulation, the constitutional norms of the state and the legal meaning of the notions included in a given law, as well as the legal practice applied by the courts and authorities. The authors of this study have made an attempt to adopt such a complex approach when examining the specific provisions.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
AZ ÚJ MÉDIAMONOPÓLIUM

Szerző: Ben H. Bagdikian

Complex Kiadó, 2012

 

A médiakritika egyik alapművének tartott The Media Monopoly ezen átdolgozott, bővített kiadása 2004-ben jelent meg az Amerikai Egyesült Államokban, The New Media Monopoly címen. Az azóta eltelt majdnem egy évtized alatt számos jelentős változás következett be úgy a nemzetközi médiapiacon, mint az amerikai médiatulajdonlásban, azonban Az új médiamonopólium sok tekintetben mégsem veszített aktualitásából.

 

Noha a könyv az újságíróképzések és a média szakos egyetemi hallgatók kötelező olvasmánya szerte a világon, szerzőjének célja egyáltalán nem a szakma, a teoretikusok, a szabályozó hatóságok vagy a piaci szereplők megszólítása volt, hanem az, hogy lerántsa a leplet a közvélemény előtt az amerikai médiamonopóliumok praktikáiról és taktikáiról. Lépten-nyomon hallhatunk és olvashatunk arról, hogy a kereskedelmi média milyen pozitív vagy negatív hatást gyakorol a médiafogyasztókra, arról azonban kevesebb szó esik, hogy a kereskedelmi médiát milyen behatások érik: milyen célok, érdekek és egyéb tényezők határozzák meg a működését és azt, hogy mi kerül be egy híradásba vagy műsorba.

 
3 045 Ft
Akció: 2 740 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MI A BAJ A MÉDIÁVAL?

Az Egyesült Államok médiapolitikája a 21. században

Szerző: Robert W. McChesney

Complex Kiadó, 2013

 

Robert W. McChesney műve azt a kérdést feszegeti, hogy az egész világon csodált és modellértékűként számon tartott észak-amerikai médiarendszer tényleg olyan csodás-e belülről, mint amilyennek kívülről látszik. Alapkérdése, hogy egy kifejezetten profitorientált médiarendszer, mint amilyen az amerikai, mennyiben tud megfelelni a médiával szemben támasztott, az Egyesült Államok alapító atyái által megálmodott és oly sokszor és büszkén hangoztatott demokratikus elvárásoknak. Betöltheti-e egyáltalán a közhatalom ellenőrzésének funkcióját, szolgálhatja-e az állampolgárok közügyekben való tájékozódását, képvisel-e bármiféle közérdeket?

 
3 465 Ft
Akció: 3 120 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MAGYAR ÉS EURÓPAI MÉDIAJOG

Második, átdolgozott kiadás

Szerkesztők: Koltay András, Nyakas Levente

Complex Kiadó,  2015

 

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A FELETTES MI

Kulturális és médiaetika a sámánok korától a showmanek koráig avagy korszerűtlen elmélkedés a szimbolikus és diabolikus világlátás válaszútján

Szerző: Márton Árpád

Gerhardus Kiadó, 2009

 

Ha az újkor kultúrája - a nominalizmus, a relativizmusok, a marxizmus, a freudizmus, a posztmodern és a fogyasztói doktrínák során keresztül - nem emancipálódott volna a saját etikai princípiumaitól, a média ma nem fenyegetne az emberi tudatok fölött gyakorolt hatásának megfékezhetetlenségével, és olyan alapértékeink, mint a szólás és véleménynyilvánítás szabadsága sem váltak volna az emberi személy és a társadalmi közjó elárulóivá. Pedig a kultúrán belül épp annak etikai szempontja jelöli ki az emberi lét rendezésére szóló küldetését, és csakis az etika szellemétől átjárt kultúra képes segítséget nyújtani az ember egzisztenciális válsághelyzeteiben: biztosítani az emberi létminőség és az emberi lét fennmaradását.

 
2 300 Ft
Akció: 2 070 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
  INFORMÁCIÓS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIAI SZEKTOR MAGYARORSZÁGON, 1995-1999

Központi Statisztikai Hivatal, 2001

 

Az információs és kommunikációs technológiák rendkívül gyors fejlődése következtében statisztikai megfigyelésük nagy kihívást jelent. A kiadvány újdonságnak számít, hiszen ilyen típusú statisztikai összefoglaló az IKT-szektorról még nem készült, sőt nemzetközi mércével mérve is úttörő munka.

Hat fejezetből áll: - Az IKT-szektor és információs társadalom fogalmi rendszerébe ad betekintést és vázolja a szektor elemzéséhez használt adatbázis relatív korlátait.

- Konkrétan az IKT-szektor magyarországi helyzetével foglalkozik, ezen belül is nemzetgazdasági súlyával, az IKT-szolgáltatások jellemzőivel és az elektronikus kereskedelemmel.

- Az IKT-szektor piacát vizsgálja nemzetközi viszonylatban.

- Átfogó elemzést nyújt az EU, az EFTA, valamint a társult országok információstársadalom-statisztikai tevékenységéről.

- Számos táblázatot tartalmaz, melyek a kutatók számára módot adnak további elemzések készítésére.

 
2 500 Ft
-10%
A SAJTÓ-HELYREIGAZÍTÁS BÍRÓSÁGI GYAKORLATA

Szerző: Pribula László dr.

HVG-ORAC Kiadó, 2012

 

A nyomtatott és elektronikus sajtó elmúlt évtizedekben tapasztalható rohamos fejlődése következtében Magyarországon is nőtt a sajtó-helyreigazítási perek jelentősége. A rendkívüli gyorsaságú, szűk körű bizonyítási eljárást engedő, a jogviták eldöntésének különleges nyelvtani és logikai értelmezését igénylő perek bírósági gyakorlatának a megismerése mind a jogkereső közönség, mind a sajtó munkatársai szempontjából kiemelt jelentőséggel bírhat. A könyv a nemzetközi gyakorlat rövid ismertetésével együtt, tematikus szerkezetben mutatja be a jogalkalmazásban leggyakrabban előforduló problémákat, részletesen elemzi az elmúlt évek jelentős sajtó-helyreigazítási pereit, átfogóan vizsgálja a legutóbbi időszak megváltozott jogszabályi környezetének következményeit, és bemutatja a jogintézmény továbbfejlesztésével kapcsolatos, nagy érdeklődést kiváltó vitákat.

 
3 800 Ft
Akció: 3 420 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
SZAKRÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ

Szerző: Lovász Irén

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

A kötet témája és módszere a kommunikációelmélet, a nyelvtudomány, a néprajztudomány, a kulturális antropológia és a vallástudomány határain mozog. Arról az általános, emberi, de kultúránként és vallásonként különböző formában megmutatkozó jelenségről szól, ahogy az ember kapcsolatot teremt a természetfölötti hatalommal vagy hatalmakkal, erőkkel. Ezt a jelenséget nevezi a szerző szakrális kommunikációnak.

 

Ez a könyv második kiadása. Eredeti célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a szakrális kommunikáció jelenségére, javaslatot tegyen elméletének kidolgozására, és a népi imákról szóló részfejezettel hozzájáruljon a szakrális kommunikáció általános elméletéhez valamint az empirikus vallásantropológiai módszerekkel történő imakutatáshoz. A könyv nemcsak elérte eredeti céljait, hanem újszerűségével, interdiszciplináris nyitottságával serkentően és megtermékenyítően hatott a hazai kutatásokra. Mára egyetemi tananyag és sokat hivatkozott mű lett. Ezért indokolttá vált újabb kiadása.

 

A szerző a KRE BTK Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék docense.

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A NYILVÁNOS BESZÉD

Szerző: Horváth Lajos

Balassi Kiadó, 2008

 

A nyilvánosság előtt értelmesen, hatásosan beszélni cseppet sem könnyű feladat! Különösen azok számára, akik egyik napról a másikra kerülnek olyan pozícióba, ahol munkájuk része a nyilvános fellépés, és érvényesülésük múlik azon, miként állnak helyt. A lámpa-, kamera- vagy mikrofonláz – még a műfajban gyakorlattal rendelkezőknél is – ronthatja az egyébként meglévő képességeket. Vajon csökkenthető-e valami módon a gátlás? Miért van az, hogy a nyilvánosan beszélők (televízió, rádió, vagy az előadótermek szereplői) szinte kivétel nélkül hangsúly, tagolási és értelmezési hibákat követnek el? Érdekes módon magánbeszédükben ezek az értelmezési hibák nem, vagy rendkívül ritkán jelentkeznek. Milyen alapvető különbségek vannak magánbeszédünk és a nyilvános beszédünk között? Egy gyakorlati szakember – aki több mint negyven esztendeig volt a Magyar Rádió bemondója, három évtizede beszédoktatóként is működik – keresi a válaszokat ezekre a kérdésekre, és ad hasznos tanácsokat azoknak, akik a nyilvánosság előtt elmondott beszédüket hatásossá, jól követhetővé, megjegyezhetővé kívánják tenni.

 
2 900 Ft
Akció: 2 610 Ft
Kezdete: 2017.06.12
A készlet erejéig!
-10%
A MÉDIASZABÁLYOZÁS KOMMENTÁRJA

A kézirat lezárva: 2011. október

Médiakommentár - A 2011. elején hatályba lépett médiatörvény magyarázata

Szerzők: Dr. Andrássy György, Dr. Beke Nándor, Dr. Boncz Ditta, Dr. Csink Lóránt, Dr. Géczi Kinga, Dr. Lapsánszky András, Dr. Karácsony-Pretsner Kamilla, Dr. Kerekes Sugárka, Dr. Kiss Zoltán, Dr. Koltay András, Dr. Kovács András, Dr. Mayer Annamária, Dr. Molnár-Bíró György, Dr. Nyakas Levente, Dr. Orosi Renáta, Pálinkás Judit, Dr. Pogácsás Anett

Szerkesztette: Dr. Koltay András, Dr. Lapsánszky András

Complex Kiadó, 2011

 

Az új magyar médiaszabályozás régi adósságot törlesztett, amikor hatályon kívül helyezte az 1986-ból, illetve 1996-ból származó, a legtöbb elemében korszerűtlennek tekinthető korábbi szabályozást. Az új médiatörvény azonban sokak számára váratlan és meglepő intenzitású indulatokat provokált. Ennek ellenére a szabályozás 2011. elején hatályba lépett, és a média "piaca" azóta is működik Magyarországon, immár új jogalkalmazó hatóság mellett, új jogszabályi alapokra helyezendő bírósági gyakorlattal.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
  KULTÚRAKÖZI KOMMUNIKÁCIÓ – AZ INTERKULTURÁLIS MENEDZSMENT ASPEKTUSAI

Szerző: Falkné Bánó Klára

Perfekt Kiadó, 2008

 

A XXI. században a kultúraközi kommunikáció és menedzsment témakörei a nemzetközi kutatások fontos célterületei. A világgazdaság globalizációs tendenciáinak tükrében ma már kelet-közép-európai térségünkben, így Magyarországon is kiemelkedően fontos a téma tanulmányozása. Az egész világon egyre több felsőoktatási intézmény tantervébe vezetik be oktatását, Magyarországon is ma már számos egyetemen és főiskolán tanítják az interkulturális kommunikációt. Ez a könyv, a jól kidolgozott elméleti tudnivalók mellett számos gyakorlati résszel segíti olvasóját a téma megértésében és elsajátításában.

 
2 800 Ft
KULTÚRÁK@KONTEXTUSOK.KOMMUNIKÁCIÓ

Szerkesztette: Dr. Hidasi Judit

Perfekt Kiadó, 2007

 

A válogatásban az angol, az arab, a francia, a japán, a kínai, a koreai, a német, az olasz, az orosz, a portugál és a spanyol nyelvnek megfelelő nyelvországok kaptak helyet. Egy-egy nyelvet több ország is magáénak mondhat; így például az angol nyelvterületről az Egyesült Államok, Írország és Nagy-Britannia egyaránt szerepel egy-egy fejezettel, a német nyelvterületet pedig Németország és Ausztria mellett Svájc is reprezentálja. A könyv azonban nem a nyelvekről szól, hanem elsősorban a nyelvet használók kultúrájáról, az adott kultúra szabályairól és szokásairól, külön figyelmet fordítva az üzleti kommunikáció vetületeire. Minden tanulmány szerzője az adott kultúra egy-egy jeles ismerője; a kötetet Buda Béla értő tanulmánya vezeti be. Haszonnal forgathatják az idegen nyelvet tanulók, a kommunikáció és a kultúra kérdései iránt érdeklődők, multikulturális közegben mozgó üzleti, gazdasági, kulturális és diplomáciai szereplők.

 
3 650 Ft
KÖZÉLETI KOMMUNIKÁCIÓ

Szerzők: Bíró Mária, Nyárády Gáborné

Perfekt Kiadó, 2008

 

A nyilvános szereplés sikere jelentős mértékben függ a megszólaló retorikai képességétől, szavainak meggyőző erejétől, kommunikációs kultúrájától. Minden kimondott vagy leírt szó megmutatja egyéniségünket, képet ad rólunk, illetve a szűkebb és a tágabb környezetünkhöz fűződő viszonyunkról. E könyvben gyakorló szakemberek oktatják a sikeres nyilvános szereplés elméleti és gyakorlati tudnivalóit és technikáit, a retorikai készség és a nyelvi kultúra fejlesztésének módszereit, valamint a közéletben leggyakrabban előforduló közlésfajták és közlésmódok tartalmi és formai sajátosságait.

 
2 890 Ft
CROSS-CULTURAL COMMUNICATION

Szerző: Polyák Ildikó

Perfekt Kiadó, 2004

 

A könyv a kultúraközi kommunikáció iránt érdeklődőknek, az azt főiskolai szinten tanulóknak szól, s egyúttal munkafüzetként is szolgál, azaz a tankönyvi vonalat feladatok szakítják meg. A feladatok többféle célt szolgálnak: feltárják az olvasó előzetes ismereteit, kutatják nézeteit, értékeit, attitűdjeit stb., a tárgyalt témával kapcsolatos reflexióra késztetnek, illetve olyan eseteket, szituációkat, dialógusokat, statisztikákat mutatnak be, amelyek kapcsán az olvasók/hallgatók megvizsgálhatják az elméleti anyag érvényességét és megbízhatóságát.

 
1 700 Ft
-20%
  A VÁLTOZÁS KULTÚRÁI. MŰVÉSZET, MÉDIA ÉS RENDSZERVÁLTÁS

Szerkesztette: Müllner András

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a magyarországi rendszerváltás sokunk életét alapvetően meghatározó kulturális változást is jelentett. A jelen kötet tanulmányainak szerzői, akik az Eötvös Loránd Tudományegyetem Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetében tanulnak/ tanultak és dolgoznak, ezt a mindent átfogó változást vizsgálják, kiki a maga területén. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó sokféle témával és megközelítéssel találkozhat e kötetet olvasván, nem is mindig magáról a rendszerváltásról, sokkal inkább arról, ami megelőzte és ami követte, az „ilyen volt – ilyen lett” összehasonlító logikája szerint. Az szocializmus éjszakai életének kultúrszociológiai vizsgálata ugyanúgy helyet kap a válogatásban, mint az ezredforduló televíziós jelenségeinek médiaszociológiai elemzése. Több tanulmány központi témája a dokumentumfilm, vagy épp a magyar filmgyártás, de a rendszerváltás előtti és utáni hivatalos és underground képzőművészet viszonya, valamint a változásban lévő irodalomértés kérdése is hangot kap.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
GÉPÉRZET. INTERFÉSZ, INTERAKCIÓ, NAVIGÁCIÓ

Szerkesztette: Kangyal András, Laufer László

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

Miért tudja egy fél éves gyerek feloldani a billentyűzárat az iPhone-on és miért bizonytalanodik el sok gyakorlott felhasználó is, ha egy hibaüzenet után az "ok" és a "mégsem" gombok között kell választania? A válasz mindenképp az eszköz és a felhasználó közötti interakcióban keresendő: hogyan épül föl egy interfész, hogy érzékeljük, hogy értelmezzük, milyen lehetőségeket kínál, és válaszainkat hogyan tudjuk a felületen keresztül közölni a számítógéppel.

Ez a könyv azoknak szól, akik szeretnék megismerni és elemezni az ember és a számítógép közötti kommunikációs folyamatot, túllépni a hétköznapi kattintások unalmas világán, megismerni a gépekkel való interakció történetét és bepillantást nyerni annak lehetséges fejlődési irányaiba.

 
2 800 Ft
Akció: 2 240 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A MÉDIA TÖRTÉNETE

Szerzők: Barbier, Frédéric; Bertho Lavenir, Catherine

Osiris Kiadó, 2004

 

A szerzőpáros műve a különféle médiumok történetét taglalja 1751-től egészen az internetig. Médián elsődlegesen a könyvet és az időszaki sajtót értik, de a 20. század történetében fontos szerepet játszanak a kép,- illetve hangátvitellel működő médiumok is: 1940-et megelőzően a rádió és a mozifilm, később, a 20. század második felében pedig a televízió, a videó, az elektronikus játékok és a telematikus hálózatok. A könyv szerzői két szempontból vizsgálják a kérdést: egyrészt különös figyelmet fordítanak a médiumok politikai funkcióira, a nyugati országok demokráciájának működésében betöltött szerepére; de az is a könyv céljai közé tartozik, hogy bemutassa az írott, majd az utánuk következő elektronikus médiumok közötti szerves összefüggéseket. A kérdésfeltevés meghatározza a könyv tér- és időbeli kereteit. Az internet puszta léte arra készteti a gondolkodó főket, hogy újraértékeljék a cenzúra és az ellenőrzés kérdéseit. Barbier és Bertho Lavenir tehát nemcsak Franciaországról szólnak, hanem részletesen tárgyalnak minden országot, amely tevőlegesen részt vett a nyugati típusú demokrácia megformálásában: különös figyelmet kap tehát pl. a 19. századi Németország könyvészete és az USA 20. századi médiatörténete. A pontosan dokumentált, idézetekben bővelkedő műben számos, az adott kor atmoszféráját hűen visszaidéző anekdotát találhat az érdeklődő olvasó.

 
3 680 Ft
Akció: 3 130 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
-20%
  A FOLYÓIRATOK KULTÚRÁJA AZ ELEKTRONIKUS KOR SZEMSZÖGÉBŐL

Szerkesztette: Gács Anna

L’Harmattan Kiadó, 2007

 

Az utóbbi tíz évben a digitális folyóiratok részévé váltak nemcsak a tudományos életnek, de a mindennapoknak is. A folyóiratok kultúrája robbanásszerűen átalakult, és a folyamat ma is tart. Kötetünk angol és magyar nyelvű tanulmányai a digitális korszak folyóiratainak sajátosságait vizsgálják. Milyen lehetséges és már megvalósított formái vannak e műfajnak? Milyen viszonyban van ez az új jelenség a nyomtatott sajtóval? Milyen új tudományos eredményeket kínál a folyóiratok hiperlinktechnikájának elemzése? Olcsóbbá és demokratikusabbá válik-e a tudományos munka, vagy éppen ellenkezőleg, csak a meglévő egyenlőtlenségek termelődnek újra a digitális világban is? Milyen társadalmi-gazdasági változásokba tagozódik bele a folyóirat-kultúra átalakulása? A kötet egy nemzetközi együttműködés révén létrejött konferencia előadásait tartalmazza.

 
1 950 Ft
Akció: 1 560 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG ÉS KAMPÁNY A MÉDIÁBAN

Szerkesztette: Bajomi-Lázár Péter, Kotroczó Róbert, Sükösd Miklós

L’Harmattan Kiadó, 2007

 

A politikai újságírásra fordított figyelem különösen kampányidőszakban nő meg, a kampányok pedig a 2000-es évek eleje óta egyre sűrűbben követik egymást. A politizáló nagyközönségnek hol az európai parlamenti, hol a magyar országgyűlési, hol az önkormányzati választásokra való készülődést, hol pedig a különböző pártok által indított népszavazási kezdeményezések előkészületeit kell figyelemmel követnie. A politikai hatalom megtartásáért vagy megszerzéséért vívott kampány szinte permanenssé vált – és ezzel párhuzamosan növekedett az a nyomás is, amely a politikusok, a befektetők és a közönség részéről éri az újságírókat.

 
1 900 Ft
Akció: 1 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
TÁVOLABB A MÉDIÁTÓL. 2004-ES KAMPÁNYOK VIZSGÁLATA

Szerkesztette: Kiss Balázs

Kiadó: L’Harmattan Kiadó, 2006

 

Manapság szerte a demokráciákban a kampányok mind nagyobb része a médián kívül zajlik. Bár a politikus jelenléte a televízióban továbbra is átható, a kampányfőnökök egyre nagyobb figyelmet fordítanak a helyi kampányolásra és mindazokra az eszközökre, például a kampánylevelekre, vagy a politikusi telefonhívásokra, amelyekkel a médiát megkerülve érhetik el a választót. Ez alapján szokás premodern, modern és posztmodern kampányokról beszélni.

A tendencia érvényesül Magyarországon is. A szerzők a kötetben 2004 két kampányát, az európai parlamenti választásokat megelőzőt és a decemberi népszavazás kampányát egységes elméleti keretben vizsgálva jellemzik az egyes magyar pártok kampányait, felmutatják azok a premodern, modern vagy éppen posztmodern jellegét, továbbá a kampányok megjelenését a televízió-híradókban. Ezeken túl a kötet foglalkozik az európai választások német kampányával, valamint Gyurcsány Ferenc 2005-re is átnyúló kommunikációs stratégiájával.

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KÖZSZEREPLÉS

Szerző: Németh Erzsébet

Osiris Kiadó, 2006

 

Németh Erzsébet Ph.D. logopédus, szociálpszichológus a közéleti kommunikáció gyakorlatának és elméletének egyik legelismertebb hazai szakértője, kutatója és oktatója. Széleskörű társadalmi méretű kommunikáció nélkül a nagyobb vállalatok, a politikai, a társadalmi-, a tudományos szervezetek, szakmai ágazatok, érdekképviseletek tevékenysége ma már elképzelhetetlen. Ahhoz, hogy felkeltsük, és fenntartsuk a média érdeklődését, illetve csökkentsük a veszélyeket, a médiumok kezelésében jártas, tömegek számára hitelesen, szakszerűen és egyben érthetően, sőt érdekesen kommunikáló közszereplőkre van szükség.

 
3 480 Ft
Akció: 2 960 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
-15%
POLITIKAI KOMMUNIKÁCIÓ

Javított kiadás

Szerző: Mazzoleni, Gianpietro

Osiris Kiadó, 2006

 

Első magyarul megjelenő kötetében a szerző átfogó képet nyújt a politikai kommunikáció mai helyzetéről a politikai retorikától a választási kampányokig, a közszolgálati televízió válságától az újságírói foglalkozás etikai kérdéseiig. Alapos vizsgálatnak veti alá a mediatizált nyilvánosság szereplőit, a média és ezen belül a televízió politikai szerepét, a politika rítusait, szimbólumait és nyelvezetét. Részletesen tárgyalja a választási kampányt és annak kommunikációját, a politikai-választási marketing jelenségét, az állampolgár részvételét a politikában, a közvélemény-kutatások hatását, a politikai elit kiválasztódását és szerepét, s eközben az olvasó a politikai kommunikáció kutatási eredményeit is megismerheti.

 
3 280 Ft
Akció: 2 790 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
-15%
RETORIKA

Szerzők: Adamik Tamás, Adamikné Jászó Anna, Aczél Petra

Osiris Kiadó, 2004

 

A retorika elméleti és gyakorlati vetületeire egyaránt kitekintő tudományos kézikönyv a klasszikus diszciplína teljes bemutatására törekszik. A retorika több ezer éves történetének áttekintésével, a főbb fejlődési folyamatok kijelölésével és a fogalomtár rendszerszerű bemutatásával kezdődik a munka, amelyet azután a meggyőzés mint hatás és mint tulajdonság meghatározása, a hatás kiváltásának és létrejöttének, lehetséges megvalósulásának leírása, a szöveg és beszéd felépítésének tárgyalása, illetve a működéséhez szükséges elemek felsorolása követ. A könyv egyedülálló értékét adja a magyar retorikai tankönyv- és szakirodalom áttekintése és alapos vizsgálata. A kötetet közéleti kitekintés, valamint a retorika gyakorlati alkalmazásának területeit bemutató fejezetek zárják.

 
4 500 Ft
Akció: 3 825 Ft
Kezdete: 2017.09.15
A készlet erejéig!
MÉDIAETIKA

Szerző: Krokovay Zsolt

L’Harmattan Kiadó, 2003

 

Az etika az erkölcsi kérdések filozófiai tanulmányozása. A médiával kapcsolatban a legfontosabb erkölcsi kérdés az, hogy miként védhet meg minket a többség zsarnokságától. A szólásszabadság, mindenekelőtt a sajtó, a rádiózás és a televíziózás szabadságának tapasztalati vizsgálata azt mondja meg nekünk, hogy milyen a valóságban a mondanivaló nyilvános kifejezésének törvényes rendje. A filozófiai elemzés szembesíti a tényeket azzal, hogy milyennek kell, milyennek kellene lennie törvényes jogainknak, ha nem akarunk zsarnokságban élni. A tankönyv elsősorban nem a szerkesztőségek, hanem a filozófiai tanulmányokat folytató diákok és az érdeklődő olvasók számára kínál meggondolásra érdemes érveket. A vizsgálódás tanulságainak összegezését minden fejezet végén a legfontosabb fogalmak és összefüggések ábrájával, valamint ellenőrző kérdésekkel segíti. Abból indul ki, hogy megvizsgálja, mit ért Deák Ferenc a köztanácskozás szabadságán, s hogy miért kívánja meg John Stuart Mill szerint a valódi társadalmi fejlődés a cenzúra teljes megszüntetését. Annak mérlegelésével zárja a média etikájának elemzését, hogy megfontolja, abban a társadalomban, amellyel a nagy európai vallásháborúk lezárása óta kísérletezünk, miért kell ragaszkodnunk Európában, Amerikában és mindenütt a világon minden időszakos hisztéria ellenére is legelső szabadságunkhoz.

 
2 350 Ft
-20%
A KONVERGENS TELEVÍZIÓZÁS - WEB-TV-KÖZÖSSÉG

Szerző: Csigó Péter

L’Harmattan Kiadó, 2009

 

Televíziót úgymond mindenki látott már. Az internetről már azok is hallottak, akik még nem használták azt. Milliók kulturális horizontját,fantáziavilágát, identitását formálja ez a két eszköz. együtt és külön. Miközben mindannyian, akik tévét nézünk és internetet használunk, hiszünk valamit azok működéséről, és személyes tapasztalatainkat vidáman általánosítjuk, igen kevesen vannak azok, akik igazán tudják,hogy mi történik velünk - ezek által a csatornák által. Mi "csak nézünk, mint a moziban", s Csigó Péter lát mindannyiunkat együtt, s-kivételes módon-pontosan érti,hogy mit is jelent az új média szociokulturális kontextusa.

 
2 300 Ft
Akció: 1 840 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
  A KÖZSZOLGÁLATI MÉDIA ÉS AZ EURÓPAI VERSENYJOG. KÖZSZOLGÁLATISÁG A VÁLTOZÓ VILÁGBAN.

Szerzők: Tényi Géza, Bayer Judit, Nyakas Levente, Koppányi Szabolcs

L’Harmattan Kiadó, 2010

 

Az új évezred a média technológiai és tartalmi forradalmát is magával hozta. A közszolgálati média különösen nehéz helyzetbe került ezáltal, hiszen nem csupán a piaci és technológiai kihívásokhoz kell alkalmazkodnia, de a közszolgálatiság felfogásának változásából fakadó európai versenyjogi követelményekhez is.

Magyarországon mindezt még a közszolgálati média sajátos, térségünkre jellemző terhei is súlyosbítják: a gazdálkodási nehézségek és a nem kikristályosodott közszolgálati feladatkör. A kötet szerzői úgy vélik, az európai szemléletmód ez utóbbi problémák szintetizálásában és megoldásában is eszköz lehet azáltal, hogy áttekinthető, racionálisabb gazdálkodásra és a feladatkörök pontos meghatározására készteti a közszolgálati médiumokat. A kötet sorra veszi a médiakörnyezeti változásokat, és többek között részletesen elemzi az internetes megjelenés és az európai versenyjogi szabályok követelményeinek kérdését.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A PILLANAT ZSARNOKSÁGA

Szerző: Thomas Hylland Eriksen

Fordította: Vaskó Ildikó

L’Harmattan Kiadó, 2009

 

„Ez a könyv abból a sürgető érzésből fakadt, hogy valami nagyon rossz irányba halad. Az elmúlt pár évtizedben egyre több időkímélő technológia jelent meg – a modern menedzserkalkulátortól kezdve az elektronikus postáig, hangposta, mobiltelefonok, szövegszerkesztők – és mégis, legtöbbünk alighanem éppen most van leginkább időszűkében. Nagyon úgy tűnik, jó úton járunk afelé, hogy annak a technológiának a rabszolgáivá váljunk, melynek fel kellene minket szabadítania.”

Eriksen merész és eredeti hangvételű könyvében az információs társadalom egyik legfontosabb mellékhatását, a „lassú idő” eltűnését mutatja be. A pillanat zsarnoksága alatt a kultúra önmaga legádázabb ellenségévé válik, mert a fejlődés visszaeséshez vezet. Mindenkinek, akinek ismerős az érzés, hogy soha nem jut ideje az igazán fontos dolgokra, mert mindig van valami más, amit előbb meg kell csinálnia, el kell olvasnia ezt a könyvet...

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
KOMMUNIKÁLÓ KULTÚRÁK

Szerző: Konczos-Szombathelyi Márta

L’Harmattan Kiadó, 2008

 

A kötet a nyelvi és kulturális infrastruktúra, valamint a kultúraközi kommunikáció kérdéseit járja körül. Egy empirikus kutatás részletes bemutatása során arra is rávilágít, hogy a relatív földrajzi közelség és a történelmi-kulturális sorsközösség, vagy hasonlóság esetén sem tekinthetünk el az interkulturális sajátosságok figyelembe vételétől. A szerző a szerteágazó kommunikációs ismeretek birtokosaként olyan sajátos elméleti elegyet hoz létre, ami nagy haszonnal forgatható nemcsak az interkulturális kérdéskört vizsgálók, hanem valamennyi, a kommunikáció iránt fogékony olvasó számára. Magabiztosan mozog a tudományközi területeken, kiválóan integrálja a kommunikációtudománnyal, a nyelvészettel és a kultúrakutatással összefüggő területek ismereteit és eredményeit.

 
2 100 Ft
Akció: 1 680 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
VOLT EGYSZER EGY ESTI HÍRLAP

Szerző: Bernáth László

Dialóg Campus Kiadó, 2009

 

Volt idő, amikor Budapesten „az újság” szinonimája volt az Esti Hírlap. Ahonnan friss információkat lehetett szerezni a hétköznapi lét mindenki számára fontos tényeiről, friss híreket lehetett olvasni az aktuális külpolitikai eseményekről, ahol a bemutatót követő napon már délben, kritikát lehetett olvasni az előző esti színházi bemutatóról, recenziót az esti televíziós műsorok valamelyikéről, vagy sporteredményekről. A hírek mellett rövid tárcákat, hétköznapi, „emberi történeteket” is lehetett a lapban találni. Egyszóval ÚJSÁG volt az Esti Hírlap, olyan, amire az idősebbek még emlékeztek, s amilyennel az akkori fiatalok is örömmel ismerkedtek.

Bernáth László az Esti Hírlapnál kezdte, és e lapnál fejezte be hosszú újságírói munkásságát. E kis könyvben a lap történetéről, indulásától a megszűnéséig mesél, érdekesen, sztorizva, szubjektív sajtótörténetet kínálva az olvasónak.

 
1 480 Ft
Akció: 1 260 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TANULJUNK KÖNNYEN, GYORSAN NYILATKOZNI!

Szerző: Bernáth László

Dialóg Campus Kiadó, 2001

 

Egyszer mindenkit megkérdeznek. Ne reménykedjen senki. Lehet, hogy még beszélni sem tud, de egy tolakodó tévériporter-lány, vagy rádióriporter fiú odanyomja a szája elé a bunkósvégű, cégfeliratos mikrofonját, hátha sikerül egy bugyuta kérdésre legalább valami gőgicsélő "választ" kicsikarni. Kis ország vagyunk, ehhez képest sok az újság, a tévé csatorna, a rádióállomás, nincs tanintézet, amelyik ilyen-olyan okból kikerülhetné a nyilvánosság kíváncsiskodását. Általában nincs is olyan foglalkozás, amelynek a képviselőit ne szólítanák meg a legkülönbözőbb alkalmakkor. Az iparosok, vállalkozók adóügyekben, a pékek a kenyér ára kérdésében, az irodai dolgozók a bürokráciai útvesztőinek ügyeiben szerepelnek a leggyakrabban. A jogászok közül az ügyvédek a kedvencek. Az áldozatot, különösen, ha már halott, igazán nem lehet megszólítani, a bűnöző pedig, állampolgári jogaira hivatkozik, de ott van helyette a jogász. Tőle mindig megtudhatjuk miért nem, vagy miért csak ennyire, vagy annyira felelős a védence. A politikusok persze mindig mindenről nyilatkoznak, mert ők hivatalból mindenhez értenek, s ha valamit mégis ügyetlenül fogalmaznak meg, azt ráfoghatják a pontatlan sajtóra.

E sorok írója, aki már majd fél évszázada űzi az újságíró - a kérdező - mesterséget, mint e kis könyvecske címe is mutatja, most elsősorban a "civilek", a hétköznapi nyilatkozók mellé szeretne állni.

 
1 980 Ft
Akció: 1 685 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KOMMUNIKÁCIÓS FELADATGYŰJTEMÉNY

Szerző: Varga I. Erika

Dialóg Campus Kiadó, 2004

 

A Kommunikációs feladatgyűjtemény az elméleti ismeretek konkrét szituációkban való alkalmazását, kipróbálását teszi lehetővé. Rendkívül sokszínű, változatos gyakorlatanyag áll a felhasználó rendelkezésére. Az egyes fejezetekben megjelenő gyakorlatsor a fokozatosság elve alapján szerveződött. Különös gonddal kezeli a taneszköz a tréningszerű gyakoroltatást.

A kötetben az emberi beszédmagatartások szóbeli szövegműfajokkal, helyzetgyakorlatokkal és a közéleti szerep gyakorlásához nélkülözhetetlen műfajokkal jelennek meg, ugyanakkor nagy mennyiségű feladatot tartalmaz a nem verbális kommunikáció eszköztárának elsajátításához is. Ily módon hiánypótlónak tekinthető a feladatgyűjtemény.

 
1 480 Ft
Akció: 1 260 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÁLTALÁNOS MÉDIAISMERET

Szerző: Pikó András, Wisinger István, Zöldi László

Dialóg Campus Kiadó, 2007

 

A bolognai rendszerű felsőoktatás médiatudományi BA-képzéséhez készült tankönyv egyszerre szólítja meg a főiskolákon tanuló művelődésszervezőket, akiknek a végzés után dolguk lehet a médiával, a kommunikáció szakos hallgatókat, akik az alapismereti tantárgyak után valamelyik médium tanulmányozására szeretnének szakosodni.

Az új tankönyv szerzői az újságírás és a felsőoktatás elismert szakemberei. A kötet szerkesztésére is vállalkozó Zöldi László írta a nyomtatott sajtó-fejezetet, Pikó András a rádióról szólót, Wisinger István pedig a televíziós ismereteket dolgozta fel.

 
4 480 Ft
Akció: 3 815 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ EGYSZEMÉLYES STÁB

Szerző: Havasi János

Dialóg Campus Kiadó, 2009

 

Az erősödő hírverseny nem hagyja érintetlenül a hagyományos tudósítói, riporteri munkát sem. Míg korábban két-három, sőt négyfős televíziós stábok érkeztek egy-egy esemény helyszínére, ma már egyre gyakoribb látvány hogy a képes-hangos tudósítás egyetlen személy nevéhez fűződik: ő a VJ, vagyis videojournalist. Magyarul: videóriporter.
Az újságírói munka magányos hőse ő, aki felismerte, hogy az operatőri, riporteri, hangtechnikusi, gépkocsivezetői tevékenység ötvözése nem csak nehézséget, hanem szinten korlátlan szabadságot jelent számára. A nap bármely szakában útra kész lehet – hiszen csak önmagát kell mozgósítania. A videóriporter eljuthat olyan helyszínekre is, ahová népesebb forgatócsoportot nem engednek be. Az „egyszemélyes stáb” munkája anyagilag is kifizetődőbb lehet.
Könyvünk azoknak a pályakezdő újságíróknak kíván segítséget nyújtani, akik kedvet éreznek arra, hogy tehetségüket videóriporterként egyedül kamatoztassák.

 
2 425 Ft
Akció: 2 060 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A KOMMUNIKÁCIÓ JOGI ALAPJAI

Szerző: Trócsányi Sára

Osiris Kiadó, 2004

 

A kötet a kommunikáció-, média- és újságíróképzés speciális igényeinek megfelelő jogi ismeretek bemutatására vállalkozik. Ennek elengedhetetlen kiindulási pontja az alkotmányos berendezkedés alapintézményeinek és az alapjogi rendszernek az ismerete. A könyv ezért az alkotmányosság alapkérdéseivel, a hatályos alkotmány kialakulásával és az annak alapján működő intézmények tevékenységének tárgyalásával kezdődik, majd az emberi és állampolgári jogok legalapvetőbb céljait és eszközeit tekinti át. Ezt követően tér át a szerző az információs jogok kérdéseire, ahol nemcsak az emberi méltósághoz való jog, a véleménynyilvánítás szabadsága és az információs önrendelkezési jog általános kérdéseivel foglalkozik, hanem részletesen kitér a szektorális jogokra és az adatvédelem szabályaira, valamint közli a témával kapcsolatos legfontosabb alkotmánybírósági határozatokat és adatvédelmi biztosi ajánlásokat is.

 
2 580 Ft
Akció: 2 195 Ft
Kezdete: 2017.09.14
A készlet erejéig!
-15%
A KÖZSZEREPLŐK SZEMÉLYISÉGI JOGAI

Szerző: Tattay Levente

Dialóg Campus Kiadó, 2006

 

A könyv az első munka Magyarországon, amely átfogó képet ad a közszereplők magánjogi, közigazgatási jogi és büntetőjogi védelméről. A műben mintegy 300 bírósági ítélet került feldolgozásra szakszerű csoportosításban (pl. polgári névvédelem, becsületvédelem, a képmás védelme) az elmúlt 16 év szakmailag legérdekesebb ügyeinek ismertetésével.

 
5 980 Ft
Akció: 5 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM

Szerzők: Juhász Lilla, Pintér Róbert

L’Harmattan Kiadó, 2006

 

Könyvünk célja, hogy az információs társadalom iránt érdeklődőknek ne különböző helyeken szétszórt és jelentős részben idegen nyelvű forrásokra kelljen hagyatkozniuk, amikor ismerkednek az információs társadalommal és annak fejlesztési gyakorlatával. Elsősorban olyan könyvet szándékoztunk írni, amely akár a laikusok számára is követhető formában ad lehetőséget a témával való barátkozásra. Azért is fontos ez, mert olyan interdiszciplináris területről van szó, amelyen segítség nélkül könnyű utat téveszteni. Nem teljesen tiszta például a témához kapcsolódó változásokat leíró fogalmi háló. A használatból gyorsan kikopó divatos fogalmak vesznek körül minket, amelyek tartalma nincsen pontosan definiálva. Mindezt tetézi, hogy az információs társadalommal kapcsolatos politikai tér is rendszeresen megváltozik, a fejlesztések hordozói és céljai is időről időre kicserélődnek, ahogy a technológiai trendekben is csak a változás az állandó, tárgyuk folyamatosan újdonsággal bír. Ennek megfelelően ez a könyv a folyamatos változások állandónak bizonyuló hátterét és elméleti gyökereit kívánja felvázolni.

 

 
2 500 Ft
Akció: 2 000 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A KULTÚRA ÉS A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ JOGI SZABÁLYAI

Második, átdolgozott kiadás

A kézirat lezárva: 2006. július 31.

Szerző: Dr. Kiss Zoltán

Lektorálta: Dr. Hajagos Éva

L’Harmattam Kiadó - Zsigmond Király Főiskola, 2006

 

Ez a könyv részletesen tárgyalja a kulturális terület és a kommunikáció – 2006 augusztusában hatályos – jogi szabályozását és intézményrendszerét, lehetőséget adva ezáltal a hallgatóknak és a téma iránt érdeklődőknek arra, hogy minden szükséges információhoz hozzájussanak, amit másképpen csak igen nagy mennyiségű és nehezen olvasható joganyag alapján tudnának megismerni. A kulturális jog keretében a szerző a kulturális igazgatáshoz, vagyis a kultúra hagyományos ágaihoz (művészetek, audiovizuális ügyek, közművelődés, közgyűjtemények, levéltárak, örökségvédelem) kapcsolódó jogi normákat és szabályrendszert ismerteti.

 
3 200 Ft
Akció: 2 560 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS TÁRGYALÁSTECHNIKA - Elfogyott

Szerző: Hofmeister-Tóth Ágnes, Mitev Ariel Zoltán

Akadémiai Kiadó, 2007

 

Volt egy időszak, amikor egyetlen, a tengeren Ázsia felé hajózó római sem halasztotta el, hogy megálljon Rodoszon, és meghallgassa az ékesszólás mestereit. Kikötöttek, hogy megmártózzanak a fodrozódó szóhabokban, s magukkal vigyenek valami megfoghatatlant.

 

A jó kommunikáció képessége olyasmi, amivel mindenki szívesen felszerelné saját hajóját. E sajátságos hajtóerővel könnyedén elnavigálhatunk az élet háborgó tengerén, az üzlet olykor zavaros vizein, valamint könnyen ráakadhatunk azokra a csendes és nyugodt öblökre, ahol újból feltöltődhetünk.

 
4 550 Ft
A TÁRSAS LÉNY - Elfogyott

Az angol tizedik kiadás első magyar kiadása

Szerző: Aronson Elliot

Akadémiai Kiadó, 2011

 

A társas lény első magyar kiadása harminc évvel ezelőtt, 1978-ban jelent meg. Aronson  többször átdolgozott és kibővített, számos kiadást megért  könyve messze a legsikeresebb és legnépszerűbb szociálpszichológiai könyvvé vált Magyarországon.

 

A mostani kiadás, amely a legújabb, 2008-as, tizedik amerikai kiadás alapján készült, törzsanyagában megőrzi az előző kiadások szemléletét és szerkezetét, de az elmúlt évek szociálpszichológiájának számos kutatási eredmé­nyét is feldolgozza, elsősorban a társas megismerés, a társas kapcsolatok és a csoportközi viszonyok területén.

 
6 350 Ft

12

Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.