Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Kommunikáció, média


Sorrend:


-15%
BLOGHÁLÓZATOS ÉLETFILOZÓFIÁM

edition 2.0 sorozat

Szerző: Csermely Péter

Szerkesztette: Kapitány Katalin

Typotex Kiadó, 2012

 

A CsermelyBlog (www.csermelyblog.hu) első írásai 2009 végén jelentek meg. A bejegyzések széleskörű figyelmet keltettek; a blog letöltéseinek száma két év alatt megközelítette az egymilliót. A legnépszerűbb írást,”A jó tanár”-ról szólót 20 ezernél többen olvasták el.  Két év válogatott blogbejegyzéseit a kötet egymásra épülő sorrendben teszi közzé, és az egyes gondolatkörökhöz kapcsolódó interjúk egészítik ki.  A hozzászólások egy részét az Edition 2.0 szellemének megfelelően szintén közzétesszük.

 
2 900 Ft
Akció: 2 465 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ ÉRVELÉS MESTERSÉGE

Második, javított kiadás

Szerző: Margitay Tihamér

Typotex Kiadó, 2007

 

Ez a tankönyv áttekinti az érvelések elemzésének és értékelésének fogalmi eszközeit, bemutatja a formális logika eszköztárát és az informális logika fontos fejezeteit. Különös gondot fordít a hibás, de gyakran meggyőzőnek tűnő – ezért veszélyes és félrevezető – érvelések bemutatására.

A kötet elsősorban a gyakorlat és az alkalmazás igényeit tartja szem előtt. Az érveléstechnikai fogalmakat és eszközöket hétköznapi alkalmazási példákon keresztül, „működés közben” mutatja be, és a háttérben meghúzódó elvont filozófiai, nyelvpragmatikai, formális logikai és pszichológiai megfontolásokat csak a minimálisan szükséges mértékben, a technika zsargont mellőzve tárgyalja. Az elméleti háttér iránt érdeklődők az irodalomban és a lábjegyzetekben találnak segítséget a további tájékozódáshoz.

 
5 800 Ft
Akció: 4 930 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A NYELVBEN ÉLŐ KAPCSOLAT

Egy öngyilkosság-megelőző sürgősségi telefonszolgálat beszélgetéseinek vizsgálata

Kommunikációkutatás sorozat

Szerző: B. Erdős Márta

Typotex Kiadó, 2006

 

A könyv a válságos élethelyzetekben zajló kommunikáció természetétével foglalkozik. Egy öngyilkosság-megelőző sürgősségi telefonszolgálat beszélgetéseit vizsgálja.

Mik ennek a különleges kontextusnak a legfontosabb sajátosságai, és hogyan illeszkedik más társadalmi intézmények működéséhez? Miképpen formálja át az öngyilkosságról való társadalmi diskurzust? Mit tekinthetünk a krízisben zajló konstruktív változás, a pszichoszociális fejlődés lényegének? Hogyan alakulnak át a beszélgetők által együttesen megteremtett nyelvi univerzumban azok a jelentésszerveződések, amelyek az emberi létezés alapvető problémáival kapcsolatosak, s amelyek a mindennapokban rejtettebben, ám a lélektani krízis időszakában markánsan előtérbe kerülve irányítják az életet? Hogyan zajlik ebben a különleges térben a találkozás, milyen feltételek segíthetik a dialógus létrejöttét?

 
2 500 Ft
Akció: 2 125 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ALTERNATÍV REGISZTEREK

A kulturális ellenállás formái a magyar neoavantgárdban

Kommunikációkutatás sorozat

Szerző: Havasréti József

Typotex Kiadó, 2006

 

A hazai neoavantgárd csoportok politikai, kulturális tevékenységét és a hétköznapi ellenállás gyakorlatát ismereti a szerző, és feleleveníti azokat a sajátos technikákat, amelyekkel az underground művészeti csoportok erőforráshiánnyal (információhiány, szűkös anyagi lehetőségek, a nemzetközi művészeti élettől való elzártság) küszködve professzionális technikákat és a barkácsolást vegyítve, a nyugati kultúra és a szovjet típusú környezet kettősségében egyensúlyoztak.

Három esettanulmány szolgál illusztrációul. Molnár Gergely és a Spions, mint az első magyar punkzenekar esete, akik olyan szélsőséges reakciót váltottak ki, hogy hamarosan emigrációba kényszerítették őket. A képzőművészekből, irodalmárokból, rockzenészekből álló Fölöspéldány-csoport, amely sokféleségéből adódó szokatlanságának erejével szállt szembe a hivatalos kultúrával, és a Lélegzet nevű 1980–1985 között működő élő folyóirat, amely e sajátos médiumával megkerülte a cenzúrát, informális értelmiségi „szalont” jelentett, és újra felfedezte a szóbeliséget.

 
2 500 Ft
Akció: 2 125 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
A KOMMUNIKÁCIÓ SZOCIOLÓGIAI ELMÉLETE

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerző: Loet Leydesdorff

Fordította: Jakab András

Typotex Kiadó, 2007

 

A kötet a tudomány, a technológia és az innováció kommunikációs problémáinak tanulmányozásába vezet be a társadalmi alrendszerek tudásalapú önszervező dinamikájának feltárásán keresztül.

A szerző – ahogy a kötet címe is jelzi – a kommunikációt egyfajta szociológiai elméletként definiálja. Ugyanakkor érzékelteti, hogy ez a rekonstrukció csak egy lehetséges hipotézis az egymással versengő elméletek sorában, amelyek a társadalmat kommunikációs rendszerként fogják fel.

 

A könyv szerzője holland, az Amszterdami Kommunikációkutató Iskola (ASCoR) docense, biokémiai és filozófiai tanulmányokat követően és szociológiából doktorált. Publikációi a tudományfilozófiára, a társadalmi hálózatok analízisére és az innováció szociológiájára is kiterjednek.

 
3 500 Ft
-15%
A KOMMUNIKÁCIÓ MINT PARTICIPÁCIÓ

Szerkesztette: Horányi Özséb

Typotex Kiadó, 2007

 

A kötet három olyan terminus, az intézmény, a színtér és az ágens használatának elemzésére vállalkozik, amelyekről a tanulmányok szerzői, de talán a kommunikációkutatás általában is azt tartja, a kommunikációról gondolkodva megkerülhetetlenek. Mindazonáltal ezzel a kötettel szokatlan utat választottak a szerzők, legalábbis a kommunikációkutatásban szokatlant: olvasása alighanem nagyobb figyelmet igényel majd, mint amire a kommunikációról szóló írások nagyobb része esetében szükség van. Megengedtük azonban magunknak ezt, egyrészt, mert szándékaink szerint olvasóink elsősorban egyetemi és főiskolai hallgatók, valamint tanáraik és a kommunikációkutatás iránt érdeklődők, másrészt pedig, mert meggyőződésünk, hogy a kommunikációkutatásnak ma többek között saját eszközeinek szemügyre vételére is szüksége van – hogy ezek a kutatóeszközök, amelyekkel (máskor és másutt) magát a kommunikációt vizsgálja, valóban jól lássák el feladataikat. Szokatlan tehát a kötet dictioja szükségességével együtt is.

 
4 200 Ft
Akció: 3 570 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET ISMERETELMÉLETI ALAPJAI

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerző: James A. Anderson

Fordította: Wilhelm Gábor

Typotex Kiadó, 2005

 

Ha meg akarjuk érteni a folyóiratokban és kézikönyvekben hemzsegő tucatnyi elmélet zavarba ejtő sokféleségét, érdemes kezünkbe vennünk Anderson könyvét. Ugyanis a Társadalmi kommunikáció sorozat ezen kötete segítségünkre lesz, hogy tájékozódni tudjunk, de legalábbis támpontokat találjunk a bennünket mára már elárasztó tudományos elméletek rengetegében. E könyv igyekszik régész módjára feltárni a különböző elméletek közös eredőjét, hasonlóságukat és fejlődésük útvonalát egyaránt. Valamint magyarázatot keres az elméletek társadalomban betöltött szerepére, hogy mitől válik valamely gondolat, információ mellőzötté, míg egy másik a fennálló tudományos diskurzusban való részvétel elengedhetetlen feltételvé, majd pedig uralkodó irányzattá.

 
2 900 Ft
Akció: 2 465 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TÁRSADALMI KOMMUNIKÁCIÓ MÉRNÖKÖKNEK

Baccalaureus Scientiae sorozat

Szerzők: Hamp Gábor, Horányi Özséb

Typotex Kiadó, 2006

 

Ennek a szöveggyűjteménynek az a feladata, hogy bevezetést adjon a kommunikáció jelenségeinek vizsgálatába a közvetlen, minden közvetítettséget nélkülöző kommunikatív események példáján. Régi tapasztalata ugyanis a kommunikáció oktatásának, hogy a közvetlen emberi (vagy más néven személyközi) kommunikáció mindenki számára ismerős eseteinek, vagyis a dialógusok elemzésének segítségével lehet a leghatékonyabban megközelíteni a kommunikatív jelenségszféra egészét. Ennek kiindulópontjában is a diákok nyilvánvalóan sikeres kommunikációs gyakorlata, illetőleg tapasztalatai állnak: maga a kurzus elsősorban ezeket a tapasztalatokat kívánja tudatosítani és rendszerezni.

 
2 400 Ft
Akció: 2 040 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZÓBELI BEFOLYÁSOLÁS I.

I. Nyelv, gondolkodás, kultúra

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerkesztette: Síklaki István

Typotex Kiadó, 2008

 

Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet. Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai

beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és működési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítők nyelvi furfangjait?

 

 
3 900 Ft
Akció: 3 315 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SZÓBELI BEFOLYÁSOLÁS II.

II. Nyelv és szituáció

Társadalmi kommunikáció sorozat

Szerkesztette: Síklaki István

Typotex Kiadó, 2008

 

Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet. Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai

beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és működési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítők nyelvi furfangjait?

 

 
3 900 Ft
Akció: 3 315 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  NYELV, MÉDIA, KÖZÖSSÉG. KÖZÖSSÉGFOGALOM ÉS NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ AZ INFORMÁCIÓ KORÁBAN

Szerző: Szécsi Gábor

Gondolat Kiadó, 2013

 

Az információs technológiák (számítógép, mobiltelefon stb.) használatához kötődő új közösségi formák behálózzák mindennapi kommunikációs viszonyainkat, emberi kapcsolatainkat, életünket. Olyan valós közösségekként működnek, amelyek a közös érdeklődés, bizalom, nyitottság jegyében szerveződnek, és amelyek a hagyományos, fizikai közösségekhez hasonlóan a közösségi normákat, értékrendet elfogadó tagjaik számára a közösséghez való tartozásból fakadó cselekvési erőforrásokat kínálnak. A könyv ennek az új közösségiség élménynek és közösségfogalomnak a forrására világít rá az információ korában születő közösségi formák és az új kommunikációs technológiák közegében kibontakozó nyelvi kultúra kapcsolatának elemzésével, az új kommunikációs nyelv közösségépítő szerepének bemutatásával.

 
1 650 Ft
Akció: 1 400 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
VALLÁSI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS VALLÁSI DISKURZUS

Vallástudományi könyvtár 10.

Szerző: Máté-Tóth András

L’Harmattan Kiadó, 2013

 

A vallás Kelet-Közép-Európa társadalmaiban 10 esztendővel korábban vált a politikai viták kiemelt témájává, mint Amerikában a rettenetes New York-i terrortámadást követően. Az 1989/91 közötti földindulás szerűen megindult gazdasági, politikai és kulturális átmenet miatt a társadalom elemi továbbtanulásra kényszerült. A demokrácia, az emberi jogok, Európa, a nemzet és nem utolsó sorban a vallás fogalmait újra kellett betűznie. E folyamat máig is tart. Új és új apropók révén nagy lendülettel és elszántsággal feszülnek egymásnak politikai érdekek és csoportok, nem ritkán baráti közösségek és rokoni kapcsolatok színteréig menően.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A HÍREK TÖRTÉNETE

Szerző: Andok Mónika

L’Harmattan Kiadó, 2013

 

A hírek története empirikus szövegkutatásra épülő műfajtörténet. Arra keresi a választ, hogy milyen különbségek és milyen azonosságok ragadhatók meg a hírek eltérő tematikus beágyazottsága – politikai hírek, gazdasági hírek, bulvárhírek, stb. – alapján. Illetve ezen hasonlóságok és különbségek mire vezethetők vissza és milyen következményekkel járnak.

Jelen kötet interdiszciplináris ugyan, de a kulturalista szemléletet követi, amely kulturális tudásként tekint a hírre, de természetesen nem tagadja a politikai-ideológiai vagy gazdasági indíttatású elemzések relevanciáját. Külön kitér a hírek objektivitásával kapcsolatos magyar állásfoglalásokra is, feltérképezi az objektivitásnak mind az intézménystratégiai, mind a szövegstratégiai alakulását.

 
2 600 Ft
Akció: 2 080 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
HUNGARIAN MEDIA LAW

Szerző: Koltay András

Complex Kiadó, 2012

 

The media regulation of a particular country cannot be evaluated exclusively on the basis of the text of the respective laws. Despite that, the new Hungarian media regulation was subject to numerous criticisms in Hungary and abroad; some of these accusations were quite unrealistic.

 

To make a well-founded judgement, it is necessary to have a precise knowledge of the history of the regulation, the constitutional norms of the state and the legal meaning of the notions included in a given law, as well as the legal practice applied by the courts and authorities. The authors of this study have made an attempt to adopt such a complex approach when examining the specific provisions.

 
3 675 Ft
Akció: 3 310 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
AZ ÚJ MÉDIAMONOPÓLIUM

Szerző: Ben H. Bagdikian

Complex Kiadó, 2012

 

A médiakritika egyik alapművének tartott The Media Monopoly ezen átdolgozott, bővített kiadása 2004-ben jelent meg az Amerikai Egyesült Államokban, The New Media Monopoly címen. Az azóta eltelt majdnem egy évtized alatt számos jelentős változás következett be úgy a nemzetközi médiapiacon, mint az amerikai médiatulajdonlásban, azonban Az új médiamonopólium sok tekintetben mégsem veszített aktualitásából.

 

Noha a könyv az újságíróképzések és a média szakos egyetemi hallgatók kötelező olvasmánya szerte a világon, szerzőjének célja egyáltalán nem a szakma, a teoretikusok, a szabályozó hatóságok vagy a piaci szereplők megszólítása volt, hanem az, hogy lerántsa a leplet a közvélemény előtt az amerikai médiamonopóliumok praktikáiról és taktikáiról. Lépten-nyomon hallhatunk és olvashatunk arról, hogy a kereskedelmi média milyen pozitív vagy negatív hatást gyakorol a médiafogyasztókra, arról azonban kevesebb szó esik, hogy a kereskedelmi médiát milyen behatások érik: milyen célok, érdekek és egyéb tényezők határozzák meg a működését és azt, hogy mi kerül be egy híradásba vagy műsorba.

 
3 045 Ft
Akció: 2 740 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MI A BAJ A MÉDIÁVAL?

Az Egyesült Államok médiapolitikája a 21. században

Szerző: Robert W. McChesney

Complex Kiadó, 2013

 

Robert W. McChesney műve azt a kérdést feszegeti, hogy az egész világon csodált és modellértékűként számon tartott észak-amerikai médiarendszer tényleg olyan csodás-e belülről, mint amilyennek kívülről látszik. Alapkérdése, hogy egy kifejezetten profitorientált médiarendszer, mint amilyen az amerikai, mennyiben tud megfelelni a médiával szemben támasztott, az Egyesült Államok alapító atyái által megálmodott és oly sokszor és büszkén hangoztatott demokratikus elvárásoknak. Betöltheti-e egyáltalán a közhatalom ellenőrzésének funkcióját, szolgálhatja-e az állampolgárok közügyekben való tájékozódását, képvisel-e bármiféle közérdeket?

 
3 465 Ft
Akció: 3 120 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MAGYAR ÉS EURÓPAI MÉDIAJOG

Második, átdolgozott kiadás

Szerkesztők: Koltay András, Nyakas Levente

Complex Kiadó,  2015

 

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A FELETTES MI

Kulturális és médiaetika a sámánok korától a showmanek koráig avagy korszerűtlen elmélkedés a szimbolikus és diabolikus világlátás válaszútján

Szerző: Márton Árpád

Gerhardus Kiadó, 2009

 

Ha az újkor kultúrája - a nominalizmus, a relativizmusok, a marxizmus, a freudizmus, a posztmodern és a fogyasztói doktrínák során keresztül - nem emancipálódott volna a saját etikai princípiumaitól, a média ma nem fenyegetne az emberi tudatok fölött gyakorolt hatásának megfékezhetetlenségével, és olyan alapértékeink, mint a szólás és véleménynyilvánítás szabadsága sem váltak volna az emberi személy és a társadalmi közjó elárulóivá. Pedig a kultúrán belül épp annak etikai szempontja jelöli ki az emberi lét rendezésére szóló küldetését, és csakis az etika szellemétől átjárt kultúra képes segítséget nyújtani az ember egzisztenciális válsághelyzeteiben: biztosítani az emberi létminőség és az emberi lét fennmaradását.

 
2 300 Ft
Akció: 2 070 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  POLITIKA, TÁRSADALOM, GAZDASÁG A MAGYAR RÁDIÓBAN 1945–1948

Szerző: Simándi Irén

Gondolat Kiadó, 2012

 

A könyv a Magyar Rádió 1945–1948 közötti történetét mutatja be hiteles források segítségével. Részletes leírásban számol be a háború okozta károk helyreállításáról, a műsorszórás megindulásáról, a rádió osztályainak megalakulásáról, az új műsorokról, új vezetésről. A vállalatvezetésben jól nyomon követhető az 1945-től kialakuló többpárti irányítás, a kommunista párt erősödő befolyása és a Szövetséges Ellenőrző Bizottság felügyelete. Az elhangzott műsorok képet adnak a koalíciós évek legfontosabb eseményeiről, a politika, a társadalom, a gazdaság változásairól. A műfaj sajátossága lehetővé teszi, hogy a rádió működésére vonatkozó források az ismert történeti megállapításokon túl új értelmezést nyerjenek. A rádió működése sok tekintetben tükörképe az országban történt eseményeknek. Műsoraiban, riportjaiban, a politikusok megszólaltatásában, az események tolmácsolásában a propaganda eszközeinek felhasználása figyelhető meg. A rádió történetének feldolgozása további két kötetben folytatódik 1958-ig.

 
3 800 Ft
Akció: 3 230 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
  INFORMÁCIÓS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIAI SZEKTOR MAGYARORSZÁGON, 1995-1999

Központi Statisztikai Hivatal, 2001

 

Az információs és kommunikációs technológiák rendkívül gyors fejlődése következtében statisztikai megfigyelésük nagy kihívást jelent. A kiadvány újdonságnak számít, hiszen ilyen típusú statisztikai összefoglaló az IKT-szektorról még nem készült, sőt nemzetközi mércével mérve is úttörő munka.

Hat fejezetből áll: - Az IKT-szektor és információs társadalom fogalmi rendszerébe ad betekintést és vázolja a szektor elemzéséhez használt adatbázis relatív korlátait.

- Konkrétan az IKT-szektor magyarországi helyzetével foglalkozik, ezen belül is nemzetgazdasági súlyával, az IKT-szolgáltatások jellemzőivel és az elektronikus kereskedelemmel.

- Az IKT-szektor piacát vizsgálja nemzetközi viszonylatban.

- Átfogó elemzést nyújt az EU, az EFTA, valamint a társult országok információstársadalom-statisztikai tevékenységéről.

- Számos táblázatot tartalmaz, melyek a kutatók számára módot adnak további elemzések készítésére.

 
2 500 Ft
-10%
A SAJTÓ-HELYREIGAZÍTÁS BÍRÓSÁGI GYAKORLATA

Szerző: Pribula László dr.

HVG-ORAC Kiadó, 2012

 

A nyomtatott és elektronikus sajtó elmúlt évtizedekben tapasztalható rohamos fejlődése következtében Magyarországon is nőtt a sajtó-helyreigazítási perek jelentősége. A rendkívüli gyorsaságú, szűk körű bizonyítási eljárást engedő, a jogviták eldöntésének különleges nyelvtani és logikai értelmezését igénylő perek bírósági gyakorlatának a megismerése mind a jogkereső közönség, mind a sajtó munkatársai szempontjából kiemelt jelentőséggel bírhat. A könyv a nemzetközi gyakorlat rövid ismertetésével együtt, tematikus szerkezetben mutatja be a jogalkalmazásban leggyakrabban előforduló problémákat, részletesen elemzi az elmúlt évek jelentős sajtó-helyreigazítási pereit, átfogóan vizsgálja a legutóbbi időszak megváltozott jogszabályi környezetének következményeit, és bemutatja a jogintézmény továbbfejlesztésével kapcsolatos, nagy érdeklődést kiváltó vitákat.

 
3 800 Ft
Akció: 3 420 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A MÓNIKA-JELENSÉG KULTURÁLIS SZOCIOLÓGIÁJA

Szerző: Császi Lajos

Gondolat Kiadó, 2011

 

Kommunikáció- és Kultúratudományi Tanulmányok. Az írás középpontjában egyetlen populáris műfaj, a talkshow kulturális szociológiai vizsgálata áll, mint olyan televíziós műfajé, amely magán viseli a szórakoztató média minden sajátosságát, és ezért szisztematikus vizsgálata lehetővé teszi, hogy rajta keresztül a korábbiaknál alaposabban megértsük magát a bulvárosodást is. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a könyv közvetlen témája a talkshow empirikus kutatása, de mindezt egy általánosabb háttér előtt, a populáris kulturális nyilvánosság tágabb horizontján belül teszi.

 
2 790 Ft
Akció: 2 370 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
A MÉDIAPOLITIKA MINT KÖZPOLITIKA

Szerző: Freedman, Des

Fordította: Kallay Nóra, Rohonyi András

Gondolat Kiadó, 2012

 

A kötet kritikus áttekintést nyújt a médiapolitika dinamikájáról az angolszász országokban, és összefoglalja a médiával kapcsolatos legfontosabb mai vitákat. Bár megannyi politikus büszkélkedik a médiarendszere nyitottságával és pluralizmusával, a kötet egyik fő tézise, hogy a piaci elvek korlátozatlan érvényesülése túltelíti a médiapolitika szabályozási környezetét, és torzítja a demokratikus médiapolitika fejlődését és alkalmazását.

 

A politikusokkal, szabályozási szakemberekkel, tanácsadókkal, lobbistákkal és kampánymenedzserekkel készített több tucatnyi interjú alapján a szerző áttekinti, miként járultak hozzá kormányok, köztisztviselők és médiavállalkozások azoknak a szabályoknak a kidolgozásához, amelyek többek között a média tulajdonviszonyait, a tartalmi megfontolásokat, a közszolgáltatást, a digitális televíziózást, a szerzői jogi problémák kezelését és a média mint iparág keretfeltételeit megadó kereskedelmi megállapodásokat érintik.

 
4 490 Ft
-20%
SZAKRÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ

Szerző: Lovász Irén

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

A kötet témája és módszere a kommunikációelmélet, a nyelvtudomány, a néprajztudomány, a kulturális antropológia és a vallástudomány határain mozog. Arról az általános, emberi, de kultúránként és vallásonként különböző formában megmutatkozó jelenségről szól, ahogy az ember kapcsolatot teremt a természetfölötti hatalommal vagy hatalmakkal, erőkkel. Ezt a jelenséget nevezi a szerző szakrális kommunikációnak.

 

Ez a könyv második kiadása. Eredeti célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a szakrális kommunikáció jelenségére, javaslatot tegyen elméletének kidolgozására, és a népi imákról szóló részfejezettel hozzájáruljon a szakrális kommunikáció általános elméletéhez valamint az empirikus vallásantropológiai módszerekkel történő imakutatáshoz. A könyv nemcsak elérte eredeti céljait, hanem újszerűségével, interdiszciplináris nyitottságával serkentően és megtermékenyítően hatott a hazai kutatásokra. Mára egyetemi tananyag és sokat hivatkozott mű lett. Ezért indokolttá vált újabb kiadása.

 

A szerző a KRE BTK Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék docense.

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A NYILVÁNOS BESZÉD

Szerző: Horváth Lajos

Balassi Kiadó, 2008

 

A nyilvánosság előtt értelmesen, hatásosan beszélni cseppet sem könnyű feladat! Különösen azok számára, akik egyik napról a másikra kerülnek olyan pozícióba, ahol munkájuk része a nyilvános fellépés, és érvényesülésük múlik azon, miként állnak helyt. A lámpa-, kamera- vagy mikrofonláz – még a műfajban gyakorlattal rendelkezőknél is – ronthatja az egyébként meglévő képességeket. Vajon csökkenthető-e valami módon a gátlás? Miért van az, hogy a nyilvánosan beszélők (televízió, rádió, vagy az előadótermek szereplői) szinte kivétel nélkül hangsúly, tagolási és értelmezési hibákat követnek el? Érdekes módon magánbeszédükben ezek az értelmezési hibák nem, vagy rendkívül ritkán jelentkeznek. Milyen alapvető különbségek vannak magánbeszédünk és a nyilvános beszédünk között? Egy gyakorlati szakember – aki több mint negyven esztendeig volt a Magyar Rádió bemondója, három évtizede beszédoktatóként is működik – keresi a válaszokat ezekre a kérdésekre, és ad hasznos tanácsokat azoknak, akik a nyilvánosság előtt elmondott beszédüket hatásossá, jól követhetővé, megjegyezhetővé kívánják tenni.

 
2 900 Ft
Akció: 2 610 Ft
Kezdete: 2017.06.12
A készlet erejéig!
-10%
A MÉDIASZABÁLYOZÁS KOMMENTÁRJA

A kézirat lezárva: 2011. október

Médiakommentár - A 2011. elején hatályba lépett médiatörvény magyarázata

Szerzők: Dr. Andrássy György, Dr. Beke Nándor, Dr. Boncz Ditta, Dr. Csink Lóránt, Dr. Géczi Kinga, Dr. Lapsánszky András, Dr. Karácsony-Pretsner Kamilla, Dr. Kerekes Sugárka, Dr. Kiss Zoltán, Dr. Koltay András, Dr. Kovács András, Dr. Mayer Annamária, Dr. Molnár-Bíró György, Dr. Nyakas Levente, Dr. Orosi Renáta, Pálinkás Judit, Dr. Pogácsás Anett

Szerkesztette: Dr. Koltay András, Dr. Lapsánszky András

Complex Kiadó, 2011

 

Az új magyar médiaszabályozás régi adósságot törlesztett, amikor hatályon kívül helyezte az 1986-ból, illetve 1996-ból származó, a legtöbb elemében korszerűtlennek tekinthető korábbi szabályozást. Az új médiatörvény azonban sokak számára váratlan és meglepő intenzitású indulatokat provokált. Ennek ellenére a szabályozás 2011. elején hatályba lépett, és a média "piaca" azóta is működik Magyarországon, immár új jogalkalmazó hatóság mellett, új jogszabályi alapokra helyezendő bírósági gyakorlattal.

 
7 245 Ft
Akció: 6 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS TÁRGYALÁSTECHNIKA

Szerző: Hofmeister-Tóth Ágnes, Mitev Ariel Zoltán

Akadémiai Kiadó, 2007

 

Volt egy időszak, amikor egyetlen, a tengeren Ázsia felé hajózó római sem halasztotta el, hogy megálljon Rodoszon, és meghallgassa az ékesszólás mestereit. Kikötöttek, hogy megmártózzanak a fodrozódó szóhabokban, s magukkal vigyenek valami megfoghatatlant.

 

A jó kommunikáció képessége olyasmi, amivel mindenki szívesen felszerelné saját hajóját. E sajátságos hajtóerővel könnyedén elnavigálhatunk az élet háborgó tengerén, az üzlet olykor zavaros vizein, valamint könnyen ráakadhatunk azokra a csendes és nyugodt öblökre, ahol újból feltöltődhetünk.

 
4 550 Ft
Akció: 3 870 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ILLEM, ETIKETT, PROTOKOLL

Tizenharmadik, bővített, átdolgozott kiadás

Szerző: Sille István

Akadémiai Kiadó, 2013

 

Hogyan illik viselkedni? Kit mutassak be először kinek? Hogyan szólítsam meg? Melyik ruhámat vegyem fel a fogadásra és melyiket a bálra? Gyakran találkozhatunk e fajta rendkívül egyszerűnek tűnő kérdésekkel, ám gyakran szembesülhetünk azzal a ténnyel, hogy a válasz nem is annyira nyilvánvaló. Az illem, etikett, protokoll alkalmazásának általános műveltségünk részévé kell válnia. Ismerete és gyakorlati tudása nélkülözhetetlen társadalmi és társasági életünkben. Hivatalos kapcsolatainkban éppen annyira karrierünk kulcsa, mint szakmai felkészültségünk. Viselkedési kultúránk sorsdöntő lehet az első munkahelyi interjún, sok üzleti tárgyaláson és magánkapcsolatainkban egyaránt. A könyv felújított és bővített tizenkettedik kiadása – mely olyan új témával is gazdagodott, mint a fogyatékkal élők protokollja – jelzi a kulturált viselkedés iránti társadalmi igényt, amely az utóbbi években egyre erősebben jelentkezik.

 
6 150 Ft
Akció: 5 225 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
HOGYAN KOMMUNIKÁLJUNK TÁRGYALÁS KÖZBEN

Szerző: Neményiné Gyimesi Ilona

Akadémiai Kiadó, 2008

 

Ez a könyv a mindenkiben meglévő laikus kommunikátort, pszichológust, nyelvészt segít aktivizálni a közvetlen emberi kommunikáció konkrét helyzeteinek, főképp a tárgyalási szituációnak a megítéléséhez nyújtott rövid, áttekintő ismeretanyaggal. Középpontban a kommunikáció hatékonysága áll - mint a meggyőzés alapfeltétele -, és természetesen a meggyőzés "receptje".

 
3 650 Ft
Akció: 3 105 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÉDIASZELÍDÍTŐK

Bánjunk jól a médiával, hogy ne a média bánjon el velünk

Szerző: William J. Holstein

Akadémiai Kiadó, 2011

 

A vállalatvezetők nagy része járatlan a médiával való kommunikációban és nem szeret vele foglalkozni. Gyakran nem a megfelelő emberek kezébe adják a közönségkapcsolati funkciók irányítását, mert nem tudják jól azonosítani a szükséges képességeket. A MÉDIASZELÍDÍTŐK bemutatja azokat a buktatókat, melyekben a probléma gyökerezik, illetve azokat a lehetőségeket és eszközöket is, melyek együtt kezelik a felülről irányított és az alulról jövő kommunikációt - így építve a szervezet köré egy láthatatlan és megerősítő tőkét.

 
2 450 Ft
Akció: 2 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
  KULTÚRAKÖZI KOMMUNIKÁCIÓ – AZ INTERKULTURÁLIS MENEDZSMENT ASPEKTUSAI

Szerző: Falkné Bánó Klára

Perfekt Kiadó, 2008

 

A XXI. században a kultúraközi kommunikáció és menedzsment témakörei a nemzetközi kutatások fontos célterületei. A világgazdaság globalizációs tendenciáinak tükrében ma már kelet-közép-európai térségünkben, így Magyarországon is kiemelkedően fontos a téma tanulmányozása. Az egész világon egyre több felsőoktatási intézmény tantervébe vezetik be oktatását, Magyarországon is ma már számos egyetemen és főiskolán tanítják az interkulturális kommunikációt. Ez a könyv, a jól kidolgozott elméleti tudnivalók mellett számos gyakorlati résszel segíti olvasóját a téma megértésében és elsajátításában.

 
2 800 Ft
KULTÚRÁK@KONTEXTUSOK.KOMMUNIKÁCIÓ

Szerkesztette: Dr. Hidasi Judit

Perfekt Kiadó, 2007

 

A válogatásban az angol, az arab, a francia, a japán, a kínai, a koreai, a német, az olasz, az orosz, a portugál és a spanyol nyelvnek megfelelő nyelvországok kaptak helyet. Egy-egy nyelvet több ország is magáénak mondhat; így például az angol nyelvterületről az Egyesült Államok, Írország és Nagy-Britannia egyaránt szerepel egy-egy fejezettel, a német nyelvterületet pedig Németország és Ausztria mellett Svájc is reprezentálja. A könyv azonban nem a nyelvekről szól, hanem elsősorban a nyelvet használók kultúrájáról, az adott kultúra szabályairól és szokásairól, külön figyelmet fordítva az üzleti kommunikáció vetületeire. Minden tanulmány szerzője az adott kultúra egy-egy jeles ismerője; a kötetet Buda Béla értő tanulmánya vezeti be. Haszonnal forgathatják az idegen nyelvet tanulók, a kommunikáció és a kultúra kérdései iránt érdeklődők, multikulturális közegben mozgó üzleti, gazdasági, kulturális és diplomáciai szereplők.

 
3 650 Ft
KÖZÉLETI KOMMUNIKÁCIÓ

Szerzők: Bíró Mária, Nyárády Gáborné

Perfekt Kiadó, 2008

 

A nyilvános szereplés sikere jelentős mértékben függ a megszólaló retorikai képességétől, szavainak meggyőző erejétől, kommunikációs kultúrájától. Minden kimondott vagy leírt szó megmutatja egyéniségünket, képet ad rólunk, illetve a szűkebb és a tágabb környezetünkhöz fűződő viszonyunkról. E könyvben gyakorló szakemberek oktatják a sikeres nyilvános szereplés elméleti és gyakorlati tudnivalóit és technikáit, a retorikai készség és a nyelvi kultúra fejlesztésének módszereit, valamint a közéletben leggyakrabban előforduló közlésfajták és közlésmódok tartalmi és formai sajátosságait.

 
2 890 Ft
CROSS-CULTURAL COMMUNICATION

Szerző: Polyák Ildikó

Perfekt Kiadó, 2004

 

A könyv a kultúraközi kommunikáció iránt érdeklődőknek, az azt főiskolai szinten tanulóknak szól, s egyúttal munkafüzetként is szolgál, azaz a tankönyvi vonalat feladatok szakítják meg. A feladatok többféle célt szolgálnak: feltárják az olvasó előzetes ismereteit, kutatják nézeteit, értékeit, attitűdjeit stb., a tárgyalt témával kapcsolatos reflexióra késztetnek, illetve olyan eseteket, szituációkat, dialógusokat, statisztikákat mutatnak be, amelyek kapcsán az olvasók/hallgatók megvizsgálhatják az elméleti anyag érvényességét és megbízhatóságát.

 
1 700 Ft
-20%
  A VÁLTOZÁS KULTÚRÁI. MŰVÉSZET, MÉDIA ÉS RENDSZERVÁLTÁS

Szerkesztette: Müllner András

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a magyarországi rendszerváltás sokunk életét alapvetően meghatározó kulturális változást is jelentett. A jelen kötet tanulmányainak szerzői, akik az Eötvös Loránd Tudományegyetem Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetében tanulnak/ tanultak és dolgoznak, ezt a mindent átfogó változást vizsgálják, kiki a maga területén. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó sokféle témával és megközelítéssel találkozhat e kötetet olvasván, nem is mindig magáról a rendszerváltásról, sokkal inkább arról, ami megelőzte és ami követte, az „ilyen volt – ilyen lett” összehasonlító logikája szerint. Az szocializmus éjszakai életének kultúrszociológiai vizsgálata ugyanúgy helyet kap a válogatásban, mint az ezredforduló televíziós jelenségeinek médiaszociológiai elemzése. Több tanulmány központi témája a dokumentumfilm, vagy épp a magyar filmgyártás, de a rendszerváltás előtti és utáni hivatalos és underground képzőművészet viszonya, valamint a változásban lévő irodalomértés kérdése is hangot kap.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
GÉPÉRZET. INTERFÉSZ, INTERAKCIÓ, NAVIGÁCIÓ

Szerkesztette: Kangyal András, Laufer László

L’Harmattan Kiadó, 2011

 

Miért tudja egy fél éves gyerek feloldani a billentyűzárat az iPhone-on és miért bizonytalanodik el sok gyakorlott felhasználó is, ha egy hibaüzenet után az "ok" és a "mégsem" gombok között kell választania? A válasz mindenképp az eszköz és a felhasználó közötti interakcióban keresendő: hogyan épül föl egy interfész, hogy érzékeljük, hogy értelmezzük, milyen lehetőségeket kínál, és válaszainkat hogyan tudjuk a felületen keresztül közölni a számítógéppel.

Ez a könyv azoknak szól, akik szeretnék megismerni és elemezni az ember és a számítógép közötti kommunikációs folyamatot, túllépni a hétköznapi kattintások unalmas világán, megismerni a gépekkel való interakció történetét és bepillantást nyerni annak lehetséges fejlődési irányaiba.

 
2 800 Ft
Akció: 2 240 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A CÁPA UTOLSÓ TANGÓJA

Szerző: Szekfü András

Gondolat Kiadó, 2008

 

A szerző 1969-től (a megalakulástól) 1990-ig (majdnem a megszűnésig) a Tömegkommunikációs Kutatóközpont munkatársa volt, kezdetben kiadói szerkesztőként, majd kutatóként. A jelen kötet ebben az időszakban írott tanulmányaiból, kutatási eredményeiből nyújt egy csokorra valót. A korabeli anyagot két visszaemlékezés egészíti ki. A Függelékben pedig a szerző közli Hans Magnus Enzensberger a maga korában nagy hatású, "Építőkockák egy médiaelmélethez" című tanulmányát, Dalos György korabeli fordításában. A kötet tanulmányainak többsége csak belső sokszorosításban "jelent meg", a szélesebb közönség most olvashatja őket először.

 
2 690 Ft
Akció: 2 285 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TANULMÁNYOK A SZAVAK ÉLETÉRŐL

Szerző: Paul Grice

Fordította: Bárány Tibor, Márton Miklós és mások

Gondolat Kiadó, 2011

 

A kommunikációkutatás klasszikusai. Paul Grice (1913–1988) az oxfordi St. John’s College, majd a Kaliforniai Egyetem filozófiaprofesszora, a nyelvelmélet és nyelvfilozófia egyik legkiválóbb 20. századi művelője. Kötetének első részében az 1967-ben a Harvardon tartott William James-előadások olvashatók, amelyek a logika és a beszéd, valamint a nyelvi kommunikáció sokat hivatkozott alapelveit fektetik le. A második részben filozófiatörténeti tanulmányok, a szkepticizmussal, az észleléselmélettel és a jelentéssel foglalkozó, valamint értékmetafizikai írásai kaptak helyet. Mint egyik méltatója megjegyezte, „Grice miniatúrafestő volt, aki megváltoztatta a módot, ahogy mások nagyméretű vásznakat festenek.” A kötetet a filozófia, a logika és a nyelvtudomány oktatóinak és hallgatóinak ajánljuk, valamint mindazoknak, akiket érdekel az emberi kommunikáció természete, illetve pszichológiája.

 
4 250 Ft
Akció: 3 615 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM TÖRTÉNETE

Szerző: Mattelart, Armand

Gondolat Kiadó, 2008

 

A párizsi professzor, Armand Mattelart szórakoztató és tanulságos utazásra invitál bennünket a kommunikáció történetében. Megismertet bennünket azokkal az eszközökkel és rendszerekkel, amelyeknek segítségével az emberek a kapcsolatteremtés fáradságos munkáját igyekeztek elvégezni. A ma és még inkább a belátható jövő információs társadalmát véve kiindulópontnak, a történelmi előzmények feltárásában igazi régészi munkát végez: immár a 18. századig vezeti vissza információs korunk alapmintáinak eredetét. Az egyszerű cserefolyamatoktól így jutunk el a javak, emberek és üzenetek körforgásáig, a vasútépítéstől a nagy távolságokat áthidaló kommunikációkig. Eközben az átalakulásokat kísérő ideológiákról és elméletekről is áttekinthető képet nyújt.

 
2 890 Ft
Akció: 2 455 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A TÖMEGMÉDIA VALÓSÁGA

Szerző: Luhmann, Niklas

Fordította: Berényi Gábor

Gondolat Kiadó, 2008

 

Amit a társadalomról és a társadalmi világról tudunk, azt szinte kizárólag a tömegmédiumok révén tudjuk. Ugyanakkor gyanítjuk, hogy ez a tudás manipulált. Legalábbis rendkívül szelektív, olyan tényezők irányítják, amelyeket vagy az információk hírértéke szab meg, vagy szórakoztatóipari szempontból látszanak vonzónak. És nem áll szemben vele semmiféle "ellentudás": a valóságot olyannak kell elfogadnunk, amilyennek a tömegmédiumok bemutatják. Niklas Luhmann könyve ezt az ellentmondást próbálja meg tisztázni, és általános társadalomelméletének keretei között feloldani.

 
2 390 Ft
Akció: 2 030 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ IRÁNYÍTÁS FORRADALMA

Szerző: Beniger, James R.

Gondolat Kiadó, 2005

 

Az információs társadalom korai klasszikusainak (McLuhan, Innis stb.) kutatási területére robbant be 1986-ban James Beniger azóta számtalan nyelvre lefordított, díjesővel fogadott klasszikus monográfiája. Ennek tárgya - szűken - a 19. század második fele, témája az ipari forradalom közlekedési és információs-kommunikációs szegmense, elmélete pedig egy olyan leírás, amely az egész világtörténeti folyamatot a társadalom irányításának (kontrolljának) kríziseivel és az azokat megoldó kontrollforradalmak egymást követő ciklusaival magyarázza.

 
4 190 Ft
Akció: 3 560 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM DIMENZIÓI

Szerkesztette: Balogh Gábor

Gondolat Kiadó, 2006

 

A 20. század második felében infokommunikációs forradalom zajlott, melynek eredményeként új társadalomtípus kialakulásának lehettünk tanúi. Hogy valóban új társadalomtípusról van-e szó, még a 21. század elején is többen kétségbe vonják. Amiben egyetértés látszik körvonalazódni: túljutottunk az ipari fejlődés régi formáin, és a társadalmi változások új társadalom képét vetítik elénk, amelyben két elem, az információ és a tudás folyton visszatér. Emiatt szokták az új alakzatot információs vagy tudástársadalomnak nevezni. A könyv segítségével az Olvasó nemcsak aktualizálhatja az információs társadalomról szerzett ismereteit, hanem a paradigmatikus megoldási lehetőségeken keresztül továbbgondolhatja az új társadalmi információ lehetőségeit és jövőjét.

 
2 980 Ft
Akció: 2 535 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
MÉDIAPOLITIKAI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

Szerkesztette: Polyák Gábor

Gondolat Kiadó, 2010

 

A médiatudomány egyik legkevésbé körüljárt területe a médiapolitika. A médiapolitika fogalmának, rendszerének, céljainak tisztázása nemcsak elméleti oldalról szükséges; hiánya azt is megakadályozza, hogy a napi (párt)politikai, szabályozói gyakorlatban születő, médiapolitikainak szánt döntéseket objektív szempontok alapján értékeljük. A kötetben összegyűjtött tanulmányok – abból a feltevésből kiindulva, hogy a médiapolitika nem azonos a (párt)politikai érdekeknek a média működésében való érvényesítésével (a „médiapolitizálással”) – kísérletet tesznek a médiapolitika fogalmának elméletileg is megalapozott meghatározására, a médiapolitikai fejlődési irányok bemutatására, valamint az alapvető médiapolitikai célok azonosítására.

 
4 890 Ft
Akció: 4 400 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
  A FOLYÓIRATOK KULTÚRÁJA AZ ELEKTRONIKUS KOR SZEMSZÖGÉBŐL

Szerkesztette: Gács Anna

L’Harmattan Kiadó, 2007

 

Az utóbbi tíz évben a digitális folyóiratok részévé váltak nemcsak a tudományos életnek, de a mindennapoknak is. A folyóiratok kultúrája robbanásszerűen átalakult, és a folyamat ma is tart. Kötetünk angol és magyar nyelvű tanulmányai a digitális korszak folyóiratainak sajátosságait vizsgálják. Milyen lehetséges és már megvalósított formái vannak e műfajnak? Milyen viszonyban van ez az új jelenség a nyomtatott sajtóval? Milyen új tudományos eredményeket kínál a folyóiratok hiperlinktechnikájának elemzése? Olcsóbbá és demokratikusabbá válik-e a tudományos munka, vagy éppen ellenkezőleg, csak a meglévő egyenlőtlenségek termelődnek újra a digitális világban is? Milyen társadalmi-gazdasági változásokba tagozódik bele a folyóirat-kultúra átalakulása? A kötet egy nemzetközi együttműködés révén létrejött konferencia előadásait tartalmazza.

 
1 950 Ft
Akció: 1 560 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG ÉS KAMPÁNY A MÉDIÁBAN

Szerkesztette: Bajomi-Lázár Péter, Kotroczó Róbert, Sükösd Miklós

L’Harmattan Kiadó, 2007

 

A politikai újságírásra fordított figyelem különösen kampányidőszakban nő meg, a kampányok pedig a 2000-es évek eleje óta egyre sűrűbben követik egymást. A politizáló nagyközönségnek hol az európai parlamenti, hol a magyar országgyűlési, hol az önkormányzati választásokra való készülődést, hol pedig a különböző pártok által indított népszavazási kezdeményezések előkészületeit kell figyelemmel követnie. A politikai hatalom megtartásáért vagy megszerzéséért vívott kampány szinte permanenssé vált – és ezzel párhuzamosan növekedett az a nyomás is, amely a politikusok, a befektetők és a közönség részéről éri az újságírókat.

 
1 900 Ft
Akció: 1 520 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
TÁVOLABB A MÉDIÁTÓL. 2004-ES KAMPÁNYOK VIZSGÁLATA

Szerkesztette: Kiss Balázs

Kiadó: L’Harmattan Kiadó, 2006

 

Manapság szerte a demokráciákban a kampányok mind nagyobb része a médián kívül zajlik. Bár a politikus jelenléte a televízióban továbbra is átható, a kampányfőnökök egyre nagyobb figyelmet fordítanak a helyi kampányolásra és mindazokra az eszközökre, például a kampánylevelekre, vagy a politikusi telefonhívásokra, amelyekkel a médiát megkerülve érhetik el a választót. Ez alapján szokás premodern, modern és posztmodern kampányokról beszélni.

A tendencia érvényesül Magyarországon is. A szerzők a kötetben 2004 két kampányát, az európai parlamenti választásokat megelőzőt és a decemberi népszavazás kampányát egységes elméleti keretben vizsgálva jellemzik az egyes magyar pártok kampányait, felmutatják azok a premodern, modern vagy éppen posztmodern jellegét, továbbá a kampányok megjelenését a televízió-híradókban. Ezeken túl a kötet foglalkozik az európai választások német kampányával, valamint Gyurcsány Ferenc 2005-re is átnyúló kommunikációs stratégiájával.

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
MÉDIAETIKA

Szerző: Krokovay Zsolt

L’Harmattan Kiadó, 2003

 

Az etika az erkölcsi kérdések filozófiai tanulmányozása. A médiával kapcsolatban a legfontosabb erkölcsi kérdés az, hogy miként védhet meg minket a többség zsarnokságától. A szólásszabadság, mindenekelőtt a sajtó, a rádiózás és a televíziózás szabadságának tapasztalati vizsgálata azt mondja meg nekünk, hogy milyen a valóságban a mondanivaló nyilvános kifejezésének törvényes rendje. A filozófiai elemzés szembesíti a tényeket azzal, hogy milyennek kell, milyennek kellene lennie törvényes jogainknak, ha nem akarunk zsarnokságban élni. A tankönyv elsősorban nem a szerkesztőségek, hanem a filozófiai tanulmányokat folytató diákok és az érdeklődő olvasók számára kínál meggondolásra érdemes érveket. A vizsgálódás tanulságainak összegezését minden fejezet végén a legfontosabb fogalmak és összefüggések ábrájával, valamint ellenőrző kérdésekkel segíti. Abból indul ki, hogy megvizsgálja, mit ért Deák Ferenc a köztanácskozás szabadságán, s hogy miért kívánja meg John Stuart Mill szerint a valódi társadalmi fejlődés a cenzúra teljes megszüntetését. Annak mérlegelésével zárja a média etikájának elemzését, hogy megfontolja, abban a társadalomban, amellyel a nagy európai vallásháborúk lezárása óta kísérletezünk, miért kell ragaszkodnunk Európában, Amerikában és mindenütt a világon minden időszakos hisztéria ellenére is legelső szabadságunkhoz.

 
2 350 Ft
-20%
A KONVERGENS TELEVÍZIÓZÁS - WEB-TV-KÖZÖSSÉG

Szerző: Csigó Péter

L’Harmattan Kiadó, 2009

 

Televíziót úgymond mindenki látott már. Az internetről már azok is hallottak, akik még nem használták azt. Milliók kulturális horizontját,fantáziavilágát, identitását formálja ez a két eszköz. együtt és külön. Miközben mindannyian, akik tévét nézünk és internetet használunk, hiszünk valamit azok működéséről, és személyes tapasztalatainkat vidáman általánosítjuk, igen kevesen vannak azok, akik igazán tudják,hogy mi történik velünk - ezek által a csatornák által. Mi "csak nézünk, mint a moziban", s Csigó Péter lát mindannyiunkat együtt, s-kivételes módon-pontosan érti,hogy mit is jelent az új média szociokulturális kontextusa.

 
2 300 Ft
Akció: 1 840 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
  A KÖZSZOLGÁLATI MÉDIA ÉS AZ EURÓPAI VERSENYJOG. KÖZSZOLGÁLATISÁG A VÁLTOZÓ VILÁGBAN.

Szerzők: Tényi Géza, Bayer Judit, Nyakas Levente, Koppányi Szabolcs

L’Harmattan Kiadó, 2010

 

Az új évezred a média technológiai és tartalmi forradalmát is magával hozta. A közszolgálati média különösen nehéz helyzetbe került ezáltal, hiszen nem csupán a piaci és technológiai kihívásokhoz kell alkalmazkodnia, de a közszolgálatiság felfogásának változásából fakadó európai versenyjogi követelményekhez is.

Magyarországon mindezt még a közszolgálati média sajátos, térségünkre jellemző terhei is súlyosbítják: a gazdálkodási nehézségek és a nem kikristályosodott közszolgálati feladatkör. A kötet szerzői úgy vélik, az európai szemléletmód ez utóbbi problémák szintetizálásában és megoldásában is eszköz lehet azáltal, hogy áttekinthető, racionálisabb gazdálkodásra és a feladatkörök pontos meghatározására készteti a közszolgálati médiumokat. A kötet sorra veszi a médiakörnyezeti változásokat, és többek között részletesen elemzi az internetes megjelenés és az európai versenyjogi szabályok követelményeinek kérdését.

 
2 000 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-20%
A PILLANAT ZSARNOKSÁGA

Szerző: Thomas Hylland Eriksen

Fordította: Vaskó Ildikó

L’Harmattan Kiadó, 2009

 

„Ez a könyv abból a sürgető érzésből fakadt, hogy valami nagyon rossz irányba halad. Az elmúlt pár évtizedben egyre több időkímélő technológia jelent meg – a modern menedzserkalkulátortól kezdve az elektronikus postáig, hangposta, mobiltelefonok, szövegszerkesztők – és mégis, legtöbbünk alighanem éppen most van leginkább időszűkében. Nagyon úgy tűnik, jó úton járunk afelé, hogy annak a technológiának a rabszolgáivá váljunk, melynek fel kellene minket szabadítania.”

Eriksen merész és eredeti hangvételű könyvében az információs társadalom egyik legfontosabb mellékhatását, a „lassú idő” eltűnését mutatja be. A pillanat zsarnoksága alatt a kultúra önmaga legádázabb ellenségévé válik, mert a fejlődés visszaeséshez vezet. Mindenkinek, akinek ismerős az érzés, hogy soha nem jut ideje az igazán fontos dolgokra, mert mindig van valami más, amit előbb meg kell csinálnia, el kell olvasnia ezt a könyvet...

 
2 200 Ft
Akció: 1 760 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!


Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.