Új jelszó kérése
Új jelszó kérése
Kategóriák
Sikerlistánk
Bankkártyás fizetés
Tanúsítvány
SSL Certificate
Pénznem váltás
Facebook

Foxpost csomagautomaták

Foxpost banner

Pick Pack Pont

pickpack_logo

Pedagógia


Sorrend:


-15%
AZ ARANYKOR VÉGE - BEZÁRNAK-E A PAPÍRGYÁRAK?

Szerző: Polónyi István

Gondolat Kiadó, 2013

 

Társadalom és Oktatás. Talán meglepő a könyv címe, amely aranykornak nevezi a hazai felsőoktatás 1990–2010 közötti periódusát. Pedig ez az időszak a magyar felsőoktatás európaivá válásának, kiterjedésének, intézményrendszere kiszélesedésének két évtizede, amelyet - ugyan a drasztikusan növekvő hallgatólétszámmal messze nem lépést tartva, de – bővülő források is jellemeznek. Ez a terminus egyben a hazai felsőoktatás deszovjetizálásának időszaka is, amikor részint az egyetemek visszanyerik a tudományos minősítés jogát, részint egy részük újra universitássá, sokkarú tudományegyetemmé alakul a szakintézményekből.

 
3 200 Ft
Akció: 2 720 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
PEDAGÓGIA

Szerző: Schütz Antal

Szent István Kiadó, 2010

 

Schütz Antal ebben a művében szerves összefoglalását adja e tudomány tárgyának, feladatának és módszereinek. Tudásának egészét felvonultatja, vagyis nemcsak a neveléstan nagy teoretikusait, iskolateremtőit mutatja be, hanem az irodalom, a történelem, a természettudomány és a bölcselet nagyjait is, akik főleg történelemformáló eszméikkel, új kísérleteikkel, nemzetnevelő és kulturális tevékenységükkel járultak hozzá az emberi tudás gyarapításához és az emberi ember neveléséhez.

 
3 200 Ft
Akció: 2 880 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
A NEVELÉS KOCKÁZATA

Szerző: Luigi Giussani

Szent István Kiadó, 2005

 

Luigi Giussani életművének fontos darabja " A nevelés kockázata", mely most a magyar olvasó kezébe kerül. A szerző maga is évtizedekig gyakorló pedagógus volt, hiszen gimnáziumi hittanárként, és később egyetemi tanárként fiatalok sokasága előtt nyitott távlatot, meghívva őket arra, hogy a keresztény tapasztalatban osztozzanak. Don Giussani karizmájából éppen iskolai környezetben született meg a Comunione e Liberazione mozgalom, mely ma már a világ hetven országában van jelen. Egy nagy pedagógus, az emberi természet és korunk ismerőjének tapasztalata van jelen e kötetben, azonban "A nevelés kockázata" nem kézikönyv, nem gyakorlati tanácsokat ad, hanem egy réteggel mélyebbre viszi az olvasót, a nevelés mivoltát, lényegét tárva elé. E kérdések tisztázása pedig különösen hasznos lehet ma, amikor gyakran megkérdőjelezik az élet értelmét, és az oktatás-nevelés kérdését csupán a hasznosság szempontjából szemlélik, vagy magánügynek tekintik.

 
960 Ft
Akció: 865 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
  FOGADJUK BE A VALÓSÁGOT! – GONDOLATOK AZ EGYETEM INTÉZMÉNYÉRŐL

Szerző: Angelo Scola

Szent István Kiadó, 2003

 

A II. Vatikáni Zsinat a keresztény nevelésről szóló dekrétumában a felsőbb katolikus iskolákról, különösen az egyetemekről szólva azt tanítja, hogy ezekben „nyilvános, stabil és egyetemes jelenlétet kel biztosítani a keresztény gondolatoknak…” Angelo Scola könyvében bemutatja, mi az alapvető probléma az érték fogalmával, mely oly nagy szerepet játszik egy-egy nevelési intézmény pedagógiai feladatának meghatározásában, majd rávilágít az olyan elvont és félrevezető közhelyekre, mint az oktatás-nevelés szembeállítása vagy a tudás semlegességére való törekvés. A Pázmány Könyvek - sorozat célja az emberi tudás és kultúra különböző területeiről katolikus szellemben írt rövid művek közzététele, mely minden érdeklődőnek lehetővé teszi, hogy bekapcsolódjék a hit és az emberi kultúra nagy párbeszédébe. A sorozatban eddig megjelent: Pietro Brunori: „A Katolikus Egyház”, Paul Poupard: „A katolikus hit – Alapok, személyek, intézmények”és Zenon Grocholewski: „II. János Pál jogfilozófiája”.

 
1 200 Ft
Akció: 1 080 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ALKALMAZOTT TUDÁSTÉRELMÉLET

Szerző: Tóth Zoltán

Gondolat Kiadó, 2012

 

Tóth Zoltán Alkalmazott tudástér-elmélet című kötete egy Magyarországon mindmáig kevéssé reflektált ismeretelméleti-pedagógiai problémát tárgyal, számos önálló kísérleti anyagot is bevonva. Jó áttekintést ad a téma nemzetközi irodalmáról is. A szerző a Debreceni Egyetem oktatója. A Gondolat Kiadó rendszeresen, több sorozatot is működtetve tesz közzé pedagógiaelméleti munkákat, ezért nagy örömünkre szolgálna, ha meg tudnánk jelentetni Tóth Zoltán úttörő jelentőségű monográfiáját.

 
2 200 Ft
Akció: 1 870 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
HOGYAN GYŐZZÜK LE A SZÁMOLÁSI NEHÉZSÉGEKET?

Segítség a diszkalkuliával, matematikai nehézségekkel küzdő diákoknak

Szerző: Ronit Bird

Akadémiai Kiadó, 2012

 

Magyarország híres kiváló matematikusairól és matematikoktatásának módszertanáról is. Mégis sok diák számára ez a tantárgy jelenti a legtöbb nehézséget és kudarcot, holott a számolási problémákkal küzdő gyermek számára is érthetővé tehetők az elemi matematika szabályai. Hogyan? Kis lépésekben, saját tapasztalatszerzésre építve, játékosan. Ronit Bird könyve ehhez nyújt segítséget.

 

 

 
2 190 Ft
Akció: 1 860 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MODERN ALTERNATÍV ISKOLÁK

Szerző: Bodonyi Edit

ELTE Eötvös Kiadó, 2012

 

Az alternatív pedagógiák kultúrája hazánkba - egyben a közép-kelet európai régióba - különösen kalandos úton jutott el. Csodavárások, valóságos - különféle indíttatású - üldöztetések, kételkedések, csalódások kísérték, kísérik ezt az utat. Minden történeti periódusában voltak ,,tűzőrzők", ,,fáklyavivők", elkötelezett hírhozók, olykor térítők is - vállalkozásuk, hitvallásuk emberi nagyságához, tisztességéhez (nemegyszer: bátorságukhoz, hűségükhöz) kétség nem fér. A hazai pedagógusszakma elsősorban az ő közvetítésükkel, tiszteletre, sőt szeretetre méltó hitvallásaikból ismerte meg e pedagógiákat. Jelen kötetet az iskola kívánatos modernizációja, akár ,,posztmodernizációja" iránt elkötelezett szerzők írták, de egyikük sem valamelyik alternatív pedagógia hitvallója.

 
2 940 Ft
Akció: 2 500 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  MAGYAR PEDAGÓGUSKÉPZÉS ÉS PEDAGÓGUS SZAKMAI TUDÁSFORMÁK I. 1775-1945

Szerző: Németh András

ELTE Eötvös Kiadó, 2012

 

A 19. század második felében megjelenő két jellegzetes pedagógus szakmai csoport (alsóbb ún. népiskolák tanítói és a felsőbb iskolák tanárai) professziója során két szervesen és funkcionálisan kifejlődő, ugyanakkor egymástól számos lényeges vonásában eltérő tanári, illetve tanítói pedagógiai kultúra, pedagógusi szaktudás jön létre. Ennek kialakulása Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19-20. század fordulójáig a modern nemzetállamok kialakulásával párhuzamosan lezajló folyamat - számos további részelemet (mikro- és makrostrukturális változás bonyolult dinamikáját) magába foglaló átalakulás. Ennek keretében alakulnak ki az európai nemzetállamok duális közoktatási rendszerei (tömegoktatás és elitképzés), a különböző pedagógus professziók (gimnáziumi tanár, szakmai középiskolák, szakképzés, népoktatás), illetve a különböző egyetemi tudományok keretében önálló tudománnyá váló neveléstudomány és annak részdiszciplínái.

 

 
2 940 Ft
Akció: 2 495 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  ÚJ MÚZEUMPEDAGÓGIAI TÖREKVÉSEK A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN ÉS A MÚZEUMI GYAKORLATBAN

Szerző: Foghtűy Krisztina

ELTE Eötvös Kiadó, 2012

 

A hazai felsőoktatási intézmények múzeumpedagógiával foglalkozó szakemberei és a múzeumi terület jeles képviselőinek tanulmányai olvashatók a kötetben, mely folytatása és továbbfejlesztése a Zsibongó Múzeumnak (ELTE Eötvös Kiadó, 2010). A könyv tanulmányai a szakterület országos koordinációs tevékenységéről, a gyakorlatra orientált képzésekről, valamint az ehhez kapcsolódó elméleti és gyakorlati vonatkozásokról adnak áttekintést. A kötet témakínálata rendkívül változatos, számos publikáció reprezentálja a hazai múzeumpedagógia jelenlegi helyzetét és az elképzeléseket a további fejlesztési lehetőségekről, a jövőképről. A tanulmányokhoz kapcsolódó irodalomjegyzék segítséget nyújt a további kutatási tevékenységben való elmélyüléshez.

 
2 000 Ft
Akció: 1 700 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  SZÁZ JÁTÉK ÉS FEJTÖRŐ A SZÁMOLÁSI NEHÉZSÉGEK LEGYŐZÉSÉRE

Gyakorlókönyv diszkalkuliával küzdő diákoknak

Akadémiai Kiadó, 2012

 

A könyv - áttekinthető és rendszerezett formában - olyan gyakorlatokat és játékokat kínál tanárok és szülők számára egyaránt, amelyek lekötik és ösztönzik a diákokat, miközben ritkán igényelnek a papírnál, ceruzánál és dobókockánál több eszközt.

 

 

 
2 650 Ft
Akció: 2 255 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  NEM KÖTELEZŐ ZSARNOKNAK LENNI! AVAGY: MIÉRT NEM ELÉG EGYEDÜL A NEVELÉS - KIUTAK, MEGOLDÁSOK

Szerző: Winterhoff, Michael

Dialóg Campus Kiadó, 2012

 

Hogyan tudjuk megakadályozni, hogy gyerekeink ne igazi kis zsarnokként viselkedjenek?

Miért van napjainkban ennyi problémás kisgyerek?

Mit tehetünk, hogy a felnőtt életre jobban felkészítsük gyerekeinket?

 

Új könyvében Michael Winterhoff, a pszichológus sikerszerző, az életből vett esetekkel, példákkal mutatja be, hogy hogyan oldhatóak meg a nevelés során felmerülő gondok. Ha a felnőttek felelősségteljesen gondolkodnak és cselekszenek a gyereknevelés során, akkor joggal bízhatnak abban, hogy boldog és egészséges érzelmű, kapcsolatteremtésre és a majdani felnőtt munkára alkalmas gyerekeket nevelnek fel.

 

Kiút a nevelési krízisből: Michael Winterhoff kertelés nélkül, érthetően leírja, hogy mi és hogyan segítheti a szülőket a gyereknevelésben.

 
2 780 Ft
Akció: 2 365 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
INFORMÁLIS TANULÁS AZ ARANYCSAPAT KORÁBAN

Szerző: Horváth H. Attila

Gondolat Kiadó, 2011

 

A könyv azt a tanulási formát tárgyalja, amely a mindennapok természetes velejárója, az emberi tevékenységek kísérője, és mert magától értetődőnek tekinti az egyén, ezért észre sem veszi, hogy általa gazdagodott a tudása, fejlődtek a készségei. Az oktatásügyben az egész életen át tartó tanulás gondolatának általánossá válása előtérbe állította a tanulás formáinak kérdését. A formális, nem formális és az informális tanulás megkülönböztetésével jól érzékelhetővé vált az iskolán kívüli tanulás fontossága és az iskolának az a szerepe, amelyet a különböző tanulási formák integrálásában játszhat. 

 
2 250 Ft
Akció: 1 915 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÚJ TÁRSADALOMHOZ ÚJ EMBERT ÉS ÚJ PEDAGÓGIÁT!

Szerző: Sáska Géza

Gondolat Kiadó, 2011

 

A 20. századi egyenlőségpárti, antikapitalista és demokráciaellenes pedagógiákról szól ez a könyv. Pontosabban az egyenlőséghívő, a kapitalizmust tagadó politikai mozgalmak pedagógiai ágáról van benne szó. Az igazságos és boldog jövő kompetenciájával rendelkező gyermek szakszerű nevelését és érdekeit védő pedagógiai eszmék és oktatáspolitikák 20. századi történetének egy szeletével találkozik az olvasó. A két világháborút követő esztendőkben a nagypolitikai mozgalmak mindegyike, amint hatalomhoz jutott, ideológiájának megfelelően kizsákmányolástól mentes, egyenlőségen alapuló új társadalom felépítéséhez látott, amelynek végső diadalát meggyőződésük szerint a reformpedagógia neveltje, az új embertípus fogja kivívni és ünnepelni.

 
900 Ft
Akció: 765 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SAJÁT ÉLMÉNYŰ PEDAGÓGUSKÉPZÉS

Várható megjelenés: 2012. február

Szerző: Czike Bernadett

Gondolat Kiadó, 2012

 

Ez a könyv az egyetemi pedagógusképzésben alkalmazható oktatási programcsomag szükségességét és megszületésének folyamatát, valamint néhány eredményét mutatja be. Az első fejezetben az elvi kiindulópontokat, a programcsomag kipróbálásának körülményeit és a kipróbálás tapasztalatait olvashatjuk. A második fejezetben példaként bemutatásra kerül egy olyan foglalkozásterv (modul) amely hasonlít a programban készült modulokra, és jól érzékelteti, milyen témakörök és tanulásszervezési módszerek jelennek meg a programcsomagban. Az Educatio honlapján (www.educatio.hu) az érdeklődő olvasók, kollégák megtalálják azokat a modulokat, összesen 30 darabot, amelyek a program során elkészültek. Mivel a programban előtérbe kerül a kooperatív tanulásszervezés, a kiadvány harmadik fejezetében közreadunk egy olyan összefoglaló táblázatot is, amiben a gyakran használatos kooperatív módszereket gyűjtöttük össze.

 
1 200 Ft
Akció: 1 020 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  "PÜNKÖSDI KIRÁLYSÁG". AZ ÉSZAK-ERDÉLYI OKTATÁSÜGY TÖRTÉNETE 1940-1944

Szerző: Szlucska János

Gondolat Kiadó, 2012

 

A könyv a teljesség igényével, valamennyi elérhető forrás és dokumentum felhasználásával az észak-erdélyi oktatásügy történetét mutatja be a második bécsi döntéstől 1944-ig, vagyis a magyar tannyelvű iskolai hálózat újbóli kitelepülésétől a magyar közigazgatás megszűnéséig. Az adatok elemző feldolgozásával egyidejűleg a szerző a visszaemlékezések és a korabeli újságcikkek segítségével bepillantást nyújt az iskolások, tanítók és tanárok mindennapi életébe is.

 
4 200 Ft
Akció: 3 570 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
FELNŐTTOKTATÁSI FELFOGÁSOK A 20. SZÁZADBAN

Andragógiai szöveggyűjtemény 1.

Szerkesztette: Bajusz Klára, Németh Balázs

Publikon Kiadó, 2011

 

A magyar neveléstudományi szakirodalom hiánypótló kötetét tartja kezében az Olvasó. A szöveggyűjteményben felsorakoznak a 20. század andragógiai szakirodalmának legnevesebb külföldi szerzői, közülük több először olvasható magyar nyelven. A szemelvényeken keresztül kronológiai sorrendben bontakoznak ki azok a nézetek, melyek a felnőttoktatás-elmélet 20. századi fejlődési ívét rajzolják meg. A szerkesztők szándéka szerint a szemelvény-gyűjtemény a 2012-es évben a magyar andragógia meghatározó gondolkodóinak írásaival egészül ki.

 

A szöveggyűjtemény tartalmazza többek között J. Dewey, Je. N. Medinszkij, V. Hodge, W. Szewczuk, P. Freire, F. Föggeler, I. Illich, A. Krajnc írásait.

 
2 790 Ft
Akció: 2 370 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
ÉRTÉKEK, CÉLOK, ISKOLÁK

Szerző: H. Farkas Julianna

Balassi Kiadó, 2006

 

Az emberkép átalakulása  az oktatáspolitikai dokumentumok  és az empirikus vizsgálatok tükrében Már jóval a rendszerváltás előtt egyaránt igény mutatkozott a pedagógusok és a szülők részéről, hogy az államilag előírt oktatási metódusok és módszerek egyeduralmát váltsa fel egy változatosabb  és nagyobb önállóságot biztosító iskolarendszer,  amelyben a pedagógusok új szellemben, új módszerekkel  újfajta emberképet fogalmazhatnak meg.  A plurális demokrácia megvalósulása az oktatás területén is jelentős változásokat indikált,  a hagyományos intézményrendszer kiegészült  az alternatív iskolákkal, megváltozott az egyházak  oktatásban betöltött szerepe is.  A politikai-társadalmi változások nyomán módosult  a diákok értékorientációja, világszemlélete,  a pedagógusok és tanítványaik viszonya,  átértékelődtek a az iskola hagyományos funkciói.  A szerző munkájában az elmúlt másfél évtized oktatáspolitikájának átalakulását kíséri nyomon.  A jelenségek megértéséhez az előző 40 év oktatáspolitikai dokumentumait is áttekinti, elemzi, felvázolja az értékrend és az emberkép átalakulásának folyamatát. Saját kutatásainak forrásai a különböző iskolatípusok vezetőivel készített interjúk.

 
2 200 Ft
Akció: 1 980 Ft
Kezdete: 2017.06.12
A készlet erejéig!
-15%
PEDAGÓGIA AZ ISKOLÁBAN

Szerzők: Bábosik, Borosán, Hunyady, M.Nádasi, Schaffhauser

ELTE Eötvös Kiadó Kft., 2011

 

A kötet tanulmányainak Szerzői már a tudatos címválasztással is jelezték, hogy nem valamiféle zárt és homogén elméleti rendszer tartalmi kibontására vállalkoznak, hanem arra tesznek kísérletet, hogy az iskola életvilágában fogalmazzák meg a korszerű és életszerű iskolapedagógia jellemző jegyeit. A szakmai vállalkozás műfaja tehát az alkalmazott pedagógia értelmezési körében marad, és azzal a mindennapi pedagógiai munkára érzékenyítő szándékkal rajzolja fel az iskola pedagógiai környezetét, amely a Szerzők által koncipiált iskolapedagógiaként is azonosítható.

 
4 500 Ft
Akció: 3 825 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  A MI ISKOLÁNK - NEVELÉSPSZICHOLÓGIAI MÓDSZEREK AZ ISKOLA BELSŐ ÉRTÉKELÉSÉBEN

Bővített és átdolgozott kiadás

Szerző: Kósáné Ormai Vera

ELTE Eötvös Kiadó Kft., 2010

 

Pedagógiai munkánk során szeretnénk, hogy az iskolában tanítványaink jól érezzék magukat, motiváltak legyenek, tudásuk gyarapodása, értelmi és társas képességeik fejlődése minél kedvezőbb legyen. Szeretnénk, hogy mind kevesebb nehézséggel kelljen megküzdenünk. És kíváncsiak vagyunk arra is, vajon mennyire vagyunk jó pedagógusok, mi lehet sikereink és kudarcaink magyarázata. Könyvünk neveléspszichológiai módszerek gyűjteménye, a pedagógusok és a gyerekek életében zajló események megismeréséhez ad segítséget. Gyakorlati kézikönyv, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez. A megfigyelési szempontok, interjúk, attitűdvizsgálatok és kérdőívek felhasználása hozzájárul saját munkánk megismeréséhez. A kézikönyvet tanítóknak, tanároknak, iskolavezetőknek, a pedagógusképző intézetek oktatóinak és hallgatóinak ajánljuk. Ajánljuk könyvünket a szaktanácsadóknak, mentoroknak, közoktatási szakértőknek, pedagógiai kutatóknak, és az iskolai munkát segítő szakembereknek, a fejlesztő pedagógusoknak és az iskolapszichológusoknak is. (a szerző)

 
3 800 Ft
Akció: 3 230 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  GYENGÉN TANULÓ KISISKOLÁSOK CSALÁDI ÉS ISKOLAI MEGÍTÉLÉSE

Egy empirikus kutatás tapasztalata

Szerző: Zsoldos Márta

Akadémiai Kiadó, 2003

 

A tanulási nehézségek vizsgálatának szándékával 60 gyenge tanulót választottunk ki általános iskolába járó 2. osztályos gyermekek 263 fős mintájából. Kérdésfelvetéseink: 1. a pedagógusok helyesen ítélik-e meg a gyermekek iskolai teljesítményeit, 2. hogyan látják a pedagógusok és a szülők a gyengén tanuló gyermekek képességeinek és iskolai teljesítményeinek kapcsolatát, 3. mi a kapcsolat a gyermekek méréssel megállapított képességei és iskolai teljesítményei között, 4. a gyenge tanulókhoz hogyan viszonyulnak náluknál jobb osztálytársaik. Vizsgálati eszközeink kérdőívek, pedagógiai tesztek és hagyományos pszichometriai módszerek voltak. Eredményeink: 1. a pedagógusok általában helyesen ítélik meg a gyermekek teljesítményeit, de hajlamosak szorosabb együttjárást feltételezni a teljesítmények között, gyermekismeretük inkább csoportszinten hiteles, 2. a szülők és a pedagógusok a kognitív tanulási képességek gyengeségében keresik az alacsony tanulmányi teljesítmény okait, 3. a gyenge tanulók kognitív tanulási képességei jelentősen alacsonyabb szintűek, mint általános intellektuális képességeik, 4. a gyenge és a nem gyenge tanulók szociális kapcsolataiban az alacsony tanulmányi teljesítmény nem jelent nagyfokú szociális hátrányt.

 

 
2 990 Ft
Akció: 2 540 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
TANULÁSMENEDZSMENT

Szerző: Dr. Henczi Lajos

Saldo Kiadó, 2010

 

A tapasztalatok arra utalnak, hogy tanulási önismeretünk sok esetben hiányos, nem vagyunk tisztában saját tanulási stílusunkkal. Pedig a hatékony tanulási mód, stílus, illetve stratégia megtalálásának előfeltétele, hogy ismerjük – többek között – saját tanulási preferenciáinkat, melyekkel magas szintű tanulási teljesítményt tudunk produkálni.

A könyv/kézirat ahhoz nyújt segítséget, hogy bemutassa a különböző tanulási felfogásokat, közte a konstruktivista tanulásfelfogást. Rövid áttekintést nyújt a konstruktivista tanulásfelfogáshoz közel álló konnektivizmusról is, melyet a digitális korszak tanuláselméleteként is szokás emlegetni.

 

 
2 900 Ft
Akció: 2 610 Ft
Kezdete: 2016.05.01
A készlet erejéig!
-15%
EMBERI IDŐVILÁGOK – PEDAGÓGIAI MEGKÖZELÍTÉSEK

Szerző: Németh András

Gondolat Kiadó, 2010

 

Mi az idő? Miért különbözik a természet idősíkja és az egyén szubjektív időélménye? Milyen változatai vannak az emberi közösségek által megalkotott, társadalmilag determinált időnek? Miként jelenítik meg az időfelfogás sokféleségét a különböző tudományok? – Ezekre a kérdésekre keres választ a kötet szerzője. Munkája első fejezetében az időetimológia és az időértelmezések általános kérdéseinek rövid áttekintésére kerít sort. Ezt követően a megkonstruált idő sokszínűségét vizsgálja a prehisztorikus kultúráktól a görög idővilágokon át a középkori és a modern európai időfelfogásig. Önálló fejezet foglalkozik az idő és a munka világával, amely a munkaidő kialakulásának történeti folyamatait elemzi az ókortól napjainkig. A következő két fejezet a szubjektív idővel és az egyéni idő és emlékezet különböző dimenzióival foglalkozik. Ezt követően kerül sor a különböző tudományok (filozófia, antropológia, szociológia) időkoncepcióinak elemző bemutatására. A munka utolsó fejezete a pedagógiai időkoncepciók történeti vonatkozásait tekinti át, illetve a jelentősebb hazai és nemzetközi kutatások eredményeinek összegzésére tesz kísérletet. A kötetet a filozófia, a pszichológia és a pedagógia iránt érdeklődők figyelmébe ajánljuk.

 
3 490 Ft
Akció: 2 965 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  AMERIKA: TÁRSADALOM ÉS OKTATÁS. FORDULÓPONTOK AZ AMERIKAI OKTATÁSPOLITIKÁBAN

Szerző: Zsigmond Anna

Gondolat Kiadó, 2005

 

Az amerikai oktatás elválaszthatatlan az Egyesült Államok alkotmányától és történelmétől. Az alkotmány és kiegészítései, módosításai nem foglalkoznak az oktatás kérdésével, a közoktatás és a felsőoktatás az egyes szövetségi államokra hárul. A szerző meggyőzően mutatja be, hogy csak az Egyesült Államok "kivételes", unique történelmének ismeretében lehet megérteni a mai amerikai közoktatás problémáit: az esélyegyenlőség; a faji megkülönböztetés és a diszkriminációmentesség; az elit- és a tömegoktatás; a hátrányos helyzetűek felzárkóztatása; az élethosszig tartó tanulás kereteinek megteremtése és a felnőttoktatás; a követelményrendszer és a standardok; az oktatás finanszírozása és az iskola piacosítása; az állam és az egyház viszonya; az oktatásügy központosított, illetve decentralizált irányításának kérdéseit. A tudományos-technikai haladás, az információs társadalom, a globalizáció követelményei minden országban, így az Egyesült Államokban is megkövetelik az oktatás irányításának, struktúrájának és tartalmának megváltoztatását. A magasan képzett munkaerő egy ország világgazdasági versenyképességének záloga. A közoktatás előtti kihívások új oktatáspolitikát sürgetnek az Egyesült Államokban.

 
2 480 Ft
Akció: 2 110 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ÚJ FELISMERÉSEK ÉS KIHÍVÁSOK AZ EMBER FORMÁLÁSÁRÓL

Szerkesztette: Széchy Éva

Gondolat Kiadó, 2005

 

A neveléstudomány területén elsők között az Eötvös Loránd Tudományegyetem nagy múltú neveléstudományi tanszékét bízták meg és akkreditálták, hogy kooperálva más egyetemek és oktatáskutató intézmények hasonló műhelyeivel indítsák el, és kísérletezzék ki a pedagógiai doktori (PhD) iskola új hazai rendszerét. A képzés színvonalának emelése szükségessé tette, hogy az egyes témákban legjártasabb akadémikusok, akadémiai doktorok, szakemberek bevonásával előadás - és vitaciklust iktassunk be az egyetemi oktatásban már megismerteken túli új tudományos eredmények bemutatására, melyek a társdiszciplínákban, hazánkban és a nemzetközi horizonton születtek, s nélkülözhetetlenül integrálandók a neveléstudomány korszerűsítésébe.

 
2 690 Ft
Akció: 2 285 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A NEVELÉSTÖRTÉNET-ÍRÁS ÚJ ÚTJAI

Szerkesztette: Pukánszky Béla

Gondolat Kiadó, 2008

 

A tanulmánykötet a 2007 októberében, Egerben rendezett neveléstörténeti konferencia szerkesztett anyagát tartalmazza. A magyar és külföldi szerzők kettős nyomvonalon haladva dolgozzák fel a pedagógiatörténet-írás új jelenségeit. Egyrészt foglalkoznak a neveléstörténet, mint tudományág történetének kutatásával, azaz a neveléstörténet historiográfiájával. Másrészt bemutatják azokat az új módszereket és kutatási témákat, amelyek különösen jellemzővé váltak a neveléstörténeti kutatások terén. Így olvashatunk itt többek között számítógépes diskurzus - és tartalomelemzésről, kollektív biográfiáról, történeti szociológiáról, elitkutatásról, recepcióelemzésről, ikonográfiáról és olyan új kutatási témákról, mint például az ötvenes évek magyar neveléstörténet-írása.

 
2 690 Ft
Akció: 2 285 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  JACQUES DERRIDA SZAKMAI HITVALLÁSA – A FELTÉTEL NÉLKÜLI EGYETEM JÖVŐJE

Szerkesztette: Orbán Jolán

Gondolat Kiadó, 2009

 

Iskolakultúra könyvek. Jacques Derrida „A szakma jövője, avagy a feltétel nélküli egyetem” című előadása 1998 tavaszán a Stanfordi Egyetemen, 2000 tavaszán a Frankfurti Egyetemen, 2000 őszén pedig a Pécsi Egyetemen hangzott el. Az előadást mindhárom helyszínen heves vita követte, hiszen az egyetem kérdése a nyugati kultúra múltjának, jelenének, jövőjének kérdéseivel kapcsolódik össze. E vita megelőzte a Bologna- folyamatot, így nem a Bologna-láz hevében vagy a Bologna-szkepticizmus rezignáltságával zajlott, ám következtetései és különösen az általa feltett kérdések a Bologna-tapasztalatok alapján továbbgondolásra és újabb vitákra ösztönöznek. Az érintett kérdések közül három emelhető ki: az egyetem és ezen belül a humán szakok szerepének, a humán szakokon folyó munka jellegének a megváltozása, valamint a performativitás és az esemény viszonyának értelmezése. A kötet szerzői: Boros János, Vajda Mihály, Kelemen János, Fehér M. István, Weiss János, Angyalosi Gergely, Szegedy- Maszák Mihály, Kálmán C. György, Odorics Ferenc, Luigi Tassoni, Richard Aczél és Orbán Jolán.

 
1 850 Ft
Akció: 1 575 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A SZELLEMTUDOMÁNYI PEDAGÓGIA MAGYAR RECEPCIÓJA

Szerkesztette: Németh András

Gondolat Kiadó, 2004

 

A könyv a magyar neveléstudomány létrejöttének és fejlődésének feltárására irányuló, 1994-2003 között megvalósuló, két egymást követő OTKA-kutatáshoz kapcsolódik. Utolsó összegző kötete annak a közel egy évtizedes hazai és külföldi szakemberek bevonásával folyó kutatómunkának, amelynek eddigi eredményeit a különböző hazai és külföldi tudományos folyóiratokban megjelenő publikációk, valamint a hazai és nemzetközi tudományos konferenciákon tartott tudományos előadások mellett megjelenő Neveléstudomány-történeti tanulmányok című könyvsorozat eddig megjelenő három tanulmánykötete, továbbá egy, a magyar neveléstudomány fejlődéstörténetét elemző tudományos monográfia foglalta össze.

 
1 680 Ft
Akció: 1 430 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A MAGYAR NEVELÉSTUDOMÁNY A XX. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN

Szerkesztette: Németh András, Bíró Zsuzsanna Hanna

Gondolat Kiadó, 2009

 

Neveléstudomány-történeti tanulmányok A tanulmánykötet szerzői a magyar neveléstudomány 20. századi történetét térképezik fel különböző nézőpontokból. Az érintett témák között nagy hangsúllyal szerepel egyfelől a neveléstudomány szocialista paradigmája a magyar egyetemi oktatásban, másfelől a kortárs neveléstudomány tudásszociológiai megközelítése. A kötet első tanulmánya általános elméleti keretbe illeszti a kötetben olvasható írásokat, ismertetve a neveléstudomány-történeti kutatások hazai és nemzetközi irányzatait.

 
2 980 Ft
Akció: 2 535 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A MAGYAR PEDAGÓGIA TUDOMÁNYTÖRTÉNETE

Szerző: Németh András

Gondolat Kiadó, 2005

 
3 890 Ft
Akció: 3 305 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TÚL A FALAKON

Szerző: Nahalka István

Gondolat Kiadó, 2003

 

Az iskola falain kívül végzett tevékenység gazdag módszerbeli lehetőségeket kínál az oktatás eredményesebbé, élményszerűbbé tételére. A pedagógusok sokszor idegenkednek attól a valóban nehezen szervezhető, sok munkát jelentő feladattól, hogy a gyerekekkel a városban, a természetben foglalkozzanak. A sok nehézség ellenére is megéri a tanulókkal elhagyni az iskola épületét, s változatos feladatokat, problémákat megoldani. A könyv ehhez a munkához, tanuláshoz ad elméleti és gyakorlati segítséget a közoktatásban és a pedagógusképzésben tanítók, tanulók számára.

 
750 Ft
Akció: 640 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A PEDAGÓGUSKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA

Szerkesztette: Kopp Erika

Gondolat Kiadó, 2006

 

"Kötetünk a holland De Driestar Keresztény Főiskola (Gouda), a Károli Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara (Nagykőrös) és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara (Budapest) együttműködésével 2001-2005-ig folyó Innováció az általános iskolai pedagógusképzésben címet viselő közös fejlesztési program elméleti hátterét és a fejlesztés során elért eredményeket ismerteti."

 
1 980 Ft
Akció: 1 685 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
KARÁCSONY SÁNDOR, A NAGY HÍRŰ PROFESSZOR

Szerző: Kontra György

Gondolat Kiadó, 2009

 

A kötet a legjelentősebb magyar pedagógusnak, a ma is nagy tekintélynek számító Karácsony Sándornak állít emléket, aki sok egyéb mellett sajátos pedagógiai-filozófiai rendszerével és művelődési reformtervével vált ismertté a huszadik század első felében.

 

 
1 800 Ft
Akció: 1 530 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ANTIK NEVELÉS

Szerző: Hoffmann Zsuzsanna

Gondolat Kiadó, 2009

 

Iskolakultúra könyvek. A szerző röviden és közérthetően ismerteti a görög-római nevelés főbb jellemzőit a homéroszi kortól a római késő császárkorig, kitérve a zenei és testi nevelésre is. A szöveget számos szépirodalmi idézet és forrásszöveg színesíti. A kötet végén olvasható két hosszabb ókori szöveg is, Plutarkhosz A gyermeknevelésről című esszéje, valamint szemelvények Quintilianus Szónoklattanának I. könyvéből.

 
2 200 Ft
Akció: 1 870 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  GÖTTINGEN DIMENZIÓI. A GÖTTINGENI EGYETEM SZEREPE A SZAKTUDOMÁNYOK KIALAKULÁSÁBAN - Elfogyott

Második kiadás

Szerkesztette: Gurka Dezső

Gondolat Kiadó, 2015

 

A tanulmánykötet írásai a Göttingeni Egyetem 18–19. századi történetének azt a specifikumát állítják középpontba, hogy ott – az empirikus és a holisztikus megközelítés együttes jelenlétéből adódóan – a különféle tudományterületek között sajátos átfedések alakultak ki. A német és a brit tradíciók szimbiózisa nem csupán az egyes diszciplínák (így például a történeti bibliakutatás vagy az etnológia) göttingeni formálódását determinálta, de hatással volt a filozófia és a művészetek fejlődésére is, úgy a szomszédos német fejedelemségekben, mint a távoli Magyarországon. A tanulmányok a göttingeni tudósok munkásságának bemutatásán keresztül szeretnék láthatóvá tenni azt a jelenséget, hogy a diszciplínák későbbi megújítói gyakorta keresték az általuk képviselt fordulat előzményeit és mintáit a göttingeni tudáseszményben. A kötetet a magyar és európai filozófia- és tudománytörténet iránt érdeklődő olvasóknak ajánljuk.

 
1 880 Ft
Akció: 1 600 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  A MATEMATIKATANÍTÁS MESTERSÉGE - MESTERTANÁROK A MATEMATIKATANÍTÁSRÓL

Szerzők: Gordon Győri János, Halmos Mária, Munkácsy Katalin

Gondolat Kiadó, 2007

 

A könyv a 2. világháború utáni hazai matematikatanár-nemzedék tíz kiemelkedő alakjának visszaemlékezéseit tartalmazza. Az itt megszólaló oktatók generációk egész sorát tanították a matematika tudományára. A tanítás mellett írásaikkal, tanárképző és ismeretterjesztő előadásaikkal és emberségükkel vívtak ki tiszteletet. A velük készített interjúkat olyannyira áthatja a matematikatanítás és a tanítványok szeretete, hogy az megingatja a matematikával és a pedagógiával szemben ma divatos ellenérzéseket. A kiadvány tanároknak, egyetemi és középiskolai diákoknak, valamint nem szakmai érdeklődőknek egyaránt ajánlható.

 
2 690 Ft
Akció: 2 285 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
TANÓRAKUTATÁS

Szerző: Gordon Győri János

Gondolat Kiadó, 2009

 

Annak ellenére, hogy a módszer megnevezése a tanítási órára utal, maga a módszer korántsem csak az órai munka minél jobb megértéséről és fejlesztéséről szól, hanem legalább ennyire a tanárok képzéséről és továbbképzéséről, az iskola, az oktatási körzet, egy oktatási rendszer fejlesztéséről, a pedagógia általános jelenségeinek finomabb szakmai megértéséről és hasonlókról – de természetesen legalább ennyire a diákok tanulásának hatékonyabbá, kedvezőbbé tételéről is. A kötet a tanítási órakutatás Japánból induló s amerikai közvetítéssel jelenleg világszerte terjedőben lévő módszerét mutatja be, annak elméleti alapjai mellett nagy hangsúlyt helyezve az alkalmazás gyakorlati kérdéseire is. A tanítási órakutatás elsősorban az órán zajló tanári munka hatékonyságának közvetlen fejlesztését célozza, de ezen keresztül a tanulás eredményességének javulásához is nagymértékben hozzájárul. A tanári akciókutatás, illetve a kutató tanári munka megközelítésmódjaival rokonságot mutató, azoktól mégis jelentősen különböző módszer a tanári együttműködés korábban nem ismert formáit igyekszik megismertetni a pedagógusokkal.

 
1 600 Ft
Akció: 1 360 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SAJTÓ, KÉP, NEVELÉSTÖRTÉNET

Szerző: Géczi János

Gondolat Kiadó, 2010

 

Iskolakultúra könyvek. Géczi János, az Iskolakultúra főszerkesztője sorra veszi a magyarországi pedagógiai szakmódszertani folyóiratokat a 19–20. századtól a rendszerváltásig. Tárgyalásának szempontjai, súlyponti kérdései: a szaksajtó és a neveléstudomány kapcsolata, a pedagógiai folyóiratok az aktuális társadalmi berendezkedésben, a szocialista gyermekfelfogás, a túlkorosok és a felnőttek oktatásának kérdései, megszűnő, átalakuló szakfolyóiratok, az ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya.

 
2 250 Ft
Akció: 1 915 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
MÚZEUMPEDAGÓGIAI TANULMÁNYOK III.

Szerkesztette: Foghtűy Krisztina, Szepesházyné Kurimay Ágnes

Gondolat Kiadó, 2009

 

A tanulmánykötet szerzői az ELTE BTK Múzeumpedagógia szakirányú képzésében részt vevő egyetemi oktatók, akik legfőbb célja a munka megjelentetésével a szakmai segítségnyújtás volt a múzeumpedagógiai szakirányú képzésben részt vevő hallgatók számára. A kötet írásaiból áttekintést kapunk a múzeumpedagógia hazai helyzetéről, valamint a várható fejleményekről, elsősorban a művészeti, természettudományi, műszaki és néprajzi területről.

 
2 800 Ft
Akció: 2 380 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
12×4 MONDAT

Szerzők: Farkas Judit, Medve Anna, Szabó Veronika

Gondolat Kiadó, 2010

 

Iskolakultúra könyvek. Egy alapvetően a mondattan tanulmányozására használható (de az alkalmazott központi modell univerzális jellegéből adódóan a grammatika egyéb területeire, sőt a pragmatikára és a kommunikációelméletre is kiterjedő) könyvet ajánlunk az olvasónak. A könyv egyrészt a tanárképzés szereplőinek, másrészt a közoktatásban dolgozó magyartanároknak szól. A szerzők – a PTE BTK Nyelvtudományi Tanszékén működő műhely munkatársai – az oktatásban mintául szolgáló grammatikai elemzéseket mutatnak be, s ezáltal arra is példát nyújtanak, miként hasznosítható közvetlenül a modern nyelvészet az oktatásban.

 
2 450 Ft
Akció: 2 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
AZ OKTATÁS KULTÚRÁJA

Szerző: Bruner, Jerome

Gondolat Kiadó, 2004

 

Az amerikai pszichológia nagy öregje ebben az élvezetes formában megírt, mégis a legsúlyosabb problémákat taglaló könyvében javaslatokat tesz arra, hogyan vezetheti be az oktatás a gyermekeket saját kultúrájuk közegébe. A többek között általa is kidolgozott kulturális pszichológia elméletét az oktatásra alkalmazva fejti ki, hogy az emberi elme lehetőségei akkor bontakoznak ki teljesen, ha a gyermekek a kultúra résztvevőivé válnak, és ezen nemcsak a magas kultúra olyan területeit érti, mint a művészet vagy a tudomány, hanem az észlelés, gondolkodás, vitatkozás kultúrától függő módozatait is. Az oktatás gyakorlatát és elméletét egyaránt áttekintve mutatja be, milyen új és izgalmas módjai adódnak a nevelőket zavarba ejtő klasszikus problémák megközelítésének...

 
2 680 Ft
Akció: 2 280 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  MAJDNEM SZÁZ ÉV. BORECZKY ÁGNES BESZÉLGET MÉHES VERÁVAL

Szerző: Boreczky Ágnes

Gondolat Kiadó, 2009

 

A 90 éves Méhes Vera neve elsősorban a Montessori pedagógiához kapcsolódva ismert. Én is ezen keresztül kerültem kapcsolatba vele, felkért, hogy írjak egy cikket a ma is általa szerkesztett Montessori Műhelybe. Rövid idő alatt kiderült, hogy nemcsak szakmai pályája, ő maga és az élettörténete is érdekes: a jellegzetes huszadik századi asszimilált zsidó történetben az áldozat, a túlélő, a tanú és a saját sorsát is alakító független értelmiségi nő életeseményei és reflexiói sűrűsödnek. Izgatni kezdett, miként az is, miből fakad szellemi élénksége, érdeklődése. Így kezdtünk előbb beszélgetni, majd az beszélgetéseket tematizálni és rögzíteni. Több mint egy évig kérdeztem gyerek- és felnőttkoráról, családjáról, munkájáról, gyerekkori álmairól és mai terveiről, az életét meghatározó eseményekről, úgyszólván mindenről. Ez a könyv az interjúk rövidített és megszerkesztett változata.

 
2 800 Ft
Akció: 2 380 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
  ISKOLA, GYERMEK ÉS TANÍTÓI IDEÁL A 19. ÉS 20. SZÁZAD FORDULÓJÁN

Szerző: Baska Gabriella

Gondolat Kiadó, 2011

 

A dualizmus időszaka sokféle forrást nyújt a történeti kutatók számára, ezek megismerésével és feldolgozásával egyre árnyaltabb képet kaphatunk a korszak eseménytörténetéről éppúgy, mint az emberek mentalitásáról, gondolkodásmódjáról. Ennek a neveléstörténeti kutatásnak ez utóbbi volt az elsődleges célja. Egy a századforduló Magyarországán élt néptanító élettörténetének nyomain és a róla megemlékezők forrásértékű szövegein keresztül azt vizsgáltuk, rekonstruálható-e a fennmaradt töredékekből egy életút, illetve milyen kép él a korszak emberének fejében a tanítói szakmával-hivatással kapcsolatban és hogyan próbálja befolyásolni az erről folyó korabeli párbeszédet. A tanítói hivatás vizsgálata egyben az iskola világának illetve a gyermek és a gyermekkor összefüggéseinek megértéséhez is hozzásegíthet.

 
1 800 Ft
Akció: 1 530 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ZSIDÓ OKTATÁSÜGY MAGYARORSZÁGON, 1780-1850

Szerző: Bányai Viktória

Gondolat Kiadó, 2005

 

A hazai zsidó oktatásügy történetének kutatásában ez idáig a 19. század közepétől- a II. világháborúig terjedő időszak kapott elsősorban figyelmet, az ezt megelőző korszak lényegesen elhanyagoltabb. Jelen munka az 1780 és 1850 közötti időszak alapfokú zsidó oktatásának bemutatására vállalkozik, középpontba az oktatás részleges modernizációjának társadalomtörténetbe ágyazott folyamatát állítva. Kitekintésként, illetve viszonyítási pontként felvázolja a hagyományos zsidó oktatás különböző formáit, illetve a zsidó felvilágosodás oktatási programját.

 
1 890 Ft
Akció: 1 605 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
SPORTPEDAGÓGIA

Szerkesztette: Biróné Nagy Edit

Dialóg Campus Kiadó, 2004

 

A szerzői kollektíva által írt kötet hangsúlya a sporttevékenység pedagógiai hatásainak és lehetőségeinek elemzése, a versenysportra és a szélesen vett sporttevékenység, az egészség megőrzésében alapvető szerepet játszó fizikai aktivitás, testedzés folyamatainak területeire is kiterjedően. Így a szervezett sporttevékenység mellett megjelennek egyéb, egyénileg és csoportosan végzett sport és szabadidős tevékenységek is.

 
5 980 Ft
Akció: 5 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
AZ ATLÉTIKA OKTATÁSA TORNATEREMBEN

Utánnyomás

Szerző: Kruber, Dieter

Dialóg Campus Kiadó, 2015

 

Földrajzi szélességünk klimatikus feltételei és az iskolaév beosztása nagymértékben korlátozzák az atlétikai alapoktatást a szabadban - ahol pedig kívánatos lenne. Így ezzel a tanítási segédanyaggal annak, a szerkesztőségünkhöz gyakran intézett kérésnek teszünk eleget, amely a tornateremben megvalósítható képzési formák rendszerezett bemutatását várja tőlünk. Ezzel semmiképpen sem azt szeretnénk sugallni, hogy az atlétika helyszínét a tornatermekbe helyezzük át! A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
A tartalomból: Futóiskola a tornateremben - Játékok - Gyakorlatok - Sprint - Hosszú távú futás - Gátfutás - Akadályfutás - Erősítés - Ugrások gyakorlása a tornateremben - Távolugrás - Hármasugrás - Magasugrás - Rúdugrás - Dobások gyakorlása a tornateremben - Az egyenes dobások: kislabdadobás, gerelyhajítás, súlylökés - Kislabdadobás és gerelyhajítás - Súlylökés - Vetések gyakorlása a tornateremben - Füleslabda - és diszkoszvetés - Diszkosz- és füleslabdavetés

 
3 480 Ft
Akció: 3 140 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A TESTNEVELÉS TANTÁRGYPEDAGÓGIÁJA

Szerző: Rétsági Erzsébet

Dialóg Campus Kiadó, 2004

 

A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. A testnevelőtanár-képzésben fontos helyet elfoglaló és eddig leginkább a szakmódszertan címen ismert szaktárgy témaköreit a könyv kibővíti a pedagógia, valamint a testnevelés elméletében és gyakorlatában bekövetkezett változásokra adott válaszokkal. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra. Az első fejezetben a központi tantervre épülő tervező munkához szükséges gyakorlatorientált elméleti ismeretek összefoglalása történik meg. A második fejezet a testnevelés tanításának alapvető tantárgypedagógiai kérdései címmel a motoros tanítás tanulásszervezési feladataival foglalkozik.

 
4 680 Ft
Akció: 3 980 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
A TESTNEVELÉS ELMÉLETE ÉS MÓDSZERTANA

Harmadik, javított és bővített kiadás

Szerző: Makszin Imre

Dialóg Campus Kiadó, 2014

 

A tankönyv az eddigiektől eltérő szerkezetben foglalja össze mindazon elméleti és módszerbeli ismereteket, amelyekre egy testnevelő tanárnak szüksége van. A teljes kérdéskört egy általános kultúra elméleti rendszerrel összefüggésben vizsgálja, értelmezi. Ezek a legfontosabb ismeretek a tantervekkel, a tanári tervező munka elméleti alapjaival, a testnevelés oktatási folyamatával, ennek tantárgyi kereteivel, tanulói teljesítményekkel az egyes életkorokban, valamint a metodikai alapelvekkel foglalkoznak.

 
3 980 Ft
Akció: 3 385 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-10%
AZ ISKOLAI ERŐSZAK

Tanulmány az elidegenedésről, a bosszúról és a jóvátételről

Szerző: Ingrid Rose

Oriold és Társai Kiadó és Szolgáltató Kft., 2010

 

Manapság sokkal gyakrabban találkozunk az iskolában erőszakkal, mint régebben. E cselekedetek sokkoló utóhatásai az egész lakosságra hatással vannak, és leginkább az iskolásokat és tanáraikat, a szülőket és az érintett közösségeket sújtják. Ez a könyv az iskolai erőszak jelensége mögött meghúzódó tényezőket tárja fel. Az teszi különösen izgalmas könyvvé, hogy ebben a viselkedés és az iskolarendszer belső dinamikáinak korábban ritkán vizsgált mélységei tárulnak fel.
A zaklatott diákok belső világának feltárásával a könyv kettős célt követ. Az egyik fontos aspektus az, hogy a szakmabeliekkel, a családtagokkal, az iskolai dolgozókkal és a tágabb szociális rendszerrel jobban megértesse az erőszakos cselekmények mögött rejlő hatóerőket. A másik cél az, hogy a könyv olyan eszközöket és technikákat mutasson be, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy kifejezésre juttassák az egyébként „néma”, elutasított belső élményeiket. Az álomalakokra, a mítoszokra, a képre, a belső testtudatra, illetve a csoportdialógusokra támaszkodó módszerekkel, az elfogadás és elismerés segítségével ezek a korábban figyelmen kívül hagyott, elfojtott jelenségek megtalálják a maguk helyét.

 
2 690 Ft
Akció: 2 420 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ROMOLÓGIA-CIGANOLÓGIA

Szerző: Forray R. Katalin

Dialóg Campus Kiadó, 2000

 

A romológia nem diszciplináris, nem egy tudományág köré szervezett oktatás: inkább olyan, amelynek kereteit a tartalom szabja meg. Tantárgycsoportjai, kurzusai több tudományterületet reprezentálnak, másképpen fogalmazva a cigány nép világa újabb és újabb tudományos megközelítéseken keresztül bontakozik ki az olvasók előtt. Mindez együtt sem jelenítheti meg teljességgel a népcsoport egészének összetett valóságát, legfeljebb törekedhetünk arra, hogy minél több szempontból ismerjék meg ezt a valóságot.

Tanulmánykötetünk összeállítása során két célt tartottunk szem előtt. Olyan gyűjteményt állítottunk össze, amelyet tanulmányaikhoz felhasználhatnak főiskolák, egyetemek e tárgy iránt érdeklődő vagy éppen ez irányú tanulmányokat végző diákjai, a közoktatásban dolgozó pedagógusok munkájuk vagy továbbképzésük során, illetve minden más potenciális olvasó, aki érdeklődik a cigányság problémavilága iránt. A gyűjtemény már működő romológia specializáció főbb tantárgycsoportjait, kurzusait jeleníti meg.

 
2 980 Ft
Akció: 2 535 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!
-15%
ISKOLA ÉS TÁRSADALOM

Szöveggyűjtemény

Szerző: Meleg Csilla

Dialóg Campus Kiadó, 2003

 

A társadalmi egyenlőtlenségek és a rendszerváltozás óta meghozott oktatáspolitikai döntések mai értelmezéséhez releváns elméleti hátteret jelentenek a szöveggyűjteményben olvasható szakirodalmak. Választ kaphatunk arra is, hogy valóban a társadalmi egyenlőséget szolgálja-e az esélyek egyenlővé tétele az iskolarendszerben. Ezzel egyidejűleg a magyar társadalom elmúlt 50 évére vonatkozó oktatásszociológiai kutatások tükröt is tartanak az olvasók elé. Megismerhetők belőlük azok a technikák, melyeket a politika azért alkalmazott, hogy elrejtse az iskola működésébe és a pedagógusok szakmai kompetenciájába történő beavatkozásait. A múltból a következményeket már ismerjük. Azóta azonban a magyar társadalomban a pedagógusok érdekérvényesítésének különböző intézményei épültek ki, melyek akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha a pedagógustársadalom szakmai tudásának az iskola, az oktatás társadalmi összefüggésrendszere is részét képezi.

Ajánljuk a szöveggyűjteményt levelező és nappali tagozaton tanuló, valamint a szakirányú továbbképzésben részt vevő hallgatóknak, tanár szakon tanuló bölcsészek, nappali és levelező pedagógia szakos hallgatók és szakirányú továbbképzéseken részt vevők számára, valamint valamennyi pedagógusnak, mert megismerkedtek azokkal az elméletekkel, kutatási eredményekkel, melyek segítségével szűkebb és tágabb iskolai környezetük történéseinek értelmezési keretét megalkothatják.

 
5 980 Ft
Akció: 5 085 Ft
Kezdete: 2017.06.01
A készlet erejéig!


Sorrend:

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.